קרקע למכירה – המדריך המקיף שיעזור לכם לבצע רכישה במינימום סיכון

קרקע למכירה

מחפשים קרקע למכירה? נהדר! שוק הקרקעות בישראל מציע אפיקי השקעה אטרקטיביים במיוחד שבהחלט משתלם להשקיע בהם. אך כיצד תעשו זאת בחוכמה? להלן המדריך המלא שיבטיח שתעשו זאת בדרך הנכונה והבטוחה ביותר.

כשמדובר בשוק הנדל"ן בישראל רובנו ישר חושבים על שוק הדיור. בפועל, בתוך שוק הנדל"ן "מסתתר" לו ענף השקעות משתלם לא פחות (ויש אף שיגידו שיותר), שהוא כמובן שוק הקרקעות.  כמו כן, בעוד שלשוק הקרקעות בישראל יש הרבה מה להציע למשקיעים, הוא קודם כל מהווה אלטרנטיבה מצוינת לרכישת דירה, שכפי שאתם כבר יודעים ממזמן הפכה ל"פריבילגיה של עשירים", ובמיוחד השנה שמחירי הדיור נסקו לשמיים. אך איך בכלל מאתרים קרקע למכירה? כיצד נדע אם מדובר בקרקע מניבה? ומה חשוב לדעת על תהליך ההשקעה? כדי לסיים לכם בתהליך ריכזנו את כל המידע החשוב למדריך אחד מפורט ומעמיק שבהחלט יסייע לכם בהמשך דרככם בשוק הקרקעות.

 

תחילה, מדוע קרקע למכירה יכולה להוות אלטרנטיבה מצוינת לרכישת דירה?

בעוד שכבר יותר מעשור שוק הדיור מציג עליית מחירים מגמתית (כאשר נקודת הפתיחה מעולם לא הייתה נמוכה!), בשנתיים האחרונות קפצו המחירים בצורה קיצונית, וכיום מחירה של דירה ממוצעת בישראל נושק ל-2 מיליון שקלים. מעבר לכך? האינפלציה ועליית הריבית המגמתית הקשו מאוד על לקיחת משכנתאות מה שהפך את החלום של רכישת הדירה לסיוט ובעיקר עבור רבים בלתי מושג. כמו כן, למרות שהמצב גרם להאטה משמעותית בביצוע עסקאות נדל"ן, ואף גרם למשבר, זה עדיין לא הביא לירידה משמעותית במחירי הדירות, ולא בטוח שזה גם יביא בעתיד. לעומת זאת, כשמדובר בשוק הקרקעות, לא רק שכבר למעלה מ-20 שנה הקרקעות בישראל מציגות עליית ערך, הן גם מציעות טווח מחירים רחב הרבה יותר, שיכול לאפשר למשקיעים שונים עם תקציבים שונים להשקיע בקרקעות, מה שהפך את הקרקעות בישראל לאפיק השקעות מצוין ובסיכון הרבה יותר נמוך. אך כיצד זה יכול להוות אלטרנטיבה לרכישת דירה? ובכן בימינו קיימות קרקעות שמיועדות לפיתוח הדיור בישראל, וכאשר משקיעים בהן, אתם כשמשקיעים זכאים לדירה חדשה בפרוייקט המגורים שיבנה על הקרקע. נכון, אומנם התהליך הוא ארוך יותר מרכישת דירה, אך בטווח הארוך הוא בהחלט משתלם למי שאינו יכול להרשות לעצמו את מחירי הדיור.

 

אז מהו התהליך הכרוך בקרקע למכירה ומה חשוב לדעת? בואו נתחיל

היכרות עם המחירים והמגמות של שוק הקרקעות

רגע לפני שאתם מתחילים בחיפוש אחר קרקע למכירה, כדאי מאוד להבין מהם המחירים בהווה של הקרקעות בישראל, ומהן המגמות הנוכחיות, כגון ערך עליית הקרקע בעתיד, תשואה פוטנציאלית, החזר השקעה, לוח הזמנים של התהליך וכן הלאה.

בחינת סוגי הקרקעות

כשמחפשים קרקע למכירה חשוב להכיר את סוגי הקרקעות בישראל ולהגדיר מהי הקרקע שתואמת את הצרכים שלכם, הן מבחינת מיקום, גודל, עלות, וכמובן הסטטוס שלה. אך מה זה אומר? ובכן בישראל רק כ-7% מהקרקעות נמצאות בבעלות פרטית (כאשר 93% מהקרקעות שייכות לרשות מקרקעי ישראל), והקרקעות הללו מתחלקות לקרקעות בנייה, קרקעות חקלאיות, קרקעות מופשרות, וקרקעות המצויות בהליך הפשרה. לסיווג הקרקע יש השפעה רבה על מחירה ועל אורך התקופה שייקח להוציא לפועל את תוכנית המתאר. למשל, קרקע מופשרת היא קרקע שכבר ניתן להתחיל לבנות עלייה, בעוד שקרקע שנמצאת בהליך הפשרה עדיין נמצאת בבחינה של גופים שונים.

הגשת בקשה לתקן 22

מצאתם קרקע למכירה שעומדת בכל הדרישות שלכם? חובה שתגישו בקשה לתקן 22. תקן 22 הוא למעשה דו"ח שנועד להגן עליכם מפני הבטחות שווא ומידע מוטעה, והוא מפרט את מצב המשפטי והתכנוני, שוויה, גבולותיה ומגבלותיה, והאם אכן תוכנית המתאר הייעודית של הקרקע ניתנת לביצוע. חשוב מאוד!  

חתימת הסכם והעברת בעלות

אם הדו"ח של תקן 22 אישר את כל המידע והחלטתם לרכוש את הקרקע עליכם לחתום על הסכם מכירה ולבצע העברת בעלות. מדובר בשלב חשוב מאוד שאין לקחת בקלות. ההליך המשפטי שכרוך בקרקע למכירה הוא קריטי ויש לוודא שכל הסעיפים שסיכמתם עם בעל הקרקע מופיעים בחוזה, ושהנכם מבצעים את "רישום העברת הבעלות" כדין. הרישום נעשה בלשכת רשות מקרקעי ישראל, ומאוד מומלץ (הכרחי!) לבצע את התהליך בליווי של עורך דין, שהינו מתמחה בתחום המקרקעין ומכיר היטב את פרטי העסקה.

 

אך מדוע קרקע למכירה נחשבת להשקעה טובה ובסיכון נמוך?

1.  עליית ערך שנתית – כפי שציינו, יש הבדל בין השקעה בקרקע מופשרת לבין השקעה בקרקע הנמצאת בהליך הפשרה מבחינת לוח זמנים. אממה, כיוון שערכן של הקרקעות מציג עלייה משנה לשנה, תקופת ההפשרה הממושכת אינה גורמת להפסדים כלל וכלל, והנכם יכולים להעמיד את הקרקע למכירה בכל עת ובמחיר רווח (ביחס להשקעה שביצעתם) ואף ברווח של מאות אחוזים.

2. תשואה פוטנציאלית גבוהה – בדיוק כמו בשוק הדיוק כאשר משקיעי הנדל"ן מחפשים תשואה גבוהה, גם בשוק הקרקעות ניתן ליהנות מתשואה פוטנציאלית גבוהה ועל כמה וכמה בסיום הבנייה על כאשר אתם נהנים מנכס חדש באזור אטרקטיבי ובעל ביקוש גבוה.

3. כסף שמייצר רווח – למרות שהכסף שלכם מוגן בבנק הוא אינו מייצר רווח מכיוון שאין לו תמורה. כאשר אתם משקיעים הון עצמי בקרקעות אתם למעשה מאבטחים אותו בדיוק כמו בבנק, אך מונעים את שחיקתו. מדוע? מכיוון שהקרקע ממשיכה לייצר ערך (כפי שצוין הנ"ל), ודמי ההשקעה ממשיכים גם הם לצבור ערך באופן סימולטני.

4. ביקוש גבוה – הקרקעות בישראל הן משאב מוגבל והביקוש אליהן הוא גדול משמעותית מן ההיצע. כמו כן חשוב להבין שלא ניתן "לייצר" קרקעות נוספות, כך שהביקוש אליהן הוא מובטח ומגמתי. אך לא רק, כיוון שגם אחרי סיום הבניה אתם נהנים מביקוש גבוה מהסיבה הפשוטה שבמדינת ישראל קיים משבר דיור חמור שרק ממשיך להחמיר והביקוש לדירות גדל גם הוא.

 

מדוע מומלץ להיעזר במשווקי קרקעות מקצועיים?

נתחיל ונאמר שמעבר לכך שזה לא פשוט למצוא קרקע למכירה בישראל, גם לא כל קרקע ראויה להשקעה. לכן, כדי לבצע השקעה נכונה בקרקע מניבה מאוד כדאי להיעזר במשווקי קרקעות מקצועיים שמכירים את התחום לעומק. למעשה, חברה לשיווק קרקעות לא רק תסייע לכם לאתר קרקע איכותית למכירה, היא גם תלווה אתכם לאורך התהליך הן בפן הבירוקרטי והן בפן המשפטי, ותדאג להעניק לכם כלקוחות ליווי צמוד של חברת עו"ד מטעמם כדי לשמור על האינטרסים שלכם לפני הכול.

 

אז אתם מחפשים קרקע למכירה? הכירו את קבוצת שדות

קבוצת שדות היא אחת מחברות הנדל"ן המובילות בארץ המתמחה בזיהוי הזדמנויות להשקעה במינימום סיכון, וברכישה ואיתור של קרקעות עם פוטנציאל השבחה אדיר בישראל ובעולם. צוות המומחים של קבוצת שדות מלווה כל לקוח באופן אישי בעסקה לרכישת קרקע ומקפיד באדיקות על תהליך של שקיפות ומקצועיות בסטנדרטים גבוהים ביותר. זכרו, בעוד שהשקעה בקרקעות זה אפיק השקעה מצטיין, עדיין נדרש ידע נרחב והבנה מעמיקה בתחום, וקבוצת שדות שכבר ליוותה מאות משקיעים ברחבי הארץ, תשמח להעניק גם לכם "קרקע יציבה" להשקעה בטוחה ומניבה.

מעוניינים במידע נוסף? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ בחינם ללא כל התחייבות להמשך התהליך. 

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך