יחידת קרקע להשקעה: המדריך המלא שיעזור לכם להרוויח במינימום סיכון

יחידת קרקע להשקעה

אם אתם מחפשים להשקיע בצורה נכונה, כדאי שתכירו את שוק הקרקעות. בישראל קיימים מגוון רחב של אפיקי השקעות, אך רק אחד מהם מתגאה בעליית ערך יציבה, תשואה פוטנציאלית גבוהה וסיכון נמוך משמעותית. אז אתם מתעניינים ביחידת קרקע להשקעה? הנה כל המידע שיהיה עליכם לדעת.

אם מסתכלים על המציאות הכלכלית בישראל, אנו רואים שמשנה לשנה רק נהייה פה יקר יותר, מה שהופך דברים רבים בתחומים שונים לבלתי מושגים, ועל כמה וכמה בשוק הדיור. למעשה, אחרי שנתיים של קורונה, אינפלציה עולמית, ועליות ריבית קבועות נהייה קשה להמשיך ולהאמין שאי פעם גם אנחנו נוכל לרכוש דירה בישראל. ובכן, אנו כאן כדי להציג בפניכם אפיק השקעה אחד שעדיין מאפשר למשקיעים לבצע השקעות סולידיות בסיכון נמוך: יחידת קרקע להשקעה. אך איך  משקיעים בקרקעות? כיצד יודעים באיזו קרקע כדאי להשקיע? ומהם הנתונים החיוניים שחשוב לדעת לפני שמתחילים לפעול? הכנו עבורכם מדריך מקיף ומפורט, שיסייע לכם לבצע השקעה מוצלחת ובזהירות.

 

אז מה המשמעות של יחידת קרקע להשקעה ומדוע מדובר בהשקעה מצוינת לעתיד?

בשנתיים האחרונות, שוק הדיור בישראל חווה עלייה חדה במחירים שאין דומה לה כבר עשור, כאשר כיום, מחיר דירה ממוצעת בישראל מגיע לכ-2 מיליון ש"ח. עם עליות הריבית שהפכו את המשכנתא ללא משתלמת כלכלית ובעיקר למעמסה קשה מנשוא, נדמה שלא נשארו לתושבי ישראל הרבה אלטרנטיבות אם בכלל.  החדשות הטובות? יש אלטרנטיבה. שוק הקרקעות מציע למשקיעים להשקיע ביחידת קרקע בתקציב גמיש, נוח, ומשתלם. למעשה, מעבר לכך שמדובר באחד מאפיקי ההשקעות האטרקטיביים ביותר בישראל, כבר למעלה מ-20 שנה שהקרקעות בישראל מציגות עלייך ערך קבועה, מה שהופך אותן אפילו ליותר אטרקטיביות בקרב משקיעים רבים. אומנם מדובר בשוק יחסית קטן, כאשר רק כ-7% מהקרקעות בישראל שייכות למגזר הפרטי (לעומת 97% מהקרקעות בישראל ששייכות לרשות מקרקעי ישראל!), אך מדובר במשאב שמעבר להיותו השקעה מצוינת, יש לו חשיבות עצומה בפיתוח הדיור העתידי של מדינת ישראל.

 

יחידת קרקע להשקעה: באילו קרקעות מומלץ להשקיע?

כשמדובר בקרקעות חשוב להבין באיזו קרקע מומלץ להשקיע, אך לא רק מבחינת הערך שלה והתשואה הפוטנציאלית, אלא גם בסוג האדמה. לדוגמא, בישראל קיימות קרקעות חקלאיות וקרקעות לבנייה, כאשר על קרקעות חקלאיות נאסר על פי חוק לבנות. יחד עם זאת, מכיוון שיש צורך נוסף בקרקעות לבניה, קיים תהליך שנקרא הפשרת קרקעות, אשר מטרתו זה סיווג מחדש של הקרקע ושינוי הייעוד שלה. הליך ההפשרה אומנם כרוך בבירוקרטיה רבה ואינו מתבצע מעכשיו לעכשיו (דבר צריך לקחת בחשבון!), אך ההשקעה בקרקע מופשרת או לחילופין בקרקע הנמצאת בהליך הפשרה יכולה להיות מאוד משתלמת לטווח ארוך ואף בעתיד לייצר למשקיע רווח של מאות אחוזים.

 

מהו התהליך הכרוך ביחידת קרקע להשקעה, ומה חשוב לדעת לפני שמשקיעים?

מחירי קרקעות ומגמות עכשוויות

לפני שתתחילו לחפש קרקעות למכירה, יש כמה דברים שחשוב להבין במהלך המחקר. ראשית, יש להבין את המחירים הנוכחיים של הקרקעות בישראל ואת המגמות הנוכחיות. כדוגמה, כדאי לדעת איך ערך הקרקע משתנה כעת ומהם הצפיות לעתיד. בנוסף, כדאי לבחון את התשואה הפוטנציאלית שניתן להשיג מהשקעה בקרקע, כמו גם את ההחזר על השקעה. לאחר מכן, חשוב להבין את לוח הזמנים של התהליך והאם זה תואם את הצרכים שלכם.

קרקעות – סוגים וסטטוס

כאשר יחידת קרקע להשקעה, חשוב להכיר את סוגי הקרקעות בישראל ולהגדיר מהם הקריטריונים שבהם אתם מעוניינים  כגון מיקום, גודל, עלות וסטטוס. לדוגמא, כפי שציינו, יש קרקעות לבנייה, קרקעות חקלאיות, קרקעות מופשרות וקרקעות בתהליך הפשרה, וסיווג הקרקע משפיע על מחירה ועל זמן ההקמה של תוכנית הבניה. חשוב לקחת בחשבון שבעוד שקרקע מופשרת היא קרקע שניתן להתחיל לבנות עליה, קרקע שנמצאת בתהליך הפשרה עדיין נמצאת בשלב הבחינה על ידי גופים שונים.

תקן 22 – חשוב מאוד!

אם מצאתם יחידת קרקע להשקעה שעומדת בכל הדרישות שלכם, עליכם להגיש בקשה לתקן 22. תקן 22 הוא דו"ח המטרתו להגן עליכם מהבטחות שווא ומידע מוטעה. הדו"ח למעשה מפרט את המצב המשפטי והתכנוני של הקרקע, כולל גבולותיה, מגבלותיה והאם תוכנית המתאר הייעודית של הקרקע יכולה להתממש בפועל. הגשת בקשה לתקן 22 היא חיונית וחשובה במיוחד.

חתימת העסקה ורישום העברת בעלות בלשכת רשות מקרקעי ישראל

לאחר שהדו"ח של תקן 22 מאשר את כל המידע (ואך ורק אם אישר את כל המידע!) והחלטתם לרכוש את הקרקע, עליכם לחתום על הסכם מכירה ולבצע העברת הבעלות. זהו שלב חשוב במיוחד שיש לטפל בו ביסודיות. ההליך המשפטי שכרוך בחתימת העסקה הינו קריטי ועליכם לוודא שכל הסעיפים שסוכמו עם בעל הקרקע מופיעים בחוזה.

מהם היתרונות של יחידת קרקע להשקעה?

עליית ערך קבועה – בעוד שישנה הבחנה בין השקעה בקרקע מופשרת לבין השקעה בקרקע הנמצאת בתהליך הפשרה מבחינת לוח זמנים, כשמדובר בקרקעות, הזמן הוא איננו חיסרון. כפי שכבר ציינו, הקרקעות בישראל הציגו עליית ערך קבועה ב-20 שנה האחרונות, וכל עוד המגמה הזאת ממשיכה, בכל שנה שעוברת ערך הקרקע רק עולה וניתן להעמיד את הקרקע למכירה במחיר רווח משמעותי ביחס להשקעה שביצעתם.

תשואה פוטנציאלית גבוהה – בדומה לשוק השקעות הנדל"ן, בשוק הקרקעות ניתן למצוא תשואה פוטנציאלית גבוהה ועל כמה וכמה לאחר השלמת הבניה על הקרקע.

כסף שמייצר רווח – למרות שהכסף שלכם מוגן בבנק, הוא אינו מייצר רווח מכיוון שאין לו תמורה. אולם, כאשר אתם משקיעים הון עצמי ביחידת קרקע להשקעה, אתם למעשה "מאבטחים" אותו באופן דומה לבנק, אך מונעים את שחיקתו, ובזמן שהקרקע ממשיכה לייצר ערך, כך גם הכסף שלכם.

ביקוש שגדל משנה לשנה – בעוד שהקרקעות בישראל הן משאב מוגבל ויחסית מצומצם, לא ניתן "לייצר" קרקעות נוספות, והביקוש אליהן הוא גדול משמעותית מן ההיצע. מעבר לכך? כיוון שבמדינת ישראל קיים משבר דיור חמור (שרק ממשיך להתעצם בעקבות גידול אוכלוסין!),גם לאחר סיום הבניה אתם נהנים מביקוש גבוה.

מדוע מומלץ מאוד להסתייע בשירותי מתווך קרקעות מקצועי?

ישנם כמה סיבות לשימוש במתווך קרקעות מקצועי. מעבר לקושי במציאת קרקעות למכירה בישראל, (כאשר לא כל קרקע ראויה להשקעה!), כדי לבצע השקעה נכונה בקרקע, מומלץ מאוד להיעזר במתווך קרקעות מקצועי שמכיר את התחום בעומק. חברת שיווק קרקעות לא תסייע רק באיתור קרקע איכותית למכירה, אלא תלווה אתכם לאורך כל התהליך, תגן על האינטרסים שלכם החל מהבירוקרטיה ועד לנושאים משפטיים, ואף תספק לכם ליווי משפטי של פירמת עו"ד מובילה מטעמם כחלק מהשירות.

 

אז אתם מחפשים יחידת קרקע להשקעה? הכירו את קבוצת שדות

קבוצת שדות היא אחת מחברות הנדל"ן המובילות בארץ המתמחה בזיהוי הזדמנויות להשקעה במינימום סיכון, וברכישה ואיתור של קרקעות עם פוטנציאל השבחה אדיר בישראל ובעולם. צוות המומחים של קבוצת שדות מלווה כל לקוח באופן אישי בעסקה לרכישת קרקע ומקפיד באדיקות על תהליך של שקיפות ומקצועיות בסטנדרטים גבוהים ביותר. זכרו, בעוד שהשקעה בקרקעות זה אפיק השקעה מצטיין, עדיין נדרש ידע נרחב והבנה מעמיקה בתחום, וקבוצת שדות שכבר ליוותה מאות משקיעים ברחבי הארץ, תשמח להעניק גם לכם "קרקע יציבה" להשקעה בטוחה ומניבה.

מעוניינים במידע נוסף? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ בחינם ללא כל התחייבות להמשך התהליך. 

 

 

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך