קרקע מופשרת למכירה – המדריך המקיף שיעזור לכם להשקיע במינימום סיכון

קרקע מופשרת למכירה

מחפשים אפיק השקעה בישראל שגם יניב לכם רווחים משמעותיים וגם יעניק לכם תנאים טובים ובסיכון נמוך? אז כדאי שתשכחו מרכישת דירה בישראל ותתחילו לשקול השקעה בקרקע מופשרת למכירה. אך במה מדובר ומה חשוב שתדעו? להלן המדריך לעתיד כלכלי טוב יותר

 

קרקע מופשרת למכירה: האלטרנטיבה הטובה ביותר לרכישת נכס

חולמים על דירה? חולמים שלילדים שלכם תהייה דירה? איך הולך לכם עם החלום הזה? לא משהו, נכון? ובכן הגיע הזמן להפסיק לחלום ולהתחיל לבצע. אממה, כשאנחנו אומרים לבצע אנחנו ממש לא מתכוונים שתוציאו את כל החסכונות שלכם מהבנק, תיקחו הלוואות מהבנק, ותטבעו בים של תשלומים שלא ישאירו לכם מרווח לנשימה, כלל וכלל לא. למה אנחנו כן מתכוונים? שהגיע הזמן שתשקלו אפיק השקעה אחר, כזה שלא ידרוש מכם מחיר לא הגיוני ויניב לכם בטווח הארוך הרבה יותר מנכס אחד בודד בישראל. אנו מדברים על קרקע מופשרת למכירה, השקעה שתבטיח לכם בעתיד דירה, תשמור על ערך הכסף שלכם, והכי חשוב? לא תעמיד אתכם בסיכון פיננסי גבוה ומיותר. בואו נמשיך.

 

רכישת קרקע בישראל: שטח למכירה לבנייה עתידית

במדינת ישראל קיים משבר דיוק מובהק ושוק הנדל"ן ממשיך בעליית מחירים שפשוט אינה מאפשרת לאזרחי ישראל לרכוש דירה. אממה, למרות שכולם זועקים, נאבקים, ובעיקר מתייאשים, עדיין לא מעט משקיעי נדל"ן ממשיכים להשקיע ולשמר את הביקוש שמונע הורדת מחירים. לעומת זאת, שוק הקרקעות בישראל מציע אלטרנטיבה אחרת עם טווחי מחירים של קרקעות שיכולים בהחלט להתאים לאזרח הממוצע, ולא רק שמדובר בהשקעה מניבה יותר ובסיכון נמוך, היא גם מציעה תשואה פוטנציאלית גבוה יותר. מדוע כך הדבר? ובכן, כיוון שכ-93% מהקרקעות בישראל הן בבעלות רשות מקרקעי ישראל, ורק כ-7% מהקרקעות הן פרטיות, הביקוש אליהן הוא גבוה מאוד מה שמפחית משמעותית את הסיכון בהשקעה בהן. במילים אחרות? הקרקעות הפרטיות הן לחלוטין משאב מוגבל ומאוד מומלץ להשקיע בהן בעת זו שהן עדיין נמכרות במחירים מאפשרים.

 

אך מהי בכלל הפשרת קרקע?

ובכן, שבישראל קיימים שני סוגי קרקעות להשקעה קרקע חקלאית וקרקע לבנייה, כאשר הקרקע לבנייה היא אפיק ההשקעה הטוב ביותר. יחד עם זאת, כיוון שיש צורך בהול בפיתוח הדיור בישראל, קיים הליך הנקרא הליך הפשרה שמטרתו היא לסווג מחדש את הייעוד של אדמות חקלאיות להשקעה, לקרקעות לבנייה. 

הליך זה נעשה בכמה שלבים הכוללים:

  1. פנייה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה אשר מורכבת מחברי המועצה המקומית ומהנדס הרשות המקומית והצגת תוכנית מפורטת של הפיתוח המוצע והצגת השיקולים וההשפעות סביבתיות. ועדה זו אמונה אך ורק על שטחים אשר בתחום שיפוטה של הרשות המקומית. לאחר בחינת התוכניות לעומק, הוועדה מעבירה את דעתה המקצועית אל הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה.
  2. הוועדה המחוזית (שהינה עוסקת בנושאי התכנון והבינוי של המחוז עליו היא ממונה)  תבחן האם תוכנית ההפשרה עומדת בתנאי הסף הנדרשים, ובמידה וכן, התוכנית תועבר לבדיקה תכנונית מעמיקה על ידי אנשי מקצוע בתחומי התכנון והבניה שיבחנו האם התכנון אכן ניתן לביצוע והינו מותאם לתוכניות המתאר השונות, לסביבת הקרקע המיועדת, למדיניות הוועדה וכן הלאה. 
  3. לאחר החלטת הוועדה המחוזית ואישורם לגבי טיב התוכנית הבקשה תעבור לבחינה של שר הפנים.

 

האם קרקע מופשרת למכירה היא השקעה טובה?

קרקע מופשרת למכירה היא אפיק השקעה מצוין מכיוון שמדובר בקרקע שכבר סיימה הליך ההפשרה שלעיתים לוקח זמן רב והינה מוכנה להתחלת מימוש תוכניות הפיתוח. כמו כן מאוד חשוב להבין שהממשלה מכירה בצורך לפיתוח הדיור והיא מאוד מזרזת פרויקטים בנייה חדשים. מעבר לכך, לאחר סיום הבנייה, המשקיע יוכל להנות מתשואה גבוהה על ידי השכרת הנכסים, להנות מבעלות על נכס, או לחילופין למכור ולייצר רווח משמעותי. 

 

מדוע קרקע מופשרת למכירה היא השקעה בסיכון נמוך? 

ביקוש – מכיוון שהקרקעות ממשיכות לייצר עליית ערך משנה לשנה בזמן שהביקוש אליהן רק ממשיך לגדול, המשקיע יכול להחליט בכל עת שהוא מעוניין למכור את הקרקע במחיר רווח.

מונע מהכסף שלנו להישחק – במקום שהכסף שלכם יישב בחשבון הבנק ללא תמורה שצוברת ערך, השקעת הכסף שלכם בקרקע מופשרת מבטיחה את עליית הערך שלו. כלומר, בין אם מדובר בשלב ההפשרה, לאחר שהקרקע כבר מופשרת, או בתהליך הבנייה עצמו, בכל שלב שווי הקרקע רק ממשיך לעלות, וגם ערך הכסף שהשקעתם בקרקע.

 

היכן תמצאו קרקע מופשרת למכירה?

המשמעות של קרקעות מופשרות למכירה זאת שהן כבר סיימו את תוכניות הליך ההפשרה, וברוב המקרים האחראים על התוכניות הללו הן חברות שיווק קרקעות. למעשה, הדרך הטובה ביותר לבצע השקעה בקרקע היא בעזרת ליווי וייעוץ של חברות המתמחות בשוק הקרקעות בישראל. מעבר למומחיות ולניסיון שהם מציעים, אחד היתרונות הבולטים שלהם זה איתור הקרקעות הטובות ביותר להשקעה, בניית תוכניות הפשרה מקצועיות, והתאמת הקרקע הנכונה לצרכי המשקיע. אז אם הנכם מחפשים קרקע מופשרת למכירה, המקום הטוב ביותר למצוא אותן זה דרך חברות שיווק קרקעות שגם יסייעו לכם בבירוקרטיה ובשלבים השונים הכרוכים בתהליך הרכישה.

 

מהם השלבים לביצוע עסקה לרכישת קרקע בישראל?

 

איתור הקרקע הנכונה להשקעה

כפי שכבר ציינו, הדרך הטובה ביותר היא לפנות לחברה מקצועית המתמחה בשיווק קרקעות שתסייע לכם למצוא את הקרקע העונה על הצרכים, היעדים, והתקציב שלכם. מעבר לכך שזה יחסוך לכם זמן, הליווי המקצועי שתקבלו יקל עליכם משמעותית, ובעיקר יבטיח השקעה בטוחה יותר.

 

בקשה לתקן 22 

תקן 22 הוא מאוד חשוב למשקיעים ומטרתו להגן עליכם לפני שאתם מבצעים את ההשקעה. תקן 22 הוא דו"ח הכולל סט של כללים עבור שמאי מקרקעין לקרקעות שאינן זמינות לבניה בקרקעות, וכלליו הנוקשים משמשים לעריכה של שומה לקרקע שמשווקת לציבור בישראל. במילים פשוטות יותר? תקן 22 יבחן האם הקרקע שמשווקת לכם ותוכנית הבנייה שלה אכן ניתנות לביצוע כפי שהובטח לכם.. 

 

חתימה על הסכם רכישה

הסכם הרכישה הוא מסמך משפטי שמציג בפרטי פרטים את תנאי הרכישה שלכם לרבות תנאי המכירה, מחיר הרכישה, מועד הסגירה, וכל תנאי נוסף שחשוב שיהיה מעוגן בחוק. גם במעמד זה מאוד מומלץ וחושב שתעמוד לצידכם חברת שיווק קרקעות ופירמת עו"ד מלווה שייבחנו את ההסכם, ובעיקר יגנו על האינטרסים שלכם.

 

העברת בעלות

כשמדובר בשטחים למכירה מאוד חשוב לבצע העברת בעלות על ידי הליך משפטי הנקרא "רישום העברת הבעלות" בלשכת רישום המקרקעין ברשות מקרקעי ישראל. כמו כן, בדומה להסכם הרכישה, חשוב שלא תחתמו על ההסכם הסופי ללא ליווי של עורך דין וחברת שיווק קרקעות. מדוע? מכיוון שהסכם העברת בעלות שינוסח בצורה לא מדויקת עלול לסכן את מעמדכם כבעלי הקרקע בעתיד ולגרור אתכם למחלוקות משפטיות מורכבות ובעיקר מיותרות. 

 

מחפשים קרקע מופשרת למכירה? קבוצת שדות תעמיד לרשותכם מבחר משובח של קרקעות להשקעה מצפון ועד דרום

קבוצת שדות היא אחת מחברות הנדל"ן המובילות בארץ המתמחה בזיהוי הזדמנויות להשקעה במינימום סיכון, וברכישה ואיתור של קרקעות עם פוטנציאל השבחה אדיר בישראל ובעולם. צוות המומחים של קבוצת שדות מלווה כל לקוח באופן אישי ומקפיד באדיקות על תהליך של שקיפות ומקצועיות בסטנדרטים גבוהים ביותר. זכרו, בעוד שהשקעה בקרקעות זה אפיק השקעה מצטיין, עדיין נדרש ידע נרחב והבנה מעמיקה בתחום, וקבוצת שדות שכבר ליוותה מאות משקיעים ברחבי הארץ, תשמח להעניק גם לכם "קרקע יציבה" להשקעה בטוחה ומניבה.

מעוניינים במידע נוסף? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ בחינם ללא כל התחייבות להמשך התהליך. 

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך