קרקע חקלאית מה מותר וכיצד תרוויחו מכך? – המדריך למשקיע המתחיל

קרקע חקלאית מה מותר

השקעה בקרקעות היא אפיק השקעה מוביל המשלב בהצטיינות יתרה בין ענף הפיתוח הנדל"ן לבין ענף ההשקעות. אך מה חשוב לדעת בטרם מבצעים השקעה, מדוע מומלץ להשקיע בקרקעות חקלאיות, והכי חשוב: קרקע חקלאית מה מותר ומה אסור? במאמר זה נענה על הכול.

עם טווח מחירים רחב והוגן ואפשרויות רבות להרוויח, שוק הקרקעות כבר ממזמן הפך לאחד מאפיקי ההשקעות הטובים בארץ. ועדיין, דווקא כיוון שמדובר בענף השקעות שחשוב לפיתוח מדינת ישראל לא פחות מאשר למשקיעים עצמם, חשוב מאוד להבין את התחום ובעיקר את החובות והזכויות, היתרונות, ולא פחות חשוב, את האיסורים שמתלווים להשקעה מסוג זה. אכן כן, גבירותיי ורבותיי, בהשקעה בקרקעות יש בירוקרטיה והרבה ממנה, ולא מומלץ לקפוץ למים העמוקים לפני שלומדים לשחות. אז חושבים להשקיע בקרקעות ורוצים תחילה להכיר ולהבין את הפרטים החשובים? הגעתם לעמוד הנכון.

 

קרקעות להשקעות נדל"ן: נעים להכיר

שוק הקרקעות שנחשב לקטן יותר בגודלו משוק הדיור הוא אחד מאפיקי ההשקעות הטובים בישראל ולא בכדי. אך מדוע הוא קטן? מכיוון שלצערנו מדובר במשאב מאוד מצומצם שאינו ניתן לייצור או לייבוא ומספר הקרקעות בישראל העומדות להשקעה הוא לא גדול. כמו כן, חשוב להבין שלא רק שלא כל קרקע מותרת או מומלצת להשקעה, אלא גם שכ-93% מהקרקעות בישראל נמצאות בבעלות ממשלת ישראל והינן מנוהלות על ידי רשות מקרקעי ישראל והן אינן זמינות להשקעה. משמע? רק כ-7% מהקרקעות הנותרות נמצאות בבעלות פרטית וניתן להשקיע או לרכוש אותן כאשר הן עומדות למכירה. ובכן, אם נרשה לעצמנו קצת להיות שובבים אז כאשר מדובר בשוק הקרקעות אפשר בהחלט לומר ש"הגודל לא קובע". מדוע? מכיוון שהקרקעות המקומיות שלנו מציגות כבר למעלה מ-20 שנה עליית ערך קבועה, והן נחשבות להשקעה אלטרנטיבית מצוינת עם פוטנציאל אדיר לתשואה גבוהה עבור משקיעי נדל"ן מכל הארץ.

 

קרקעות או לא להיות: קרקע חקלאית מה מותר, אסור, ומה שביניהם

אם אתם חושבים שהמשמעות של השקעה בקרקע חקלאית היא לעשות הסבה מקצועית לתחום החקלאות אז אתם טועים כי אין דבר רחוק יותר מן האמת. כשאנו מציעים לכם להשקיע באדמה חקלאית אנו למעשה ממליצים על השקעה בקרקע במטרה להפשרת הקרקע ובניית דיור. במה מדובר? ובכן אם שאלתם את עצמכם קרקע חקלאית מה מותר ומה אסור, אז התשובה היא מותר לבצע הפשרה, אך אסור בתכלית האיסור לבנות על הקרקע ללא אישור הפשרה סופי והיתרי בניה. מבולבלים? בואו נסביר. בימינו ניתן להשקיע בקרקעות חקלאיות במטרה לבנות עליהן בעתיד. אממה, כיוון שעל פי חוקי מדינת ישראל אסור לבנות על קרקע חקלאית, יש לבצע לקרקע הפשרה. הפשרת קרקעות כרוכה בהליך בירוקרטי ממושך שמטרתו לשנות את ייעוד הקרקעות ולסווגן מחדש לשם השבחה, לדוגמא הפשרת קרקע חקלאית לקרקע המותרת לבניה. כמו כן, חשוב לומר שלמרות שתקופת ההפשרה הממושכת אינה פוגעת בהשקעה או מורידה מערכה מכיוון שמעבר לכך שערכה של הקרקע ממשיך לעלות באופן אורגני, בכל שלב שעובר בהליך ההפשרה ערכה צפוי לעלות, ועל כמה וכמה כאשר מאושרת התוכנית.

 

מדוע מומלץ להשקיע בקרקע חקלאית?

ראשית יש לציין כי מחירן של קרקעות חקלאיות הוא זול יותר מקרקעות מופשרות ומקרקעות לבניה, כך שמחיר ההשקעה שלהן הוא נמוך יחסית אך התשואה הפוטנציאלית שהן יכולות להניב למשקיעים בטווח הארוך היא גבוהה מאוד. אך זו ממש לא הסיבה היחידה או העיקרית, ממש לא, כיוון שמעבר למחירן, אפשרויות הרווח שניתן להפיק מהקרקע הן רבות. למעשה, כאשר משקיעים בקרקע חקלאית, המשקיע יכול להחליט ולמכור אתה בכל שלב ובמחיר רווח. יותר מכך, צריך לזכור שלאחר שהקרקע תופשר, מתוכנן להיבנות עליה מבנה מגורים חדש מה שיעניק למשקיע בעלות על נכס מגורים. לידיעתכם, מחירה הממוצע של דירה בישראל הוא כ-2 מיליון, כך שממכירת נכס בעתיד ניתן יהיה להנות מרווח של מאות אחוזים. לא פחות חשוב, לאור העובדה שציינו כבר כמה פעמים את האפשרות למכור, צריך להבין שלקרקעות בישראל יש ביקוש אדיר מה שמגדיל משמעותית לבצע מכירה מהירה ובמחיר הרצוי. כמו כן, ההשקעה בקרקע מעניקה לכם בעלות פרטית ושליטה מלאה על הנכס, מה מסיר מכם את התלות של גופים חיצוניים שמחר יכולים להחליט לפנות אתכם או לכפות עליהם צעדים שאינכם מעוניינים בהם. יתרון חשוב מאוד שיש לקחת בחשבון שהוא שהשקעה בקרקעות מגנה על כספכם מפני שחיקה. כיצד? ובכן, כיוון שהבנקים אינם מציעים לכם דבר בתמורה ליתרה חיובית בעו"ש, ערכו של הכסף נשחק ואינו מגדיל את ערכו בכל שנה. לעומת זאת, כאשר אתם מבצעים השקעה בקרקע, דמי ההשקעה שלכם מגדילים את ערכם בצמידות לעליית ערך הקרקע. מדובר ביתרון חשוב מאוד ובמיוחד בימינו שמחירי המשק רק ממשיכים לעלות ואנו מאבדים את כוח הקניה שלנו. כך או כך, כל עוד אתם מבצעים השקעה בקרקע המתאימה להשקעה ומקפידים לפעול לפי החוקים (כפי שציינו לגבי קרקע חקלאית מה מותר ומה אסור לעשות), אתם יכולים להנות מהשקעה מוצלחת ומשתלמת מאוד לעתיד.

 

מעוניינים להשקיע? קבוצת שדות תשמח לעמוד לרשותכם

קבוצת שדות היא אחת מחברות הנדל"ן המובילות בארץ המתמחה בזיהוי הזדמנויות להשקעה במינימום סיכון, וברכישה ואיתור של קרקעות עם פוטנציאל השבחה אדיר בישראל ובעולם. צוות המומחים של קבוצת שדות ילווה אתכם באופן אישי ויקפיד שתעשו השקעה נכונה. עם ניסיון של שנים ומומחיות מוכחת בתחום, קבוצת שדות תגן על האינטרסים שלכם, תדאג שתדעו את כל הזכויות והחובות שלכם, ותוביל אותכם לביצוע השקעה מצטיינת שתשנה את חייכם.

מעוניינים במידע נוסף? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ בחינם ללא כל התחייבות להמשך התהליך.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך