הפשרת שטח חקלאי לפיתוח ובניה כהשקעה לעתיד – המדריך המלא

הפשרת שטח חקלאי

רכישת אדמה למטרת הפשרת שטח חקלאי, כן או לא? זוהי השאלה הנפוצה ביותר בקרב משקיעים פוטנציאלים, ואנחנו כאן כדי לומר לכם שהתשובה היא כן ובעיקר לפרט לכם מדוע. נתחיל.

 

שוק הקרקעות הוא שוק קטן ויציב שכבר הצליח להניב רווחים משמעותיים למשקיעים רבים לאורך השנים. למעשה, אם נבחן השקעות עבר, נראה כי אנשים שהשקיעו לפני שנים רבות בקרקעות בישראל, כיום נהנים מבעלות על קרקעות בשווי של מיליוני שקלים ויותר. כיצד ומדוע? התשובה לכך טמונה בעליית ערך קבועה ושימוש נכון של הקרקע. בפועל השקעה בקרקעות נועדה לפיתוח הדיור ובניה על הקרקע, וכאשר משקיעים במגרש למטרת בנייה של מבנה מגורים ניתן לייצר רווח של  מאות אחוזים.  אממה, בעוד שבעבר היה הרבה יותר היצע של קרקעות לבניה, כיום כבר מדובר במשאב שהולך ונעלם, ולכן האלטרנטיבה הנפוצה ביותר היא הפשרת שטח חקלאי.  מדובר בהליך בירוקרטי שבו מסווגים מחדש את ייעודן של הקרקעות החקלאיות לקרקעות לבניה, ולמרות שמדובר בהליך ממושך, אנחנו כאן כדי לספר לכם שהוא מאוד משתלם לטווח ארוך ושהשקעה באדמות חקלאיות למטרת הפשרה נחשבת בימינו לאפיק השקעה מצטיין. אך מדוע זה כך והאם תקופת ההפשרה הממושכת מגבירה או מפחיתה את הסיכון? בואו נעמיק בנושא.

 

שוק ההשקעות – אפיק השקעה מוביל

בעוד שבימינו קיימים אפיקי השקעות רבים, זה לא תמיד פשוט למצוא את אפיק ההשקעות שתואם את הצרכים והיכולות הפיננסיות שלנו, מצד אחד אנחנו מחפשים לבצע השקעה נכונה ובסיכון נמוך, מצד שני אנחנו מעוניינים בהשקעה שתניב לנו רווח משמעותי ותשואה פוטנציאלית גבוהה. אז מה הבעיה? ובכן במקרים רבים, גם כאשר מדובר בהשקעה טובה, דמי ההשקעה הנדרשים לביצוע העסקה הם הרבה מעבר ליכולת הכלכלית שלנו, וכיוון שאף אחד לא באמת יכול להבטיח לנו שההשקעה תצליח ,מדובר בסיכון גדול מידי עבור רוב האנשים, וניתן לראות זאת בשוק הדיור, בשוק הנדל"ן בחו"ל, בשוק המניות, וכמובן בשוק ההייטק. עם זאת, כאשר מדובר בשוק הקרקעות כאפיק השקעה, מדובר בסיפור אחר לגמרי. ראשית, שוק הקרקעות הוא שוק ותיק ויציב, כך שאפשר לבחון את הנתונים עשרים שנה אחורה ויותר. בנוסף, בניגוד לשאר האפיקים שציינו, בשוק הקרקעות קיים טווח מחירים רחב ונוח שמאפשר למשקיעים בעלי תקציבים גבוהים יותר וגבוהים פחות לבצע השקעה. 

 

הייחוד של שוק הקרקעות בעולם ההשקעות

שוק הקרקעות כאפיק השקעה מציע למשקיעים לרכוש קרקעות למטרת פיתוח דיור ובניה. מדובר בשוק יחסית קטן שנחשב ליציב כבר שנים רבות, ובפרט בעשרים שנה האחרונות שבהן הקרקעות בישראל הציגו עליית ערך קבועה. יחד עם זאת, מעבר לכך שקרקעות הן משאב טבעי שאינו ניתן לייצור או ייבוא, לא כל הקרקעות בישראל מותרות להשקעה או לרכישה כיוון שכ-93% מהקרקעות שייכות לרשות מקרקעי ישראל, ורק כ-7% מהקרקעות הנותרות נמצאות בבעלות פרטית. כמו כן, בעוד שיש קרקעות שנועדו לבניה, יש גם סוגי קרקעות חקלאיות שעל פי חוקי מדינת ישראל אסורות לבניה אלא אם הן הופשרו. ההליך של  הפשרת שטח חקלאי כבר הפך לנפוץ ומוכר ברחבי הארץ, והוא למעשה הפתרון לבעיית המחסור בקרקעות לבניה בישראל מה שהופך את ההשקעה בקרקעות חקלאיות למטרת הפשרה, השקעה מצוינת.

 

מהם היתרונות של השקעה בקרקעות ושל הפשרת שטח חקלאי?

רכישת אדמה חקלאית היא השקעה מצוינת לאלו שמבינים שמדובר כאן בהשקעה לטווח ארוך. כפי שציינו, ערך הקרקעות בישראל מרץ עולה בכל שנה, ולכן אלמנט הזמן מהווה יתרון משמעותי, בין אם אנו עושים שימוש בקרקע ובין לא. יתרון נוסף ומרכזי הוא הביקוש הגובר לקרקעות. בהיותו  משאב מצומצם אך ריווחי, הביקוש אליו רק ממשיך לגדול, ובדיוק כמו בשוק הדיור, ביקוש עצום מביא לעליית מחירים, כך שאם המשקיע יחליט למכור את האדמה, סיכויים טובים שהוא יוכל לעשות זאת במחיר רווח משמעותי ואף בשל מאות אחוזים.  כמו כן חשוב לומר שבעוד שקרקע חקלאית נחשבת לזולה ביותר, לאחר הפשרת שטח חקלאי ערכה עולה באופן קיצוני, והמשקיע נהנה גם מעליית ערך אורגנית וגם מעליית ערך בעקבות הפשרה, וכל זאת בהשקעה ראשונית יחסית נמוכה. מיותר לציין שבמידה והמשקיע יעדיף להמתין לאישור תוכנית הבניה, הוא יכול  להפוך לבעלים של נכס מגורים חדש. כך או כך, רכישת אדמה נחשבת להשקעה משתלמת ובסיכון נמוך. בנוסף לכך, השקעה בשטחים חקלאיים מונעת את שחיקת הכסף של המשקיעים. מדוע? מכיוון שבניגוד לבנק שאינו מציע תמורה לכסף שלנו ועל ידי כך גורם לשחיקתו עם השנים, כאשר הכסף מושקע בקרקע הוא צובר ערך עם עליית ערך הקרקע.

 

הפשרת שטח חקלאי בליווי של חברה לשיווק קרקעות: הדרך הבטוחה ביותר

הפשרת שטח חקלאי היא לא הליך פשוט, ומאוד לא כדאי לעבור אותו ללא הידע הנדרש. עם זאת, כיוון שאתם לא הולכים עכשיו להפוך למשווקי קרקעות מקצועיים מאוד מומלץ להיעזר בחברה לשיווק קרקעות. המומחים יסייעו לכם באיתור הקרקע המתאימה להשקעה, ויידעו לבחון את איכות הקרקע על סמך מחקרים ובדיקות מבוססות נתונים. כמו כן, בין אם מדובר במגמות הנוכחיות, המחירים, השווי המוערך של הקרקע, תוכנית המתאר, וכמובן ההליך של הפשרת שטח חקלאי, חברה לשיווק קרקעות מגיעה עם כל "הכלים" הנדרשים לביצוע השקעה מוצלחת, דואגת לספק ללקוחותיה עו"ד המתמחה בחוקי מקרקעין שזהו דבר חשוב מאוד, אם לא קריטי.

 

מעוניינים בהפשרת שטח חקלאי להשקעה? קבוצת שדות תשמח להעניק לכם את שירותיה

קבוצת שדות היא אחת מחברות הנדל"ן המובילות בארץ וצוות המומחים שלה הם בדיוק האנשים שהייתם רוצים לצידכם. בין אם מדובר בקרקעות מופשרות, בהליך הפשרה, או בתהליך של בקשה לקבלת היתר בניה בקרקע חקלאית, המומחים של שדות ילוו, ייעצו, ויסייעו לכם בכל שלב במקצועיות ובשקיפות מלאה. מדובר בחברה שכבר ליוותה מאות משקיעים ברחבי הארץ, ומקפידה באדיקות להבין את החששות, השאיפות, והרצונות של כל משקיע ומשקיעה. עם קבוצת שדות תוכלו להיות בטוחים שיש מי שדואג לשמור על האינטרסים שלכם בכל תהליך ההשקעה.

 

מעוניינים במידע נוסף? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ בחינם ללא כל התחייבות להמשך התהליך.

 

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך