השקעה בקרקע חקלאית – המדריך שילמד אתכם להשקיע במינימום סיכון

השקעה בקרקע חקלאית

אם הנכם מחפשים אפיק השקעה משתלם, מניב, ובעיקר בסיכון נמוך, כדאי מאוד שתשקלו לבצע השקעה בקרקע חקלאית. אך מדוע וכיצד תעשו זאת? כל התשובות לפניכם.

בעוד שמחירי שוק הדיור בישראל ממשיכים להיות מוגזמים ונמנע מרבים מאיתנו לבצע השקעה או לקנות דירה, קיים אפיק השקעה נדל"ני שהוא לא פחות מוצלח והרבה יותר מאפשר: שוק הקרקעות. נכון, סביב שוק הדיור מאז ומתמיד היה יותר באזז, אך זה לא באמת בגלל שהוא יותר ריווחי משוק הקרקעות, אלא בעיקר מכיוון שהוא הרבה יותר מוכר ושכיח. למעשה, הקרקעות בישראל הן משאב סופי כאשר רק כ-7% מהן נמצאות בבעלות פרטית, וכ- 93% מהן שייכות לרשות מקרקעי ישראל ואינן ניתנות לקנייה. שורה תחתונה? ההיצע שלהן מוגבל וזאת אחת מהסיבות העיקריות שהן אינן "נגישות" להשקעה כמו דירות מגורים. יחד עם זאת, כפי שוודאי אתם יודעים כשמדובר באיכות זה לא בהכרח תמיד הולך עם כמות, ולכן מאוד כדאי לכם להתחיל ולהכיר לעומק את הענף הריווחי הזה. יותר מזה? שוק הקרקעות יכול להגשים לכם את החלום של להיות בעלי נכס בישראל. כיצד? בואו נסביר.

 

השקעה בקרקע חקלאית: הדרך הארוכה יותר אך הבטוחה יותר לרכישת דירה בישראל

בעוד שכבר יותר מלמעלה מעשור תושבי ישראל זועקים על מחירי הדירות, נדמה כי שוק הדיור בישראל רק ממשיך להתרחק מהישג ידנו בכל שנה שעוברת, ועל כמה וכמה בשנתיים האחרונות שהייתה עלייה חדה במחירים. האם מצער לשמוע זאת? וודאי, אך החדשות הטובות הן שיש גם דרך אחרת. אם שוק הקרקעות הוא אפיק השקעה שמעולם לא התוודעתם אליו אז אנו בטוחים שלא ממש ברור לכם כיצד השקעה בקרקע חקלאית תעזור לכם להגשים את החלום להפוך לבעלי נכס, לא כך? אז כדאי שתדעו שעבור השקעה בקרקע חקלאית נדרש מכם תקציב השקעה סולידי ונמוך יותר משמעותי מהשקעה בדירה, ועל ידי הפשרת הקרקע והשבחתה ניתן יהיה לבנות עלייה בעתיד מבני מגורים חדשים, מה שיהפוך אתכם, המשקיעים, לבעלי נכס בישראל. נכון, אומנם מדובר בתהליך ולא בפרויקט שמתבצע מהיום למחר, אך לפעמים הדרך הארוכה יותר היא גם בטוחה יותר וגם משתלמת יותר.

 

השקעה בקרקע חקלאית והפשרתה

השקעה בקרקע חקלאית היא השקעה במגרש חקלאי שעתיד לעבור הפשרה והשבחה למטרת בנייה ופיתוח דיור, ואף חשוב לציין שבימינו הממשלה מעודדת הפשרת קרקעות מכיוון שקיים צורך בהול בהתחלות בנייה נוספות. כיצד מפשירים קרקע חקלאית? ובכן בשלב הראשון יש להגיש בקשה להפשרת הקרקע ולהציג תוכנית מפרט מפורטת לבנייה המתוכננת. אותה תוכנית מתאר שתוגש תיבחן היטב על ידי גופים שונים לרבות וועדות מקומיות וועדות ארציות, ולבסוף תגיע לממשלה לאישורה הסופי. במילה אחת? בירוקרטיה. אך מדוע בכלל חייבים להפשיר את הקרקע לפני שבונים? מכיוון שבמדינת ישראל נאסר על פי חוק לבנות על מגרשים חקלאיים ללא שינוי ייעוד וסיווגם מחדש, ולשם כך נדרשים אישורים והיתרי בנייה. ועדיין, האם באמת כל האופרציה הזאת שווה את ההשקעה? התשובה היא חד משמעית כן. מדוע? כי בסוף תהליך ההפשרה יינתן לבנות על הקרקע שכונת מגורים יוקרתית שיכולה להניב למשקיעים תשואה פוטנציאלית גבוהה ואף רווח של מאות אחוזים אם יחליטו למכור את הנכס.

 

מדוע השקעה זו נחשבת לאחד מאפיקי ההשקעה הטובים בארץ ולהשקעה בסיכון נמוך?

תקציבי השקעה נוחים וגמישים – בעוד שנהוג לומר שכדי לעשות כסף צריך להוציא כסף, לא פעם ענפי ההשקעות השונים דורשים תקציבי השקעה ראשוניים שלרבים אין אותם. לעומת זאת, שוק הקרקעות מציע טווח רחב של מחירי קרקעות, כך שגם משקיעים קטנים יותר עם תקציב יחסית נמוך יכולים לבצע השקעה. רק כדי לסבר את אוזניכם, בימינו מחירה של דירה ממוצעת בישראל כבר מתקרב לשני מיליון ש"ח, סכום עתק שלמרבית התושבים בישראל אין עבור השקעה.

עליית ערך ההשקעה – הקרקעות בישראל מציגות עליית ערך מגמתית כבר כעשרים שנה. כלומר, כאשר אתם מבצעים השקעה בקרקע חקלאית אתם בכל שנה מגדילים את ערך ההשקעה שלכם, ולכן גם אם תחליטו למכור את הקרקע בעתיד (והנכם יכולים לעשות זאת בכל שלב!),ובמידה ומגמת עליית הערך תמשיך, תוכלו למכור את הקרקע במחיר רווח.

כסף שמור ומאובטח ללא שחיקה – בזמן שהכסף שלכם יושב לו בבטחה בחשבון הבנק ואתם יכולים לישו בלילה שלאף אחד אין גישה אליו, השקעה בקרקע חקלאית מעניקה לכסף שלכם בדיוק את אותה הגנה. אז מה ההבדל? ובכן כיוון שבבנק הכסף אינו מייצר תמורה כאשר במקביל המשק רק מתייקר משנה לשנה, ערכו של כספכם נשחק. לעומת זאת, כיוון שכפי שציינו הקרקעות ממשיכות לייצר עליית ערך, גם כספכם שמושקע בו ממשיך להגדיל את ערכו. לדוגמא, אם תוציאו את הכסף מחשבון הבנק בעוד חמש שנים מהיום כנראה שעדיין לא תוכלו לרכוש דירה ואף ייתכן מאוד שערכו אף ייחלש ביחס לעליית המחירים, בעוד שאם תחליטו למכור את הקרקע שהשקעתם בה כחמש שנים ממועד ההשקעה שלכם קיים פוטנציאל לרווח משמעותי.

ביקוש קבוע ויציב – בכל שנה שעוברת הביקוש לקרקעות גדל וההיצע של הקרקעות רק קטן. ביקוש גבוה זה פקטור חשוב מאוד בשוק הקרקעות ובכלל בשוק הנדל"ן, כיוון שככל שיש יותר ביקוש ניתן לבצע מכירה מהר יותר ובמחיר משתלם יותר למשקיע. כמו כן, צריך לזכור שבמדינת ישראל יש משבר דיור חמור שרק ייצור דחיפות גדולה יותר בעתיד לדיור נוסף. השקעה בקרקע חקלאית למטרת הפשרה ובנייה יכולה להבטיח לכם נכס באזור אטרקטיבי ומבוקש שאותו תוכלו למכור או להשכיר וליהנות מהכנסה פסיבית קבועה.

 

מה חשוב לדעת על ההשקעה ומדוע מומלץ להסתייע בחברת שיווק קרקעות?

אם הנכם שוקלים לראשונה להשקיע בקרקעות ובפרט בקרקע חקלאית, יש דברים שמאוד חשוב לדעת ולהכיר לפני. תחילה, כדי לבצע השקעה מניבה חובה להבין באיזו קרקע כדאי להשקיע ומדוע, והאם בכלל אותה קרקע תואמת את יעדי ההשקעה שלכם. למעשה עוד לפני שבכלל מתחילים, צריך לדעת לאתר את הקרקע הנכונה, שזה שלעצמו לא ממש פשוט. עם ליווי של חברה לשיווק קרקעות תוכלו לעבור את התהליך עם משווקי קרקעות מקצועיים לצידכם שמכירים היטב את המגמות הנוכחיות, את המחירים, את עליית ערך הקרקע בעתיד, וכמובן האם מדובר בקרקע ראויה להשקעה (שזה חשוב ביותר!). כמו כן, התהליך של השקעה בקרקע כרוך בהמון בירוקרטיה כללית ומשפטית, וזה מאוד לא מומלץ לבצע השקעה מבלי להכיר את המנגנונים שנועדו להגן עליכם. לדוגמא, לפני שמבצעים השקעה יש להגיש בקשה לתקן 22 שהוא הינו דו"ח שמונפק על ידי שמאי המקרקעין המפרט את מצבה המשפטי והתכנוני של הקרקע ובעיקר מוודא שתוכנית המתאר ניתנת לביצוע. בנוסף לכך, כיוון שעסקה לרכישת קרקע דורשת חתימת חוזה והעברת בעלות, חברות לשיווק קרקעות (האיכותיות שבהן!!) מקפידות להעניק למשקיעים סיוע משפטי מפירמת עו"ד שמתמחה בחוקי המקרקעין, וזאת כדי להבטיח הגנה על האינטרסים של המשקיע. לא פחות חשוב, השקעה בקרקע חקלאית כרוכה בהפשרה, שזהו לחלוטין לא תהליך שכדאי לכם לנסות ולעבור לבד.

 

מתעניינים בקרקע חקלאית להשקעה? אז כדאי שתעשו זאת עם חברת שיווק הקרקעות הטובה ביותר בארץ

הכירו את קבוצת שדות, החברה המובילה בישראל בתחום השקעות הנדל"ן. מדובר בחברה שמביאה עמה שילוב מדויק של מקצועיות ויכולת זיהוי הזדמנויות להשקעה במינימום סיכון בתחום הנדל"ן בישראל ובעולם. הצוות המקצועי של קבוצת שדות מלווה כל לקוח באופן אישי ומאתר קרקעות עם פוטנציאל השבחה המביא עמו עליית ערך של מאות אחוזים. עם ניסיון של שנים, מאות לקוחות מרוצים ברחבי הארץ, ואמינות מוכחת וללא דופי, קבוצת שדות וצוות המומחים שלה הם בדיוק האנשים שיכווינו אתכם בזהירות ובשקיפות לביצוע השקעה מניבה ומוצלחת.  

רוצים לשמוע מידע נוסף? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ ללא תשלום, ולהכיר לעומק את האפשרויות העומדות לרשותכם. 

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך