קרקע או דירה – האלטרנטיבה הנדל"נית שמחכה בשוק הקרקעות

קרקע או דירה

קרקע או דירה? ובכן, בעולם אידיאלי, לכל אזרח בישראל הייתה את היכולת לרכוש דירה. לצערנו, במציאות של היום מעטים האנשים שיכולים לעשות זאת. החדשות הטובות? שוק הקרקעות מציג אלטרנטיבה נוחה וגמישה יותר להגשמת החלום.

במדינה היפה שלנו קיים פרדוקס אכזרי. מצד אחד, עתיד המדינה תלוי בכל אחד ואחד מאיתנו ובדורות הבאים שימשיכו להכות פה שורשים. ומצד שני כבר למעלה מעשור שמחירי הנדל"ן בישראל רק עולים ומונעים מרבים לרכוש דירה. מדובר במצב עגום היוצר תסכול עז בקרב אוכלוסיית ישראל, שכן היכולת להחזיק בבית משלך נתפסת כחיונית ליציבות ולביטחון האישי והמשפחתי, וכזכות בסיסית של כל פרט בחברה המודרנית. ועדיין, לא רק שהמצב רק מחמיר משנה לשנה עם עליות מחירים מתמשכות, אלא דמי השכירות עולים גם הם, ואזרחים רבים מוצאים את עצמם עם חובות רבים וכוח קנייה נמוך יותר. אז האם צריך להרים ידיים או להשתעבד לתשלומי משכנתא לכל החיים? התשובה היא לא, כיוון שקיימת גם אפשרות נוספת שלצערנו לא רבים מכירים והיא רכישת קרקע. אך במה מדובר ומדוע בימינו עדיף להשקיע בקרקע על פני דירה? בואו נסביר.

 

קרקע או דירה?

ראשית, חשוב להדגיש כי רכישת קרקע בישראל אינה רק אלטרנטיבה טובה לרכישת דירה, אלא גם השקעה מצוינת עם סיכון נמוך. אך מדוע זה כך?  ובכן, מעבר לכך שהקרקעות בישראל הן משאב נדיר ומוגבל, המושך אחריו ביקוש עצום מצד משקיעי נדל"ן, הן גם מציגות עליית ערך מתמשכת כבר למעלה מעשרים שנה. למעשה, ברחבי המדינה ישנם פרויקטים מרשימים הפתוחים למשקיעים עבור פיתוח קרקעות למגורים, כך שעל ידי רכישת קרקע בהווה במחיר סולידי ניתן להפוך בעתיד לבעלים של נכס מגורים חדש בשווי של מיליונים. נכון, אומנם לא מדובר בתהליך של "כאן ועכשיו" כמו רכישת דירה, אך בניגוד למחירי הדיור המופקעים שדורשים לקיחת משכנתאות והתחייבות לתשלומים מכבידים, שוק הקרקעות מציג טווח מחירים רחב שיכול להתאים לתקציבים שונים ורבים, וחשוב מכך, קניית קרקע עשויה להציע פוטנציאל צמיחה משמעותי הרבה יותר, כך שזוהי השקעה לטווח ארוך שיכולה להעניק למשקיעים עתיד כלכלי טוב יותר.

 

מהם היתרונות של השקעה בקרקעות?

אם תהיתם במה עדיף להשקיע קרקע או דירה, אז כדאי שתדעו שהשקעה בקרקעות בישראל מציעה יתרונות משמעותיים מול רכישת דירה, בעיקר בשל העלייה הקבועה בערכן. למעשה, מעבר לכך שערכן של הקרקעות צפוי להמשיך ולעלות בכל שנה באופן אורגני,  כאשר מדובר בקרקע חקלאית הנמצאת בהליך הפשרה ממושך, בכל שלב שבו הקרקע מתקדמת בתהליך, ערכה עולה עוד יותר ואף עלול להכפיל את עצמו.  כלומר, השקעה בקרקע מסייעת למנוע את השחיקה של ערך הכסף שלנו, מכיוון שבניגוד לכסף שנשמר בחשבון הבנק ומאבד מערכו בכל שנה, הכסף המושקע בקרקע שומר על ערכו ואף מעלה אותו,  מה שמבטיח רווח גבוה במידה והמשקיע מחליט למכור. כמו כן, עם היצע מוגבל של קרקעות פרטיות, שמהוות רק כ-7% מכלל הקרקעות במדינה, וביקוש מתמיד לדיור עקב הגידול באוכלוסייה, רכישת קרקע נתפסת כהזדמנות זהב להשקעה שתוכל להפיק תשואות גבוהות בעתיד, אם דרך שכירות או מכירה. במילים אחרות? השקעה בקרקע למטרת פיתוח דיור ומגורים היא לא רק דרך חלופית (ובסיכון נמוך !!) להפוך לבעלי נכס מגורים בעתיד, היא גם מציעה לנו פוטנציאל רווח גבוה בהשוואה להשקעה הראשונית שלנו.

 

מה חשוב לקחת בחשבון לפני שרוכשים קרקע?

ובכן, ההבדל בין קרקע לדירה לא רק טמון במחיר או ברווח, אלא גם בתהליך הרכישה עצמו, ולכן לפני שרוכשים קרקע, ובפרט למטרת פיתוח דיור ומגורים בעתיד, ישנם דברים רבים שחשוב לקחת בחשבון. תחילה, חובה להיעזר במשווקי קרקעות מקצועיים. מדוע? מכיוון שצריך לדעת באיזו קרקע להשקיע, ולכך נדרשת מומחיות. בפועל, לא כל הקרקעות בישראל מותרות לבנייה או להפשרה, והשקעה בקרקע שאינה מותרת לפיתוח יכולה להפוך להיות נטל כלכלי במקום השקעה רווחית. בנוסף, יש לבדוק את תוכניות המתאר העירוניות והאזוריות הנוגעות לקרקע, כדי לוודא שתוכניות הפיתוח שלה תואמות את המטרות שלך, ואף לבחון את התשתיות הקיימות ואת אלו שתוכננו להתקין באזור, כגון כבישים, חשמל, מים ותקשורת, כל אלו משפיעים רבות על ערך הקרקע לאורך זמן.  לא פחות חשוב, מומלץ להצטייד בעו"ד שמתמחה בנדל"ן כדי לוודא שכל המסמכים וההסכמים מוסדרים כראוי ולהבטיח שההליכים המשפטיים יתבצעו בצורה שתמקסם את האינטרסים שלכם. בשורה תחתונה, אם שאלתם את עצמכם "קרקע או דירה" והחלטתם לבחור בקרקע, עשו זאת בחוכמה ועם ליווי של אנשי מקצוע,  רק כך תוכלו למזער סיכונים ולהבטיח שהשקעתכם תהפוך לפורייה ורווחית.

 

רכישת קרקע להשקעה עושים רק עם "קבוצת שדות"

קבוצת שדות שהינה החברה המובילה בארץ בשיווק קרקעות מזמינה אתכם לרכוש קרקעות שאותרו בקפידה על ידי צוות המומחים של החברה ושהינן טומנות פוטנציאל השבחה אדיר המביא עמו עליית ערך של מאות אחוזים. הצוות המקצועי של קבוצת שדות מלווה כל משקיע באופן אישי ובתהליך המבוסס על אמינות ושקיפות מלאה. עם שורה ארוכה של פרויקטים באזורי ביקוש בכל רחבי הארץ, מקצועיות בסטנדרטים בינלאומיים, ומומחיות מן השורה בשוק הקרקעות הישראלי, תוכלו להיות רגועים שאתם בידיים טובות ולהנות מהשקעה מניבה שתעניק לכם עתיד טוב יותר.

אז אתם עדיין מתלבטים? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ ללא תשלום וללא התחייבות בה תוכלו לקבל מידע נוסף ומענה מקצועי לכל שאלותיכם בנושא.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך