מדריך השקעה עם תשואה גבוהה בעזרת שוק הקרקעות

השקעה עם תשואה גבוהה

מחפשים השקעה עם תשואה גבוהה? אז הגיע הזמן שתכירו את שוק הקרקעות בישראל, וכדי לתת לכם קצת רקע ומידע חשוב, קיבצנו עבורכם את כל אבני הדרך החשובות בתהליך של השקעה בקרקע

 

קרקעות להשקעה עם תשואה גבוהה

מגיע שלב בחיים שחייבים להתחיל לחשוב על העתיד הכלכלי שלנו ושל ילדינו ואחת הדרכים היעילות לעשות זאת היא דרך השקעה עם תשואה גבוהה. ובכן, כיוון ששוק הדיור בישראל מציג מחירים גבוהים מאוד (עם זינוק משמעותי בשנתיים האחרונות), רבים מחפשים אלטרנטיבה לא פחות מניבה אך הרבה יותר מאפשרת, וזה בדיוק מה ששוק הקרקעות מציע. אך מדוע שוק הקרקעות הרבה פחות מוכר משוק הדיור? ובכן התשובה לכך היא פשוטה, הקרקעות בישראל הן משאב מוגבל והרבה יותר מצומצם, כאשר רק 7% מהקרקעות נמצאות בבעלות פרטית, ו-93% מהקרקעות שייכות לרשות מקרקעי ישראל ואינן עומדות למכירה. בעקבות זאת, הענף הרבה פחות מוכר בקרב משקיעים ובעיקר מהסיבות הלא נכונות. בפועל? לא רק קרקעות הן אפיק השקעה מצוין, הן גם מציגות טווחי מחירים נוחים יותר, עליית ערך שנתית, וביקוש גבוה מאוד. אז אתם חושבים להשקיע ומעוניינים לשמוע עוד? בואו נמשיך.


מהן בכלל קרקעות להשקעה?

קרקעות להשקעה הן אדמות בישראל שנועדו לפיתוח למטרת רווח כאשר ברוב במקרים מטרת ההשקעה היא לפיתוח הדיור בישראל ולבניית מבני מגורים. יחד עם זאת, לא כל קרקע בישראל ראויה להשקעה וגם לא כל קרקע  מאושרת לבנייה ולכן מאוד חשוב להכיר את הענף לעומק לפני שמבצעים השקעה. לדוגמא, כיוון שבישראל אסור על פי חוק לבנות על שטח חקלאי ניתן להגיש בקשה להפשרת הקרקע ולסווגה מחדש לקרקע לבנייה (נרחיב בהמשך). מעבר לכך, כדאי להבין היכן מומלץ להשקיע, מהם יעדי ההשקעה שלכם, מהי קרקע שלא ראויה להשקעה, ואילו נתונים חשובים יש לבדוק לפני שמשקיעים. לא פחות חשוב, שמשקיעים בקרקעות מאוד כדאי להבין שלא מדובר בתהליך שעלול לקחת זמן מה ויש לקחת זאת חשבון. כך או כך, הקרקעות בישראל נחשבות לאפיק השקעה מניב ובסיכון נמוך, ובעיקר להשקעה עם תשואה גבוהה.


מהן קרקעות להפשרה ומדוע הן נחשבות להשקעה טובה?

קרקעות להפשרה הן אדמות שבהווה נאסר לבנות עליהן ולרוב מדובר בשטחים חקלאיים. עם זאת, כפי שציינו, במדינת ישראל ניתן לשנות את הסטטוס של הקרקע על ידי הגשת בקשה להפשרת הקרקע וקרקע שנמצאת בתחילת התהליך או במהלכו היא קרקע להפשרה. אז מדוע בכל זאת הן נחשבות להשקעה טובה? ובכן ראשית העלות שלהן היא נמוכה יותר, ולא בגלל איכות הקרקע אלא אך ורק בגלל פרק הזמן של תהליך ההפשרה שאורך זמן ורק בסיומו ניתן להתחיל ולבנות, ואף חשוב לומר שבעקבות מצוקת הדיור בישראל הממשלה מעודדת הפשרת קרקעות למטרת פיתוח דיור מגורים. סיבה נוספת וחשובה היא עליית הערך שלהן כאשר כבר למעלה מ-20 שנה ערך הקרקעות רק ממשיך לעלות. בנוסף לכך הקרקעות מציגות פוטנציאל תשואה גבוה מה שבהחלט הופך אותן למבוקשות בקרב משקיעים.


כיצד מתבצע הליך ההפשרה?

הליך הפשרת הקרקעות כרוך בהרבה בירוקרטיה ומתבצע בכמה שלבים חשובים. תחילה יש להגיש בקשה להפשרת הקרקע ולהציג תוכנית מתאר מפורטת. הבקשה תיבחן על ידי מספר גופים שונים ותעבור סקירה על ידי ועדת מקומית וועדת מקומית, ורק לאחר שהם יאשרו את התוכנית, הבקשה תעבור לאישור סופי אצל גורם ממשלתי. מטרת ההפשרה היא לשנות את ייעוד הקרקע על פי חוק, וכמובן לקבל את האישורים הנדרשים לרבות היתרי בנייה. אומנם לא מדובר בתהליך שנעשה מהיום למחר, אך לאורך תקופת ההפשרה הקרקע ממשיכה לייצר ערך ולכן לא מדובר בפרק זמן שעולה למשקיע כסף כלל וכלל אך בהחלט דורש ממנו סבלנות.


פוטנציאל השקעה עם תשואה גבוהה

השקעה בקרקע מציעה תשואה פוטנציאלית גבוהה, ואף ניתן להרוויח מהן בכמה דרכים.  כיצד? ובכן ראשית כיוון שהקרקע ממשיכה לייצר ערך בכל שנה, ככל שעובר יותר זמן (מרגע ההשקעה) ניתן יהיה למכור את הקרקע במחיר רווח משמעותי. כמו כן, ניתן להשקיע בקרקע שנמצאת בהליך הפשרה במחיר יחסית מוזל ולהמתין לא רק עד שתופשר הקרקע, אלא עד שתוכנית הבניה תצא לפועל, ואז כמובן למכור את הנכס במחירי של שוק הדיור בישראל ולייצר רווח של מאות אחוזים. דרך נוספת כמובן היא השכרת הנכס החדש לאחר סיום הבנייה ולהנות מהכנסה פסיבית חודשית. במילים אחרות? אומנם לא מדובר ברווח מידי, אך לטווח הארוך השקעה בקרקעות היא השקעה מאוד משתלמת.

מדוע השקעה בקרקעות נחשבת להשקעה בסיכון נמוך?

מחירי הקרקעות- שוק הקרקעות מציג טווח רחב של מחירים לקרקעות מניבות בכל הארץ, כך שלא מדובר בהשקעה שדורשת הון עצמי התחלתי גבוה במיוחד שיוצר סיכון גבוה למשקיע.

עליית ערך הקרקע- כבר שנים שהקרקעות בישראל מציגות עליית ערך מה שאומר שמחירי הקרקעות צפויים להמשיך לעלות (ולכן כדאי להשקיע שהמחירים עוד מאפשרים!). כמו כן, חשוב לציין שבעוד שהביקוש לקרקעות גדל, ההיצע שלהם רק קטן, נתון שאף עלול להגדיל עוד יותר את הערך השנתי שלהן.

השקעה מאובטחת ומניבה- כספי ההשקעה שלכם מאובטחים בדיוק כפי שהם מאובטחים בבנק, אך ממשיכים לייצר רווח. מדוע? מכיוון שבבנק ערך הכסף נשחק (ובמיוחד כאשר יוקר המחיה רק ממשיך לעלות!), והכסף שמושקע בקרקע ממשיך לייצר תמורה באופן סימולטני לעליית ערך הקרקע.

ביקוש וצורך- כפי שכבר ציינו הביקוש לקרקעות ממשיך לגדול משנה לשנה, אך לא רק, אלא גם הצורך בהן. כבר בהווה מדינת ישראל נמצאת במשבר דיור חמור שיוצר צורך בהול להתחלות בניה נוספות.


להשקעה עם תשואה גבוהה מומלץ ליווי וייעוץ של משווקי קרקעות מקצועיים

למרות שכבר סיכמנו ששוק הקרקעות הוא אפיק השקעה מצטיין, עדיין חשוב לדעת באיזו קרקע להשקיע, מה לבדוק לפני כן, וכיצד לנהל את עסקת הרכישה. בדיוק מהסיבות הללו מאוד מומלץ להסתייע בחברה לשיווק קרקעות, ועל כמה וכמה אם הקרקע נמצאת בהליך הפשרה. מעבר לכך שמשווקים מקצועיים יסייעו לכם באיתור הקרקעות הראויות להשקעה ושתואמות לצרכים וליעדי ההשקעה שלכם, אתם גם תוכלו להיות בטוחים שמישהו שואל עבורכם את כל השאלות הנכונות, בודק את כל הנתונים החושבים, ומבצע את כל המחקרים והסקירות שיש לעשות לקרקע לפני שמשקיעים בה. כמו כן, חברה לשיווק קרקעות מקצועית מכירה היטב את המחירים ואת המגמות הנוכחיות, ויודעת להעריך טוב יותר את עליית ערך הקרקע בעתיד שזה מאוד חשוב להבין כמשקיע. לא פחות חשוב, רכישת קרקע כרוכה במון בירוקרטיה וחוזים משפטיים (כגון חתימת העסקה והעברת בעלות!), וחברות מובילות לשיווק קרקעות מקפידות להעניק ללקוחות ליווי משפטי מטעמם של פירמת עו"ד שמתמחה בחוקי המקרקעין. שורה תחתונה? עם משווקים מקצועיים תוכלו לבצע השקעה נכונה המבוססת על ניסיון, מומחיות, והיכרות עם התחום. חשוב!


אז מעוניינים בהשקעה עם תשואה גבוהה? תכירו את קבוצת שדות

קבוצת שדות, החברה המובילה בישראל בתחום השקעות הנדל"ן היא חברה שמביאה עמה שילוב מדויק של מקצועיות ויכולות זיהוי הזדמנויות להשקעה במינימום סיכון בתחום הנדל"ן בישראל ובעולם. הצוות המקצועי של קבוצת שדות מלווה כל לקוח באופן אישי ומאתר קרקעות עם פוטנציאל השבחה המביא עמו עליית ערך של מאות אחוזים. עם ניסיון של שנים, מאות לקוחות מרוצים ברחבי הארץ, ואמינות מוכחת וללא דופי, קבוצת שדות וצוות המומחים שלה הם בדיוק האנשים שיכווינו אתכם בזהירות ובשקיפות לביצוע השקעה מניבה ומוצלחת.  

רוצים לשמוע מידע נוסף? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ ללא תשלום, ולהכיר לעומק את האפשרויות העומדות לרשותכם. 

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך