חושבים לקנות קרקע חקלאית להשקעה? כך תעשו את זה נכון

לקנות קרקע חקלאית

אם בחנתם כמה אפיקי השקעות פוטנציאליים והגעתם למסקנה שהשקעה בקרקעות היא אפיק ההשקעה הטוב ביותר אז אתם צודקים וכבר עשיתם את צעדכם הראשון בכיוון הנכון. אך מהו הצעד הבא וכיצד ניתן לקנות קרקע חקלאית בישראל? להלן המדריך המלא להשקעה מוצלחת.

אומרים שצריך לדעת להשקיע, אבל האמת היא, שצריך לדעת במה להשקיע ומדוע. למעשה, השקעה בעיניים עצומות היא השקעה חסרת אחריות, וזאת אפילו אם מדובר בהשקעה טובה. לכן, אם הנכם חושבים לקנות קרקע חקלאית להשקעה לאחר ששמעתם רק דברים טובים על השקעה בקרקעות בישראל, חשוב שתעצרו רגע לפני, ותבינו קודם כל מדוע מדובר בהשקעה טובה, באיזו קרקע מומלץ להשקיע, והאם מדובר בהשקעה שתואמת את יעדי ההשקעה שלכם. במילים אחרות? חשוב שתעשו זאת בצורה חכמה ונכונה, ואנחנו כאן כדי לעזור לכם לעשות זאת.

 

אז ראשית, בואו נתחיל ברקע מקדים וחשוב על שוק הקרקעות

שוק הקרקעות בישראל הוא בהחלט שוק ייחודי. למרות שמדובר בענף יחסית מצומצם (וזאת בהשוואה לשוק הדיור, או לחילופין לענף ההייטק), הוא עדיין מצליח לעמוד איתן כבר שנים, לבלוט על פני אפיקי השקעה אחרים, ולהיחשב כאפיק ההשקעה הטוב ביותר לטווח ארוך ובסיכון נמוך. אך מדוע הוא "מצומצם"? מכיוון שמדובר בשוק השקעות שהינו מבוסס על משאב מוגבל. לצערנו מספר הקרקעות בישראל הוא ממש לא אינסופי, רחוק מזה, מדובר במשאב שרק כ-7% ממנו נמצא בבעלות פרטית, ו-93% ממנו שייך לרשות מקרקעי ישראל ואינו זמין לרכישה או להשקעה. ולמרות זאת, כיוון שמדובר במשאב קטן וממזרי שכבר למעלה מ-20 שנה מציג עליית ערך, הקרקעות בישראל מצליחות למשוך משקיעים רבים מכל הארץ. אך מה זה אומר להשקיע בקרקעות? ובכן יש לכך כמה אספקטים, כאשר הבולט מבניהם הוא השקעה למען השבחת הקרקע ופיתוח הדיור בישראל.

 

מדוע שוק הקרקעות הוא "המלך" של עולם ההשקעות?

להשקעה בשוק הקרקעות יש כמה וכמה יתרונות בולטים. קודם כל, בניגוד לאפיקי השקעה אחרים שדורשים השקעה ראשונית של סכומי עתק, שוק הקרקעות מציג טווח מחירים רחב המאפשר לבצע השקעה חכמה וכדאית במחיר סולידי ונוח. בנוסף לכך, כיוון שמודבר בהיצע יחסית קטן אך אטרקטיבי מאוד, הביקוש לקרקעות הוא תמיד עצום ביחס למס' הקרקעות, דבר שמוריד משמעותית את סיכון ההשקעה (ניתן למכור את הקרקע במהירות יחסית ובמחיר רווח). כמו כן, השקעה בקרקע טומנת בחובה תשואה פוטנציאלית גבוהה, גם כיוון שערך הקרקע עולה משנה לשנה, אך גם מכיוון שלאחר השבחת הקרקע ואישור תוכנית המתאר, המשקיע עלול להפוך בעתיד לבעלים של נכס מגורים חדש ולהנות ממכירת הנכס ברווח של מאות אחוזים, השכרתו עבור הכנסה פסיבית, או מגורים בנכס חדש שלא היה ביכולתו לרכוש ללא ההשקעה (זכרו, כיום המחיר הממוצע של נכס מגורים נושק ל-2 מיליון ש"ח!). יתרון נוסף וחשוב מאוד, במיוחד בימינו, הוא שעל ידי השקעה בקרקע אתם מונעים את שחיקת כספכם. לצערנו אנו חיים בתקופה שעליית המחירים רק מחמירה מעת לעת, ולכן זהו קריטי שערך הכסף שלכם יישמר. אממה, כאשר כספכם יושב בחשבון הבנק הוא מאבד מערכו מכיוון שהוא אינו מייצר תמורה. לעומת זאת, כאשר אתם משקיעים בקרקע, הכסף שומר על ערכו באופן סימולטני לעליית הערך של הקרקע, שבטווח הארוך זה מתבטא בעליית המחיר של הקרקע.

 

האם כדאי לקנות קרקע חקלאית כהשקעה?

מדובר באחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב משקיעים פוטנציאליים, והתשובה לכך היא כן, אך בואו נסביר מדוע ובמה זה תלוי. ובכן בעוד במדינת ישראל נאסר על פי חוק לבנות על קרקעות חקלאיות, כיוון שקיים צורך בהול בהתחלות בנייה, וקצב גידול האוכלוסין גדול יותר משמעותית מההיצע של שוק הדיור (מה שגורם כבר בימינו למצוקת דיור!), קיים הליך הנקרא הפשרת קרקעות שמטרתו לסווג מחדש קרקעות חקלאיות לקרקעות לבניה. אומנם במדובר בהליך בירוקרטי ממושך שדורש הרבה סבלנות, אך חשוב לומר שפרק הזמן הממושך שלו אינו גורע או מזיק לערך הקרקע. מדוע? מכיוון שערך הקרקע צפוי לעלות בכל מקרה (על פי נתונים המציגים עליית ערך כבר שנים רבות), והמשקיע תמיד יכול להחליט שהוא מעוניין "לפרוש" ולמכור את הקרקע בכל עת, בין אם מדובר בטרם הליך ההפשרה, במהלך הליך ההפשרה או לאחר מכן. כמו כן, חשוב לומר שמחירן של קרקעות חקלאיות הוא נמוך יותר משמעותית מקרקעות מופשרות או לבניה (שזה גם שמה שהופך את ההשקעה בקרקע חקלאית להפשרה להשקעה מצוינת בטווח הארוך!!!), כך שלמשקיעים סבלניים ומביני עניין עדיף לקנות קרקע חקלאית במחיר מוזל בהווה, ולהנות מפוטנציאל רווח משמעותי מאוד בעתיד.

 

מדוע מומלץ לקנות קרקע חקלאית בליווי של חברה לשיווק קרקעות?

כדי לקנות קרקע חקלאית הראויה להשקעה צריך להבין ולהכיר המון אלמנטים שונים בשוק הקרקעות. בעזרתם של משווקי קרקעות מובילים, אתם תוכלו להיות בטוחים שהקרקע שרכשתם עברה את כל המחקרים הנדרשים ושהינה תואמת לצרכי ההשקעה שלכם. חשוב לציין, זה ממש לא פשוט לאתר קרקע מתאימה להשקעה, ומעבר למחירים, מגמות נוכחיות, זיהוי הערך, והליך ההפשרה (שדורש בעצמו ידע רב!), יש בדיקות נוספות שחובה (!!!!) לבצע, למשל תקן 22, בדיקה שלא קיימת לקרקע הייעודית תוכנית מתאר ארצית, בדיקת אימות שבעל הקרקע הקיים אינו מוכר שטח אדמה עם חובות, וכן הלאה. חברת לשיווק קרקעות תדאג ללוות אתכם לאורך כל התהליך, הן בהליכים הבירוקרטיים והן בהליכים המשפטיים הנדרשים לרכישת קרקע בישראל, ואף חברה רצינית ומוכרת תקפיד להעמיד לרשותכם סיוע וייעוץ משפטי של עו"ד המתמחה בחוקי מקרקעין.

 

אז אתם מעוניינים לקנות קרקע חקלאית? אל תתפשרו על מומחיות

הכירו את קבוצת שדות, החברה המובילה בישראל בתחום השקעות הנדל"ן המביאה עמה מקצועיות, ניסיון, ויכולת זיהוי ייחודית להזדמנויות השקעה בסיכון נמוך, בתחום הנדל"ן בישראל וברחבי העולם. צוות המומחים של קבוצת שדות מתמחה בזיהוי קרקעות עם פוטנציאל השבחה המובילות להפקת רווחים משמעותיים, והינו מקפיד ללוות כל לקוח ולקוחה באופן אישי לאורך כל התהליך. עם ניסיון מוכח בליווי השקעות מצטיינות, אמינות חסרת דופי, ומאות לקוחות מרוצים בכל רחבי הארץ, קבוצת שדות היא הבחירה הנכונה והטובה ביותר לליווי תהליך ההשקעה בקרקעות מניבות.

אם ברצונכם לקבל מידע נוסף, קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ ללא תשלום, כדי שתוכלו להעמיק בהיכרותכם עם האפשרויות הרחבות הזמינות לכם.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך