להשקיע בחלקה חקלאית – איך עושים את זה נכון עם מינימום סיכון

להשקיע בחלקה חקלאית

האם מומלץ להשקיע בחלקה חקלאית? התשובה היא בהחלט כן. יחד עם זאת, רגע לפני שאתם עושים זאת, מאוד חשוב לעשות הכנה מקדימה, להכיר את שוק הקרקעות, להבין מדוע בכלל כדאי להשקיע בקרקעות חקלאית, והכי חשוב, כיצד לעשות זאת בהצלחה.

בעוד שהשקעה טובה היא השקעה שיכולה להעניק לנו עתיד טוב יותר, תמיד חשוב תחילה לבחון את אפיקי ההשקעות השונים ולהבין איזו השקעה תואמת הכי טוב את הצרכים שלנו, את יכולת ההשקעה שלנו, ואת התהליך הנדרש לביצוע השקעה מוצלחת. ועדיין, אם יש אפיק השקעות אחד שנחשב בישראל לאחד המבוקשים והמוצלחים ביותר, זה השקעה בקרקעות. מדוע? ובכן בעוד שיש לכך סיבות רבות שעליהן נפרט בהמשך, אחת הסיבות העיקריות והחשובות זו היציבות ששוק הקרקעות מציג כבר שנים על גבי שנים. אז כיצד תשקיעו בקרקעות ומה חשוב לדעת בטרם משקיעים בחלקה חקלאית? במאמר זה נעמיק בנושא ונפרוס בפניכם את כל המידע החשוב שעליכם להכיר.

 

ברוכה הבאה לשוק הקרקעות, שוק ההשקעה המוביל בישראל

בעוד ששוק הקרקעות נחשב לקטן ביחס לשוקי הדיור וההייטק, הוא עדיין מוכר כאחד מאפיקי ההשקעות החזקים והיציבים בישראל,  וזאת גם בזכות העובדה שהוא מציג כבר למעלה מ-20 שנה עליית ערך, וגם כמובן בגלל החשיבות הקריטית שלו לפיתוח הארץ. עם זאת, כיוון שהקרקעות בישראל הן משאב מוגבל שאינו ניתן לייצור במפעל או לייבוא מחו"ל, כדאי ומומלץ להשקיע בקרקעות כל עוד זה אפשרי. למעשה, במדינת ישראל רק כ-7% מהקרקעות נמצאות בבעלות פרטית, בעוד ש-93% שייכות לרשות מקרקעי ישראל, כך שההיצע שפתוח להשקעות פרטיות הוא מצומצם עד מאוד, ולצערנו (ולצערכם), רק יפחת וייעלם עם השנים. אך מה זה בכלל אומר להשקיע בחלקה חקלאית? ובכן, ההשקעה בקרקעות מתמקדת לרוב בשטחי פיתוח ובנייה ובעיקר בהשקעה למען השבחת הקרקע עצמה ופיתוח הדיור בישראל.

 

אז מהם היתרונות של השקעה בחלקה חקלאית?

כפי שציינו השקעה בשוק הקרקעות מציעה מספר יתרונות בולטים. ראשית, בניגוד לאפשרויות השקעה אחרות הדורשות הוצאות גדולות ובעיקר הון עצמי עצום כהשקעה ראשונית, שוק הקרקעות מציע טווח מחירים גמיש ונוח, וטווח מחירים רחב זה מאפשר למשקיעים עם תקציבי השקעה שונים להשקיע בצורה חכמה וכדאית, ללא התחייבות לסכומים גדולים מראש, חשש עיקרי שלא פעם מונע מאנשים לבצע השקעות. כמו כן, מכיוון שיש פחות קרקעות זמינות בשוק ביחס לרמת הביקוש, סיכון ההשקעה יורד משמעותית, וחשוב מכך, הסיכוי להפסיד כסף. כלומר? נכסי הקרקע נמכרים במהירות רבה ובמחירים טובים, מה שמקנה למשקיעים רווחים יחסיים גבוהים. למעלה מכך, השקעה בחלקה קרקעית מסתירה בתוכה פוטנציאל גבוה לתשואה, הן מבחינת עליית מחירי הקרקעות, והן מבחינת בהינתן אישורי התכנון המתאימים, המשקיע יכול להפוך בעתיד לבעל נכס מגורים חדש. לידיעתכם,  מחירה של דירה ממוצעת בישראל כבר נושק ל-2 מיליון ש"ח, כך ששווי ההשקעה עלול לעלות במאות אחוזים.  בנוסף, יתרון חשוב ומשמעותי במיוחד הוא שכאשר אתם משקיעים בקרקעות, דמי ההשקעה שלכם שומרים על ערכם ואף גדלים באופן סימולטני לעליית הערך של הנכס, וזאת בניגוד לכספכם שיושב בחשבון הבנק ואינו מייצר שום תמורה או רווח עם הזמן. שורה תחתונה? ההשקעה מונעת את שחיקת הכסף, דבר שהוא חשוב ואף קריטי בתקופה זו כאשר המשק רק ממשיך להתייקר.

 

מה חשוב לדעת לפני שמשקיעים בחלקה קרקעית?

אחד הדברים החשובים שצריך לדעת בטרם משקיעים בחלקה קרקעית זה מה מותר ובעיקר מה אסור לעשות עם הקרקע. למעשה במדינת ישראל נאסר על פי חוק לבנות על קרקעות חקלאיות. אז מה עושים? ובכן, כיוון שקיים צורך בהול בהתחלות בנייה וקצב גידול האוכלוסין ממשיך באופן מגמתי,  (מה שכבר בהווה יצר מצוקת דיור!), קיים הליך הנקרא הפשרת קרקעות, הליך שמטרתו לסווג מחדש קרקעות חקלאיות ולשנות את ייעודן מקרקעות חקלאיות לקרקעות לבניה. מדובר בהליך בירוקרטי שעלול לקחת זמן, אך חשוב לומר שפקטור הזמן לחלוטין אינו מזיק או מפחית מערכה של החלקה, ממש לא. בפועל, כיוון שערך הקרקע צפוי לעלות משנה לשנה, המשקיע יכול להחליט למכור את הקרקע בכל עת מבלי להפסיד כסף, גם אם מדובר בטרם הליך ההפשרה, במהלך הליך ההפשרה או לאחר מכן. יותר מכך? חשוב לציין שמחירה של חלקה קרקעית הוא נמוך יותר משמעותית ממחירה של קרקע מופשרת או קרקע לבניה, כך שלאדם שמשקיע בחלקה קרקעית יש סיכוי גדול להנות מרווח אדיר בעתיד, והסבלנות בהחלט תשתלם לו כלכלית.

 

מדוע חשוב ליווי של חברה לשיווק קרקעות בתהליך ההשקעה של חלקה חקלאית?

כאשר מדובר בתהליך של השקעה בחלקה קרקעית, קיימים מרכיבים רבים הדורשים ידע, היכרות עם שוק הקרקעות, וכמובן חשיבה אסטרטגית. בעזרת משווקי קרקעות מקצועיים, תוכלו להיות בטוחים שאתם משקיעים בקרקע העונה על צרכי ההשקעה שלכם, וחשוב מכך,  שנעשו כל המחקרים והבדיקות הדרושות לקרקע הייעודית (חשוב מאוד!). לתשומת ליבכם, מציאת קרקע המתאימה להשקעה היא משימה מורכבת וזה הכרחי להכיר את המחירים, את המגמות ואת הבדיקות השונות שיש לבצע במהלך העסקה, כגון תקן 22, האם אם יש לקרקע תוכנית מתאר ארצית, האם בעל הקרקע אכן רשום בטאבו, האם הקרקע מגיעה עם חובות פיננסיות וכן הלאה. במילים אחרות? בעזרת חברת שיווק קרקעות אמינה, יהיה מי שילווה אתכם בכל השלבים, החל מהניירות הבירוקרטיים ועד לתהליכים המשפטיים שנדרשים לרכישת הקרקע, ואף יש לציין שחברה רצינית ומקצועית תספק לכם ייעוץ משפטי ועו"ד מומחה בחוקי מקרקעין.

 

אז אתם מעוניינים להשקיע בחלקה קרקעית? אל תתפשרו על מומחיות

הכירו את קבוצת שדות, החברה המובילה בישראל בתחום השקעות הנדל"ן המביאה עמה מקצועיות, ניסיון, ויכולת זיהוי ייחודית להזדמנויות השקעה בסיכון נמוך, בתחום הנדל"ן בישראל וברחבי העולם. צוות המומחים של קבוצת שדות מתמחה בזיהוי קרקעות עם פוטנציאל השבחה המובילות להפקת רווחים משמעותיים, והינו מקפיד ללוות כל לקוח ולקוחה באופן אישי לאורך כל התהליך. עם ניסיון מוכח בליווי השקעות מצטיינות, אמינות חסרת דופי, ומאות לקוחות מרוצים בכל רחבי הארץ, קבוצת שדות היא הבחירה הנכונה והטובה ביותר לליווי תהליך ההשקעה בקרקעות מניבות.

אם ברצונכם לקבל מידע נוסף, קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ ללא תשלום, כדי שתוכלו להעמיק בהיכרותכם עם האפשרויות הרחבות הזמינות לכם.

 

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך