היתר בניה בקרקע חקלאית: אפשרי, כדאי, ובעיקר משתלם

היתר בניה בקרקע חקלאית

בעוד ששוק הקרקעות נחשב לאחד מאפיקי ההשקעות הטובים בישראל, עדיין משקיעים פוטנציאלים רבים חוששים מהליך ההפשרה ומהיתרי הבניה הנדרשים לביצוע תוכנית המתאר. בדיוק לשם כך החלטנו לענות על כל השאלות הנפוצות ולעזור לכם להבין מדוע השקעה בקרקע חקלאית היא השקעה מצוינת ואיך עובד תהליך היתר בניה בקרקע חקלאית.

 

שוק ההשקעות יוצר לרבים מאיתנו סוג של דיסוננס. מצד אחד אנחנו מבינים שהשקעה מצוינת יכולה לייצר לנו רווחים נאים וביטחון כלכלי בעתיד, ומצד שני החשש שנפסיד כסף מרתיע אותנו מלבצע השקעה. הצד החיובי? מדובר בחשיבה לגיטימית לחלוטין, ואף נגיד שמשקיע שפועל בקלות דעת לוקח סיכון מיותר שעלול לעלות לו ביוקר. הצד השלילי? מי שנותן לפחד שלו לקבוע את צעדיו עלול להפסיד הזדמנויות השקעה מצטיינות שאינן מגיעות בכל יום. אז מה בכל זאת צריך לעשות? התשובה היא להבין. להבין את תהליך ההשקעה, להבין את הסיכונים, להבין את היתרונות, והכי חשוב, להבין את תחום ההשקעה המדובר. ובכן, כאשר מדובר בשוק הקרקעות בישראל, משקיעים רבים מבינים שמדובר באפיק השקעה מצטיין ובסיכון נמוך אך חוששים מהשד שנקרא היתר בניה קרקע חקלאית. אנחנו כאן כדי להראות לכם שהשד ממש לא מפחיד כמו שאתם חושבים, רחוק מזה.  

 

מהו שוק הקרקעות בישראל?

בעוד ששוק הקרקעות הוא שוק ותיק, יציב, ואיתן, לצערנו הוא תלוי בהיצע מוגבל. מדוע? מכיוון שהקרקעות בישראל הן משאב סופי, כזה שאינו ניתן לייצור, לייבוא, או להנדוס. יותר מכך, גם אם נשים בצד את המגבלות הללו, לפי הנתונים הקיימים, כ-93% מהקרקעות בישראל נמצאות בבעלות רשות מקרקעי ישראל, ורק כ-7% מהקרקעות נמצאות בבעלות פרטית. במילים אחרות? ההיצע להשקעה בקרקעות מסתכם ב-7%,  אשר מתוכן לא כולן עומדות למכירה ולהשקעה (לבינתיים!). כמו כן, נתון משמעותי מאוד שחשוב לדעת על שוק הקרקעות הוא שכבר למעלה מ-20 שנה הקרקעות בישראל מציגות עליית ערך. אז מהו בעצם שוק הקרקעות כאפיק השקעה? ובכן מדובר בהשקעה בקרקעות למטרת בניה ופיתוח הדיור בישראל.

 

למה מדובר באפיק השקעה מצטיין?

שוק הנדל"ן הוא עולם דינמי הטומן בתוכו יתרונות רבים שהופכים אותו לאחד מאפיקי ההשקעה הטובים בישראל. מדובר באפיק השקעה בעל פוטנציאל תשואה גבוהה ובסיכון נמוך מבחינת סיכונים כלכליים לאור מגמת הבנייה המתפשטת (ביחס לשאר אפיקי הנדל"ן). בניגוד לאפיקי השקעות שונים שדורשים השקעה של הון עצמי מוגזם (אשר לרבים בישראל אין בהישג יד), שוק הקרקעות מציג טווח מחירים רחב ונוח המאפשר למשקיעים שונים לבצע השקעה. יותר מכך, הביקוש האדיר לקרקעות שרק גובר משנה לשנה מפחית משמעותית את סיכון ההשקעה, ומאפשר למשקיע למכור את הקרקע בכל עת ואף עם אפשרות לעשות זאת במחיר רווח. לא פחות חשוב, להשקעה בקרקע יש את היכולת למנוע את שחיקת הכסף שלנו. מדוע? מכיוון שכאשר כספנו עומד בחשבון הבנק הוא אינו מייצר ערך או תמורה וזאת כאשר במקביל המשק ממשיך להתייקר, דבר שמביא לשחיקה משמעותית. לעומת זאת, כאשר הכסף מושקע בקרקע שממשיכה לייצר ערך, גם הכסף ממשיך לייצר ערך ועל ידי כך נמנעת שחיקתו.  אממה, אלו רק היתרונות הבולטים להשקעה בקרקע. בפועל, כאשר אנו משקיעים בקרקע למטרת בניה, אנו למעשה מייצרים לעצמנו את האפשרות להפוך לבעלים של נכס מגורים חדש, דבר שבהחלט עלול לייצר בעתיד רווח של מאות אחוזים ויותר. 

 

האם צריך לחשוש מהיתר בניה בקרקע חקלאית?

ראשית, אין מה לחשוש מהיתר בניה בקרקע חקלאית. אך איך זה ייתכן? נסביר. בעוד שקרקעות חקלאיות זקוקות להליך הפשרה כדי שיתאפשר על פי חוק לבנות עליהן בעתיד, פרק הזמן הממושך של התהליך אינו פוגע בהשקעה. הכיצד? ובכן,  מכיוון שהקרקעות מציגות עליית ערך שנתית באופן מגמתי  , הזמן הנדרש לקבלת היתר בניה בקרקע חקלאית אינו גורע מערך הקרקע או מונע את עליית הערך שלה לאורך זמן (על פי המגמה המתמשכת בשנים האחרונות). מעבר לכך, המשקיעים יכולים להחליט למכור את הקרקע בכל עת ובכל שלב, בין אם מדובר בשלב ההמתנה לקבלת היתר בניה בקרקע חקלאית, בין אם הקרקע סיימה את הליך ההפשרה, ובין אם הקרקע כבר נמצאת בשלבי הבניה. למעשה, בכל שלב, ערכה של הקרקע צפוי לעלות בצורה משמעותית. כמו כן, חשוב להבין שמכיוון שמדינת ישראל נמצאת במצב של מצוקת דיור, ממשלת ישראל מעודדת הפשרת קרקעות חקלאיות ומבינה את הדחיפות במתן היתר בניה בקרקע חקלאית למטרת פיתוח הדיור בישראל.

 

 

התהליך להיתר בניה בקרקע חקלאית דורש הבנה ומקצועיות: היעזרו במומחים

נתחיל בכך שהחשש מהתהליך של קבלת היתר בניה בקרקע חקלאית הוא חשש לגיטימי אם אנכם בקיעים בתחום ההשקעות בשוק הקרקעות. לכן, במקום לחשוש ולהפסיד הזדמנות לבצע השקעה מצוינת וכדאית לעתיד, מומלץ ואף חשוב להיעזר במשווקי קרקעות מקצועיים. בעזרת ליווי של מומחים מנוסים בתחום, תוכלו להבין יותר את יתרונות ההשקעה, באיזו קרקע כדאי להשקיע, ומהם האפשרויות שעומדות בפניכם לאורך כל התהליך. יותר מזה, משווקי קרקעות יסייעו לכם רבות בתהליך ההשקעה בעזרת ההיכרות שלהם עם המגמות הנוכחיות, המחירים וזיהוי הערך של הקרקע, והכי חשוב, הניסיון(!!)  שלהם בהליכים הבירוקרטיים והמשפטיים הנדרשים לביצוע השקעה מוצלחת. כמו כן, חשוב לציין שחברה מובילה ואמינה המתמחה בהשקעה בקרקעות מקפידה להעניק למשקיעים סיוע וייעוץ משפטי של עו"ד המתמחה בחוקי מקרקעין. שורה תחתונה? אל תתנו לחשש לעצור אתכם, כי בעזרת מידע והבנה תוכלו להסיר את החשש מלבכם.

 

מתעניינים בשוק הקרקעות? הכירו את קבוצת שדות

קבוצת שדות, שנחשבת לאחת מחברות הנדל"ן המובילות בארץ היא בדיוק הקבוצה שאתם רוצים לצידכם כדי להתחיל ולהשקיע בקרקעות. בין אם מדובר בקרקעות מופשרות, בהליך הפשרה, או בתהליך של בקשה לקבלת היתר בניה בקרקע חקלאית, המומחים של שדות ילוו, ייעצו, ויסייעו לכם בכל שלב במקצועיות ובשקיפות מלאה. מדובר בחברה שכבר ליוותה מאות משקיעים ברחבי הארץ, ומקפידה באדיקות להבין את החששות, השאיפות, והרצונות של כל משקיע ומשקיעה. עם קבוצת שדות תוכלו להיות בטוחים שיש מי שדואג לשמור על האינטרסים שלכם בכל תהליך ההשקעה.

מעוניינים במידע נוסף? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ בחינם ללא כל התחייבות להמשך התהליך.

 

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך