רכישת קרקע להשקעה – המדריך המלא להשקעה מניבה בסיכון מינימלי

רכישת קרקע להשקעה

נמאס לכם לחלום על דירה בישראל? אתם ממש לא היחידים. אממה, במקום לשקוע בייאוש כדאי לכם להתחיל ולשקול רכישת קרקע להשקעה בישראל. מדוע? כיוון שלא רק שמדובר באפיק השקעה מצוין שיבטיח את העתיד עבורכם ועבור ילדיכם, אלא זה גם ימנע מהכסף שלכם להישחק בבנק ולאבד מערכו.  אז כיצד מבצעים עסקה לרכישת קרקע? להלן המדריך המלא שלב אחר שלב.

 

תחילה, מדוע רכישת קרקע להשקעה מהווה אפיק השקעה נהדר ובסיכון נמוך?

  1. עליית ערך – במדינת ישראל קיים היצע מוגבל של קרקעות ועל כמה וכמה פרטיות מה שמוביל לעלייה קבועה של ערכן. רק לשם השוואה, כ-93% מהקרקעות בארץ שייכות לרשות מקרקעי ישראל, ורק כ-7% נמצאות בבעלות פרטית.
  2. ביקוש – כיוון שישראל סובלת ממחסור בדיור בעוד שהאוכלוסייה ממשיכה לגדול, הצורך בדירות רק ממשיך לצמוח, ולתוכניות פיתוח מגורים יש ביקוש עצום ביחס להיצע. כלומר, ברכישת קרקע להשקעה, המשקיע יכול להנות בעתיד מתשואה גבוהה על שכירות, או ממכירת הקרקע במחיר רווח.
  3. עליית ערך הכסף – למעשה, בזמן שהכסף שלכם עומד בחשבון הבנק ערכו נשחק. מדוע? כיוון שהבנקים אינם מציעים לכם תמורה, הכסף ממשיך ממשיך לעמוד, והנכסים ממשיכים להתייקר. לעומת זאת, כאשר משקיעים את הכסף ברכישת קרקע להשקעה, ערכה של הקרקע רק ממשיך לעלות, ובמידה ותרצו למכור אותה בעתיד, תוכלו לייצר רווח משמעותי ביחס לסכום ההשקעה הראשוני.

 

האם עכשיו זו תקופה טובה לרכישת קרקע להשקעה? התשובה היא כן! 

עכשיו זו תקופה מצוינת לרכישת קרקע להשקעה מהסיבות הבאות:

  1. בזמן ששוק הנדל"ן ממשיך בעליית מחירים, ניתן למצוא טווחי מחירים של קרקעות שהרבה יותר מאפשרים לאזרח הממוצע להשקיע.
  2. מכיוון שהממשלה נאבקת כרגע במחסור לדיור היא מטפחת הפשרת קרקעות חקלאיות לבנייה, מה שמקצר את הליך ההפשרה משמעותית.
  3. בעוד שבהווה ניתן למצוא קרקעות הנמצאות בהליך הפשרה בסכומים יחסית נמוכים, ובמיוחד אצל חברות שיווק קרקעות המתמחות בתחום, בעתיד המחירים בשוק הקרקעות רק ימשיכו לעלות. חבל לחכות.

 

רכישת קרקעות להשקעה: באילו קרקעות מומלץ להשקיע?

נתחיל ונאמר שהדרך הטובה והבטוחה ביותר להשקיע בקרקעות היא בעזרת ליווי של חברת נדל"ן המשווקת קרקעות וזאת כיוון שחברה המתמחה בתחום מציעה למשקיעים הפוטנציאליים קרקעות שכבר נמצאות בהליך של תוכנית הפשרה, אך חשוב מכך, היא מכירה את התחום לעומק ויכולה להקל משמעותית על המשקיע בביצוע עסקה לרכישת קרקע. עכשיו בואו נסביר.

הקרקעות שבהן מומלץ להשקיע הן קרקעות שנועדו לפיתוח מגורים, כך שהן בסטטוס של קרקעות לבנייה, או לחילופין בהליך של שינוי ייעוד, כלומר הפשרה.

קרקעות הנמצאות בתוכנית הפשרה הן למעשה אדמות חקלאיות להשקעה שבתום הליך ההפשרה יהפכו לקרקעות לבניה ותוך כמה שנים הן יהוו שטח בנייה לבנייני מגורים. אממה, קרקעות הנמצאות בהליך הפשרה הן אפיק השקעה מצוינת מהסיבה שהן עולות פחות מקרקע לבנייה, ובסיום ההליך הן יוכלו לייצר תשואה גבוהה מאוד או להימכר ברווח עצום.

 

אילו צעדים דרושים לרכישת קרקע להשקעה ומדוע מומלץ להסתייע בחברה המשווקת קרקעות?


צעד ראשון: ליווי מקצועי

בעוד שהשקעות חכמות הן תמיד דרך טובה להרוויח כסף, מאוד קשה לעשות זאת בלי הידע הנדרש. בדיוק מסיבה זו זה חשוב ואף הכרחי שילווה אתכם לאורך התהליך צוות מומחים מקצועי העוסק בתחום הקרקעות, וחברה מובילה המשווקת קרקעות בישראל תסלול לכם את הדרך הבטוחה ביותר להשקעה מוצלחת ומניבה.


צעד שני: סקר השוק

רוצים להשקיע? תחילה כדאי שתכירו את שוק הקרקעות באופן יסודי ותתוודעו למחירים, לפוטנציאל השבח, לעליית ערך הקרקע בעתיד, לתשואה פוטנציאלית, וכן הלאה. וכפי שציינו, חברה מובילה העוסקת בתחום תדע להציג בפניכם סקר שוק מקיף ולענות לכם על כל שאלה בנושא. חשוב ביותר!


צעד שלישי: יעדי השקעה שלך

מובן מאליו שמטרת ההשקעה היא להרוויח כסף, נכון? יחד עם זאת מאוד חשוב לקבוע יעדים ברורים ולהבין לעומק מהם הצרכים שלכם, איזו קרקע יכולה להעניק לכם אותם, מהו המיקום שעליו חשבתם, לאיזו עליית ערך שנתית אתם מצפים, וכדומה.


צעד רביעי:
בקשה לתקן 22 נעים מאוד

תקן 22 הוא חשוב מאוד והוא נועד להגן עליכם כמשקיעים. כיצד? ובכן, על פי תקן על השמאי לבחון את התוכנית המוצגת לכם (תוכנית הקרקע וייעודה!) וכי היא אכן בת מימוש. התקן דורש מהשמאי לפרט את כל תהליכים והשלבים שיש לעבור עד לאישורה (כגון התהליכים מול וועדות התכנון, רשות מקרקעי ישראל ויתר הגופים הרלוונטיים), ואף לאמוד את פרקי הזמן שידרשו להשלמת תהליכים אלה כולל כל התשלומים והמיסים שייתכן ועל המשקיע יהיה לשלם לאורך הדרך לשם אישור התוכנית.


צעד חמישי: הסכם רכישה

הסכם רכישה הוא צעד משמעותי בעסקת הרכישה והוא מתמקד במסמך משפטי המפרט את תנאי המכירה כולל מחיר הרכישה, פריסת התשלומים וכן הלאה. חשוב לציין, הסכמים משפטיים הם מורכבים והם דורשים הבנה, ניסיון, והיכרות עם התחום. לא מומלץ, וזה בלשון המעטה, לבצע הסכם כזה ללא ליווי ובחינה מקצועית של אנשי מקצוע.


צעד שישי ואחרון: העברת בעלות

השגתם את הממון, חתמתם על הסכם רכישה, ועכשיו סופסוף הגיע העת להעביר את הבעלות על הקרקע על שמכם, בשעה טובה. אז רגע לפני שאתם ממהרים לחתום חשוב שתדעו את הדברים הבאים:

  1. העברת בעלות על הקרקע כרוכה בהליך משפטי הנקרא "רישום העברת הבעלות" בלשכת רישום המקרקעין ברשות מקרקעי ישראל.  
  2. הנוסח של ההעברת הבעלות חייב להיות רשום בצורה מדויקת ומקצועית עד הפרט האחרון, וזאת כדי להבטיח שכבעלותכם על הקרקע תהיה מוחלטת וחשוב מכך מוכרת משפטית ושלא יהיו נוסחים לא ברורים שעלולים בעתיד לערער על בעלותכם בפני החוק.

 

מהן ההסתייגויות הנפוצות ומדוע בכל זאת רכישת קרקע להשקעה היא אפיק השקעה מצטיין?


"מה אם תקופת ההפשרה תהיה ארוכה מידי?"

 בעוד שמדובר בשאלה דיי נפוצה בקרב משקיעים ובעיקר בקרב משקיעים מתחילים, התשובה לכך היא מאוד פשוטה. אז מדוע אין סיבה אמיתית לדאגה? מכיוון שניתן בכל עת למכור את הקרקע ולקבל החזר השקעה מהיר, ואף לעיתים קרובות במחיר רווח משמעותי. כפי שציינו קרקעות פרטיות בישראל הן משאב מוגבל והביקוש לשטחים למכירה הוא עצום וקבוע. מעבר לכך, בכל יום שהכסף שלכם מושקע בקרקע הוא ממשיך להגדיל את ערכו, בעוד שבבנק הוא מאבד את ערכו, כך שהנכם יכולים רק להרוויח.

 

"מה אם יהיה שינוי בתוכנית וירצו לבנות כביש על הקרקע?"

ובכן, ברכישת קרקע להשקעה, ובפרט ברכישת קרקעות הנמצאות בהליך הפשרה, הכי מומלץ לעשות זאת דרך חברת שיווק קרקעות מקצועית ואמינה אשר מלווה ע״י פירמת עו״ד מובילה המתמחה במקרקעין ושתלווה את תהליך הרכישה מתחילתו ועד סופו. מדוע? גם מכיוון שהם מקפידים באדיקות לבדוק את התוכנית ואת היעוד שלה, וגם מכיוון שבדיקה זו תבטיח שאם בעתיד יחליטו לסלול כביש על הקרקע שרכשתם, זכויותיכם יישמרו ותקבלו זכויות בניה בקרקע הקרובה ביותר לקרקע שרכשתם באותה התוכנית.

 

"לא עדיף להשקיע בנדל"ן בחו"ל?"

נכון, מכיוון שמחירי הדירות בארץ לא מאפשרים לרבים לרכוש דירה, משקיעי נדל"ן רבים פונים אל שוק הנדל"ן בחו"ל שם המחירים נמוכים יותר באופן משמעותי. יחד עם זאת, חשוב להבין כי השקעת נדל״ן בחו״ל כרוכה בחברת ניהול שתנהל את הנכס תמורת עמלה, חברת תחזוקה, חוקי מיסוי שונים, ואף במקרים מסוימים באי מציאת שוכר לנכס. במילים אחרות? בעל הנכס מוצא את עצמו תלוי במספר גורמים חיצוניים שאינם תלויים בו. לעומת זאת, קרקע פרטית היא בשליטה מוחלטת של בעליו, כך שאם מחר הוא מחליט להעמיד את השטח למכירה, או כל דבר אחר, יש בכוח לעשות זאת.

 

רכישת קרקע להשקעה עושים רק עם "קבוצת שדות"

קבוצת שדות שהינה החברה המובילה בארץ בשיווק קרקעות מזמינה אתכם לרכוש קרקעות שאותרו בקפידה על ידי צוות המומחים של החברה ושהינן טומנות פוטנציאל השבחה אדיר המביא עמו עליית ערך של מאות אחוזים. הצוות המקצועי של קבוצת שדות מלווה כל משקיע באופן אישי ובתהליך המבוסס על אמינות ושקיפות מלאה. עם שורה ארוכה של פרויקטים באזורי ביקוש בכל רחבי הארץ, מקצועיות בסטנדרטים בינלאומיים, ומומחיות מן השורה בשוק הקרקעות הישראלי, תוכלו להיות רגועים שאתם בידיים טובות וליהנות מהשקעה מניבה שתעניק לכם עתיד טוב יותר.

אז אתם עדיין מתלבטים? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ ללא תשלום וללא התחייבות בה תוכלו לקבל מידע נוסף ומענה מקצועי לכל שאלותיכם בנושא.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך