מגרש חקלאי למכירה – המדריך שיעזור לכם לנהל את הקנייה במינימום סיכון

מגרש חקלאי למכירה

אם הנכם מתעניינים במגרש חקלאי למכירה במטרה לבצע השקעה עתידית אז אתם כבר נמצאים על המסלול הנכון. יחד עם זאת, למרות ששוק הקרקעות הוא אפיק ההשקעות היחידי בישראל שמציע רווחים משמעותיים על ידי השקעה סולידית, עדיין חשוב להכיר ולהבין את התהליך של רכישת קרקעות

בעולם שמשתנה מרגע לרגע, חשוב להימנע מלעמוד במקום. זה נכון לגבי אהבה, לגבי קריירה, וזה בהחלט נכון לגבי כסף. ועדיין, כיוון שביטחון כלכלי הוא התשתית לחיים טובים יותר, מאוד חשוב לדעת במה כדאי להשקיע ומהם הסיכונים הכרוכים בכך. אממה, בעוד שעולם ההשקעות אכן פתוח לכולם הוא לחלוטין לא מתאים לכולם. בין התקציבים, התחומים, וכמובן הסיכונים, לא תמיד אפיקי ההשקעות השונים מסבירי פנים לאזרח הממוצע שרק רוצה לדאוג לעתידו הפיננסי. לכן, כאשר שוק הקרקעות מציע אפיק השקעה סולידי ובסיכון נמוך אין זו באמת הפתעה גדולה שהוא נחשב "לאואזיס" בעולם ההשקעות ושהוא מושך אליו לא מעט משקיעים חדשים בתחילת דרכם ובעיקר כאלו שרק רוצים לבצע השקעה חד פעמית מוצלחת ומניבה. אך מה הופך את שוק הקרקעות בישראל לכל כך משתלם, ואילו דברים חשוב שתדעו על התהליך של עסקה לרכישת קרקע? בואו נסביר.

 

מגרש חקלאי למכירה: משאב סופי שמעניק אינסוף

בעוד שאחד היתרונות המובהקים של קרקעות בישראל זו עליית הערך הקבועה שלהן, לצערנו לא מדובר ב"מוצר" שאפשר לייצר במפעל ולהגדיל עוד ועוד את ההיצע שלו. אכן כן, בסופו של יום, שטחה של מדינת ישראל הוא מוגבל, ומבחר הקרקעות הפנויות שנמצאות על שטחה לאט לאט מצטמצם ונעלם. מעבר לכך? רוב הקרקעות בארץ שייכות לרשות מקרקעי ישראל ואינן עומדות למכירה, ורק כ-7% מהקרקעות הנותרות נמצאות בבעלות פרטית. ולא רק, בזמן שרוב המשקיעים מעוניינים במגרשים להשקעה עבור בנייה ופיתוח דיור, כמות לא מבוטלת מן הקרקעות הפרטיות הן למעשה מגרשים חקלאיים הנדרשים להליך הפשרה כדי שיתאפשר לבנות עליהן. מה הכוונה? ובכן, על פי חוק, כדי לבנות על קרקע חקלאית יש תחילה להעבירה הליך הפשרה ולשנות את ייעודה מקרקע חקלאית לקרקע לבנייה. הליך ההפשרה הוא תהליך בירוקרטי הבוחן את הבקשה לשינוי ייעוד הקרקע והוא מתבצע על ידי הגשת תוכנית מתאר מפורטת שנבחנת ביסודיות על ידי וועדות מקומיות וארציות, ונדרשת לאישורה הסופי מגוף ממשלתי בכיר. נשמע מורכב? ייתכן, אך כדאי שתבינו שאין באמת דרכים מהירות ובטוחות להרוויח כסף, וההשקעה בקרקע מניבה כרוכה בכמה וכמה שלבים חשובים ובעיקר בהרבה סבלנות.

 

אז מדוע בכל זאת משתלם להשקיע במגרשים חקלאיים?

כשמדובר במגרש להשקעה ובפרט במגרש חקלאי, קיימים כמה וכמה יתרונות מובהקים להשקעה העוסקים באספקטים שונים. להלן כמה מהם:

 

1. סוגי קרקעות וטווחי מחירים

ראשית, קרקע חקלאית שעדיין לא עברה הפשרה עולה הרבה פחות מקרקע מופשרת לבנייה או קרקע לבנייה, כך שמשקיעים יכולים למצוא טווחי מחירים של קרקעות ולהשקיע בקרקע התואמת את תקציבם. חשוב להבין, בטווח הארוך, לאחר הפשרת הקרקע והוצאת תוכנית המתאר לפועל, הערך של הקרקע והרווח שניתן להניב ממנה היא לא שונה מקרקע לבנייה, אך ההבדל העיקרי הוא שהתהליך עצמו ייקח יותר זמן ויש לקחת זאת בחשבון.

 

2. עליית ערך הקרקע ועליית מחירים

כפי שציינו, הקרקעות מציגות עלייך ערך כל שנה, ועליית ערך היא אקוויוולנט לעליית מחירים.  מה המשמעות של הדבר? ובכן, למעשה זה אומר שברגע תרכשו קרקע במחיר מסוים, בכל שנה הערך שלה יעלה, ואם תחליטו למכור את הקרקע בעתיד תוכלו לעשות זאת בתמורה למחיר הגבוה משמעותית מהסכום שהשקעתם ולייצר רווח אדיר.

 

3. תשואה פוטנציאלית גבוהה בעתיד

המטרה העיקרית של השקעה במגרש חקלאי היא להפשיר את הקרקע ולבנות שכונות מגורים. לכן, בתום תוכנית הבנייה, תוכלו לא רק ליהנות מנכס חדש למגורים, אלא גם מתשואה גבוהה על ידי השכרתו, וזאת אם תחליטו שלא למכור את הנכס במחיר של מיליונים. רק לשם השוואה, כיום מחירה של דירה ממוצעת בישראל מתקרב ל-2 מיליון ש"ח, וכאשר משקיעי נדל"ן בוחרים להשקיע בדירות במטרה להשכירן ולייצר הכנסה פסיבית הם נדרשים לשלם הון שהוא פי כמה וכמה גבוה יותר ממחירי הקרקעות.

 

4. ביקוש, ביקוש, ביקוש

למי שלא יודע, אחת הסיבות שמחירי הדיור רק ממשיכים לעלות זה מכיוון שהביקוש הוא גדול  משמעותית מההיצע, מה שמאפשר לבעלי הדירות לעלות את המחירים. לכן, בדיוק כמו בשוק הדיור, הביקוש לקרקעות הוא הוא גדול, כאשר ההיצע של הקרקעות הוא מוגבל. כמו כן, כיוון שקיים בישראל משבר דיור והאוכלוסייה רק ממשיכה לגדול, המדינה זקוקה באופן בהול לפיתוח דיור נוסף, מה שהופך את הקרקעות הפרטיות ל"מכרה זהב".

 

5. בעלות פרטית והסרת התלות מגורמים חיצוניים

ברגע שאתם הבעלים הפרטיים של הקרקע, אתם למעשה הופכים ל"בעלי הבית" ומנטרלים כל תלות שיש לכם מגורמים וגופים חיצוניים. אף אחד לא יוכל לומר לכם שאתם צריכים להתפנות, אף אחד לא יוכל לומר לכם מה לעשות עם הקרקע, והכי חשוב אף אחד לא יוכל למכור לכם מתי ואם למכור. למעשה, כבעלים אתם יכולים להחליט למכור את הקרקע בכל שלב מהרגע שרכשתם אותה. כך שגם אם תחליטו שהנכם מעוניינים לצאת מן ההשקעה, כל מה שיהיה עליכם לעשות זה להעמיד אותה למכירה, ויש לא מעט משקיעים שמחפשים מגרש חקלאי למכירה בארץ, כך שתוכלו לעשות במהירות ובמחיר רווח.

 

שמירה על הכסף והגדלת הערך שלו

אם הכסף שלכם שמור ומוגן בחשבון הבנק אתם וודאי יודעים שהערך שלו ממש לא עולה משנה לשנה. נהפכו, ערכו של הכסף ממשיך לעמוד במקום בזמן שיוקר המחייה ממשיך לעלות. במילים אחרות? ערכו של כספכם נשחק. לעומת זאת, כאשר משקיעים בקרקעות, כספכם שמור ומוגן לא פחות מאשר בחשבון הבנק כאשר ההבדל היחידי והחשוב הוא שערכו עולה בכל שנה במקביל לעליית ערכה של הקרקע, מה שאומר שחמש שנים מהיום תוכלו למכור את הקרקע ברווח עצום ולהגדיל את ההון שלכם.

 

מה חשוב לבדוק לפני הקנייה ומהם השלבים החשובים בעסקה לרכישת קרקע?

בטרם תחליטו לרכוש מגרש ולהעביר את הבעלות על שמכם, יש לא מעט דברים שחשוב לדעת ולקחת בחשבון ומאוד מומלץ להיעזר בחברה לשיווק קרקעות, להלן העיקריים שביניהם:

 

מושגים שתיתקלו בהם וכדאי להכיר בתהליך רכישת קרקע

בשוק הקרקעות יש כמה מושגים שנחשבים לשפה מקצועית וחובה שתכירו אותם ובמיוחד אם הנכם חדשים בתחום. בין אם מדובר בתקן 22, טאבו, גוש, ערבות ביצוע, גבול מוניציפלי וכן הלאה, לכל מושג כזה יש משמעות עצומה בתהליך הרכישה, וממש אסור בתכלית האיסור להניח הנחות מבלי להבין ולהכיר את המשמעות של הדבר לעומק. עצה שלנו? היעזרו בחברה לשיווק קרקעות שתלווה אתכם לאורך כל התהליך ותסייע לכם גם ברמת ההבנה, גם ברמת האופרציה, וגם ברמה המשפטית.

איתור קרקעות – איתור קרקעות מתאימות להשקעה זו עבודה שדורשת ניסיון, מומחיות, ומחקרים רבים. לכן, חשוב שתבינו שלא כל קרקע ראויה להשקעה והדרך הטובה ביותר לעשות השקעה מניבה היא על ידי פנייה למשווקי קרקעות מקצועיים שמאתרים ובוחרים קרקעות להשקעה בתהליך סינון קפדני ועל פי קריטריונים מחמירים. מעבר לכך שהם מכירים היטב את הליך ההפשרה ואת הבירוקרטיה הכרוכה בכך הם גם יציגו לכם את הנתונים הנדרשים לביצוע ההשקעה לרבות המגמות הנוכחיות, המחירים, עליית ערך הקרקע בעתיד, תשואה פוטנציאלית, וכדומה.

יעדי ההשקעה – כדאי מאוד שתגדירו לעצמכם את יעד ההשקעה, ואם אנכם יודעים לעשות זאת התייעצו עם מומחים בתחום. מדוע? מכיוון שעל ידי הצבת יעדים החברה לשיווק קרקעות תדע להתאים לכם את הקרקעות המתאימות ביותר לצרכים ולציפיות שלכם בעתיד, וחשוב מכך, זה יעזור לכם להבין את האפשרויות שיעמדו בפניכם בעתיד, כגון מכירת הקרקע, עליית הערך, השכרת או מכירת הנכס לאחר סיום הבנייה וכן הלאה.

בקשה לתקן 22 תקן 22 הוא אחד המושגים שתיתקלו בהם בתהליך של רכישת קרקעות והוא בהחלט אחד החשובים שבהם. מדובר בדו"ח הנעשה על ידי שמאי מקרקעין מקצועי, ומאוד חשוב לבקשו. הדו"ח מפרט את כל נתוני הקרקע ובוחן לעומק את תוכנית המתאר שהובטחה לכם על ידי המשווקים, ובעיקר אם היא אכן ניתנת לביצוע. חשוב מאוד לא לרכוש קרקעות מבלי שיונפק דו"ח תקן 22.

 

הסכם רכישה והעברת בעלות בטאבו

הסכם רכישה והעברת בעלות הם מסמכים משפטיים שחותמים את העסקה. בעוד שהסכם הרכישה מפרט את כל תנאי העסקה, העברת הבעלות בטאבו היא הליך  משפטי הנקרא "רישום העברת הבעלות" והוא נעשה  בלשכת רישום המקרקעין ברשות מקרקעי ישראל. שני ההסכמים האלה דורשים בחינה מעמיקה של עו"ד כדי להבטיח שהנוסח אכן מדויק ושהינו מגן על הזכויות שלכם, ועל ידי ליווי של חברת שיווק קרקעות, תקבלו ייעוץ משפטי של פירמת עו"ד המתמחה בחוקי המקרקעין. מאוד מומלץ.

 

מחפשים מגרש חקלאי למכירה במרכז? הנכם מוזמנים לפנות לקבוצת שדות

אם הנכם מעניינים בהשקעה בקרקעות קבוצת שדות היא בדיוק החברה שאתם רוצים לצידכם. קבוצת שדות היא אחת מחברות הנדל"ן המובילות בארץ המתמחה בזיהוי הזדמנויות להשקעה במינימום סיכון, וברכישה ואיתור של קרקעות עם פוטנציאל השבחה אדיר בישראל ובעולם. עם מאות משקיעי נדל"ן שהסתייעו בשירותיהם, ותהליך מקצועי הנעשה בשקיפות מלאה ובסטנדרטים בלתי מתפשרים, גם אתם תוכלו להנות מקרקע מניבה ומעתיד כלכלי טוב יותר.

מעוניינים במידע נוסף? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ בחינם ללא כל התחייבות להמשך התהליך.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך