נדל"ן בזמן מלחמה – שוק הקרקעות מציג הזדמנות להשקעה חכמה במשק לא יציב

נדל"ן בזמן מלחמה

בעוד שהמלחמה מטלטלת את המשק כולו, שוק הקרקעות שומר על יציבותו וממשיך להציג פוטנציאל צמיחה וגידור חכם מפני אינפלציה. זוהי הזדמנות אמיתית להרוויח מנדל"ן בזמן מלחמה ולבנות עתיד כלכלי טוב יותר.

כמעט שנה שמדינת ישראל מתמודדת עם אחת המלחמות הקשות והארוכות בתולדותיה, ושוק הנדל"ן המקומי נמצא תחת לחצים כבדים ואתגרים יוצאי דופן שמשפיעים על שווי הנכסים והביקוש. האם זו הפתעה? לא באמת. היסטורית, שווקי הנדל"ן נוטים להיחלש בזמן מלחמה, והפעם זה בולט באופן מיוחד, דרך ישובים שלמים שפונו מהצפון והדרום, ועד פגיעה במגזרי הנדל"ן המסחרי והתיירותי, שכן התיירים לא ממש עומדים בתור לביקור במחוזותינו. כך או כך, המציאות הזו מייצרת תמונה מורכבת עבור מי שמחפש השקעה יציבה דווקא בזמנים כאלה. עם זאת, דווקא בעתות משבר, ובמיוחד בעת הזו, ניתן לראות מגמות מעניינות בשוק הקרקעות: בעוד שמחירי הדירות עשויים להתייצב או אף לרדת זמנית, הקרקעות ממשיכות לשמור על ערכן ואף מציעות פוטנציאל צמיחה גבוה יותר. אך מה משמעות הדבר ומדוע מדובר בהזדמנות ייחודית להשקעה חכמה ומצטיינת בעתיד? בואו נרחיב.

 

הכירו את שוק הקרקעות בישראל

שוק הקרקעות בישראל הוא כמו היהלום שבכתר של הנדל"ן המקומי ונחשב לאחד המרכיבים החזקים והמשמעותיים בכלכלה הישראלית. המגבלות הגיאוגרפיות והפוליטיות של ישראל הופכות אותו לשוק ייחודי מאוד (כיוון שקרקע היא משאב שלא ניתן לייצר או לייבא), ומרבית הקרקעות (כ-93%) נמצאות בבעלות רשות מקרקעי ישראל, מה שמוביל לריכוזיות גבוהה ולמחסור בקרקעות פרטיות. בנוסף לכך, ההיקף המצומצם של קרקעות זמינות, בשילוב עם המיקום הגיאוגרפי הרגיש של ישראל והקרבה למדינות אויב, מעניקים לקרקע ערך אסטרטגי ייחודי המשלב שיקולים כלכליים וביטחוניים כאחד. למעשה, כבר במשך למעלה משני עשורים, מחירי הקרקעות ממשיכים לטפס בעקביות, כשדינמיקת השוק מושפעת מהגידול המהיר באוכלוסייה והצורך הגובר בדיור חדש. העלייה המתמדת הזו מדגישה את היתרון של השקעות בקרקעות כמכשיר פיננסי רב-ערך, עם פוטנציאל לתשואות גבוהות למשקיעים שמבינים את הייחודיות של השוק הישראלי ומוכנים לנווט בתוכו בחוכמה.

 

השקעה בקרקעות: השקעה בטוחה בנדל"ן בזמן מלחמה

נתחיל ונאמר כי השקעה בקרקעות בזמן מלחמה נחשבת לאחת ההשקעות הבטוחות והחכמות בנדל"ן. כאשר שוקי ההון מתנדנדים, ומחירי המניות צונחים תחת משבר, קרקעות ממשיכות להוות עוגן יציב ובעל ערך מתמשך.  אך מדוע? ובכן, הקרקע, בשונה מנכסים נדל"ניים אחרים, אינה נשחקת עם הזמן, לא מושפעת מפשיטות רגל של שוכרים או מהפסקת פעילות עסקית, והיא נשארת נכס מוחשי ובטוח גם בעיצומו של כאוס כלכלי. בנוסף לכך, כיוון  שבישראל, מרבית הקרקעות נמצאות בשליטה ממשלתית ויש מחסור מתמשך בקרקעות פרטיות, כל חלקת אדמה הופכת למשאב נדיר ומבוקש בעל פוטנציאל צמיחה גבוה במיוחד, ובפרט קרקעות באזורים מרכזיים ושוקקים, או כאלה הצפויים לעבור פיתוח בעתיד הקרוב. כמו כן, בניגוד לשוק הדיור שלוקה בתנודות חדות בעקבות המלחמה, הקרקעות ממשיכות לשמור על ערכן ולהציג מגמת עלייה יציבה לאורך זמן, מה שהופך את ההשקעה בהן לא רק לאסטרטגיה להגדלת הון, אלא גם לגידור חכם מפני האינפלציה ותנודות השוק הקיצוניות. בשורה תחתונה, השקעה בקרקעות יכולה להניב רווחים ניכרים למשקיעים שמבינים את מגמות השוק ומוכנים להמתין בסבלנות לתשואה, ואפילו מלחמה לא פוגעת ביציבותה.

 

מדוע השקעה בקרקעות משתלמת יותר לעתיד?

ראשית, שוק הקרקעות בישראל מציג טווח מחירים רחב המאפשר לבצע השקעה מצטיינת במחיר סולידי, מה שהופך אותה לבטוחה הרבה יותר מכל אפיק השקעה אחר. כמו כן, כיוון שהקרקעות בישראל מציגות עליית ערך שנתית (כבר למעלה  מ-20 שנה!), בכל שנה שעוברת ערכה של הקרקע רק צפוי לעלות, בין אם היא בטרום הליך פשרה או במהלך הליך הפשרה, כך שגם אם כמשקיעים תחליטו למכור את הקרקע, תוכלו לעשות זאת במחיר רווח.  בנוסף, חשוב לזכור שהשקעה בקרקע נועדה לפיתוח ולבנייה, ובישראל המתמודדת עם משבר דיור חמור, המדינה דוחפת קדימה תוכניות לבנייה חדשה. זה אומר שבעתיד הקרוב, השקעה נבונה בקרקע עשויה להפוך אתכם לבעלים של נכס מגורים מבוקש, עם פוטנציאל רווח משמעותי של מאות אחוזים. במילים אחרות? זמן שווה כסף, ובמקרה של קרקעות, ככל שהזמן עובר, אתם רק מרוויחים.

 

מעוניינים לשמוע עוד על קרקעות? הכירו את קבוצת שדות

קבוצת שדות היא מהשחקניות המובילות בתחום הנדל"ן בישראל, והצוות המומחה שלה הוא בדיוק מה שאתם צריכים לצידכם כדי להבטיח השקעה מניבה בקרקעות. עם ליווי אישי ומקצועי, ייעוץ בכל תחומי הנדל"ן, וסיוע בהליכי הפשרה ובהשגת היתרי בנייה לקרקעות חקלאיות, שדות מציעה הרבה מעבר לשירותים סטנדרטיים. החברה מעורבת בפרויקטים המובילים בישראל ומעמידה לרשותכם מבחר קרקעות מבטיחות להשקעה ברחבי הארץ. מאות משקיעים כבר זכו לליווי צמוד בשדות בפרויקטים מגוונים, תוך דגש על שקיפות, הבנת השאיפות והצרכים של כל לקוח ולקוחה. עם הצוות של שדות, אתם יכולים להיות רגועים ובטוחים שיש מי ששומר על האינטרסים שלכם, מלווה אתכם בכל שלב, ומנחה אתכם להצלחה בהשקעה שלכם.

רוצים פרטים נוספים? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית חינם, ללא כל התחייבות.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email