סוגי קרקעות בישראל: כיצד תדעו באיזו קרקע להשקיע?

סוגי קרקעות בישראל

מחפשים אפיק השקעה מניב ובסיכון נמוך? אז ממש בימים אלו ניתן להשקיע בכל מיני סוגי קרקעות בישראל, ולהנות בעתיד מהשקעה יציבה ורווחית. אך כיצד יודעים באיזו קרקע להשקיע ומדוע זה נחשב להשקעה מצוינת? כל התשובות לפניכם

בעוד ששוק הקרקעות בישראל מאז ומתמיד היה מרחב דינמי המציע הזדמנויות השקעה מבטיחות לעתיד, בהווה הוא נחשב לאפיק ההשקעה הנגיש והמשתלם ביותר, הן ביחס לאפיקים אחרים והן לשוק הדיור. למעשה, מכיוון שמחירי הדיור רק ממשיכים לעלות, וכך גם הריבית, רכישת סוגי קרקעות בישראל הפכה לאפיק השקעה מבוקש במיוחד בקרב משקיעים רבים, שכן מדובר בנכס פיזי המשמש כבסיס לבניית נכסים נוספים או לפיתוחים מגוונים, והפוטנציאל שלו לעלות בערך הוא רב. כמו כן, הביטחון המשפטי שברכישת קרקעות, טווח המחירים, והיכולת לנצל תהליכי התנודות בשוק מאפשרים לקרקעות לשמור על מעמדן כאן ועכשיו, ובכך להציע אפשרות נכונה ובטוחה להשקעה בסיכון נמוך גם לאלו עם תקציב נמוך יותר. הכי חשוב? גם כאשר המצב הכלכלי משתנה, שוק הקרקעות בישראל ממשיך לשמור על יציבות ופותח הזדמנויות השקעה מניבות לעתיד כלכלי מבטיח ויציב., ורק כדי לסבר את אוזניכם, כבר למעלה מ-20 שנה הקרקעות בישראל מציגות עליית ערך, מה שהופך אותן לא רק להשקעה אטרקטיבית, אלא לחלופה מרתקת למי שאינו מסוגל לרכוש דירה בארץ, ולצערנו יש לא מעט כאלו.

 

סוגי קרקעות בישראל: אלו פרמטרים צריך לשקול בטרם בוחרים קרקע להשקעה?

נתחיל ונאמר כי בישראל, 93% מהקרקעות הן ברשות מקרקעי ישראל, ורק כ-7% מהקרקעות הן בבעלות פרטית, כאשר מתוך ההיצע היחסית מוגבל של הקרקעות בבעלות פרטית יש סוגים שונים של קרקעות, כגון קרקעות בנייה, קרקעות חקלאיות, קרקעות מופשרות וקרקעות הנמצאות בהליך הפשרה (ועל כך נפרט בהמשך!). כמו כן, כיוון שיש הרבה סוגי קרקעות, מאוד חשוב לפני שמשקיעים, להבין איזו קרקע ראויה להשקעה. אז מה צריך לשקול בטרם משקיעים? קודם כל את סיווג הקרקע, תוכנית המתאר, פרק הזמן הנדרש לתכנון ובניה, מיקום גאוגרפי, סביבת הקרקע, ייעודה, ותשואה פוטנציאלית. בנוסף, חשוב לומר שאסור לבחור בקרקע להשקעה על פי המחיר הזול ביותר מכיוון שהבחירה הנכונה בקרקע נובעת מעליית ערך פוטנציאלית, וקרקע במחיר נמוך שערכה לא צפוי לעלות משמעותית בשנים הקרובות, היא השקעה לא טובה. לתשומת ליבכם, אם זהו צעדכם הראשון בשוק הקרקעות, כדאי מאוד להיעזר בחברה המתמחה בשוק הקרקעות בישראל. כך תוכלו להבטיח שתהליך ההשקעה יתבצע באופן מבוקר ומוקפד, ושתקבלו ייעוץ מקצועי ומעמיק על התהליך ועל סוגי הקרקעות עצמן.

 

אז מהי הפשרת קרקעות ומדוע קרקע הנמצאת בהליך הפשרה עדיין נחשבת להשקעה מצוינת?

כפי שציינו, יש לא מעט סוגי קרקעות בישראל, ולהליך ההפשרה יש תפקיד חשוב בכך. אך מה זה אומר? ובכן, הפשרת קרקע היא הליך בירוקרטי ממושך שבו מבצעים לקרקע חקלאית סיווג מחדש וכך משנים את ייעודה מקרקע חקלאית לקרקע לבניה. לידיעתכם, סיווג מסוג זה מעלה משמעותית את ערך הקרקע, ולכן גם כאשר קרקע הנמצאת בהליך הפשרה, היא עדיין נחשבת להשקעה מצוינת. כמו כן, כיוון  שמחירי קרקעות לא מופשרות נמוכים יחסית בזמן הרכישה, ככל שהליך ההפשרה מתקדם, ערכה של הקרקע עולה, ובסיום ההפשרה, המשקיעים יכולים לייצר רווחים משמעותיים הן ממכירתה והן על ידי פיתוח הקרקע והפיכתה לנכס מגורים או מסחרי, שאף מעלה את ערכה במאות אחוזים.

 

כיצד השקעה בסוגי קרקעות בישראל מונעת את שחיקת דמי ההשקעה שלנו?

ההשקעה בסוגי קרקעות בישראל מהווה אסטרטגיה מוצלחת להגנה על ערכו של הכסף שלנו מפני הידרדרות. אך מדוע? מהסיבה הפשוטה שהקרקעות בארץ מציעות פוטנציאל לעלייה בערך לאורך זמן, וכאשר הכסף שלנו מושקע בהן, לא רק שערכו נשמר, אלא ערכו עולה באופן סימולטני עם עליית הערך שלהן. יותר מכך, מדובר בנכס פיזי, שאינו נתון לתנודות החריפות של השווקים הפיננסיים, ולכן יכול להוות מקלט בזמנים של תקופות אינפלציה גבוהה או יציבות כלכלית לא יציבה, דבר שלצערנו מאוד נפוץ בשנים האחרונות. חשוב להבין, כשהכסף שלנו נשמר בחשבון הבנק הוא אינו מייצר כל ערך, וככל שיוקר המחיה עולה, ערכו של הכסף יורד משמעותית ומוריד את כוח הקנייה שלנו, ובכך גם את איכות החיים.

 

מדוע ההשקעה בסוגי קרקעות בישראל נחשבת להשקעה בסיכון נמוך?

ובכן, אחד היתרונות המרכזיים שהופכים את אפיק ההשקעה בקרקעות להשקעה בסיכון נמוך זה עליית הערך השנתי שלהן, המתרגם לעליית מחירים מתמדת.  בעקבות כך, משקיעים יכולים להנות מרווח גם בשלבים המוקדמים של ההשקעה, ולמכור את הקרקע כבר בהליך ההפשרה עצמו, ולאו דווקא לאחר מכן. בנוסף, כיוון שיש בארץ מחסור חמור בדיור, המדינה מאוד מעודדת הפשרת קרקעות עבור פיתוח אזורי מגורים, מה שאומר שבעתיד הקרקע עלולה להתפתח לנכס מגורים או מסחרי המביא רווחים גבוהים לבעליו. לא פחות חשוב, הקרקעות בישראל הן משאב מאוד מוגבל והביקוש להן הוא אדיר, כך שלא רק שהביקוש מעלה את מחיר הקרקע, הוא גם מקטין את הסיכוי של אי מציאת קונה במהירות. שורה תחתונה? רכישת קרקעות בישראל היא השקעה מקצועית ובטוחה עם פוטנציאל רב לתשואה גבוהה ומתמידה.

 

מעוניינים להשקיע בקרקעות? הכירו את קבוצת שדות

קבוצת שדות נחשבת לאחת מהחברות המובילות בתחום הנדל"ן בישראל, והמומחים שלה הם בדיוק אלו שאתם רוצים לצידכם כדי לבצע השקעה מניבה בקרקעות. מעבר לכך שהצוות המקצועי של החברה מספק ליווי, ייעוץ וסיוע בכל תחומי הנדל"ן, לרבות בהליכי הפשרה ובקשות להיתרי בניה בקרקע חקלאית, הם גם עובדים על הפרויקטים המובילים בישראל ויכולים להציע לכם מבחר של קרקעות מניבות להשקעה ברחבי הארץ. מדובר בחברה שכבר ליוותה מאות משקיעים בפרויקטים שונים ברחבי הארץ, ואשר הינה שמה דגש עצום על שקיפות והבנת השאיפות והרצונות של כל לקוח ולקוחה. עם הצוות של שדות, אתם יכולים להיות בטוחים שמישהו שומר על האינטרסים שלכם במהלך כל תהליך ההשקעה

רוצים לדעת יותר? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית חינם, ללא כל התחייבות.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך