מחיר אדמה חקלאית – מדריך מפורט שיעזור לכם להרוויח במינימום סיכון

מחיר אדמה חקלאית

מחפשים השקעה שתעניק לכם ולילדכם עתיד טוב יותר? חוששים מחוסר יציבות כלכלית? זאת בדיוק הסיבה שכדאי שתכירו את שוק הקרקעות כאפיק השקעה. זכרו: את העתיד מתחילים לתכנן בהווה, ויפה שעה אחת קודם

 

לא קל לחיות בימינו בישראל, המחירים ממשיכים לעלות, הקשיים מתחילים להצטבר, והעתיד נראה מדאיג (בלשון המעטה!). ועדיין, בזמן שהמשק ממשיך מתייקר וכוח הקנייה שלנו יורד בקצב הרסני, חשוב ואף הכרחי לחשוב קדימה כדי להבטיח לעצמנו ולילדינו עתיד טוב יותר. החדשות הטובות? עדיין קיים ענף אחד שמציע אפיק השקעה מצוין וסולידי בסיכון נמוך, אך יותר מכך, במחירים נוחים ומאפשרים. אנו מדברים על שוק הקרקעות. למעשה, במציאות שאנו חיים, השקעה בקרקעות היא אחת הדרכים הטובות ביותר להגן על כספנו משחיקה, לייצר רווחים פוטנציאליים גבוהים, והכי חשוב, להבטיח שלילדים שלנו יהיה בעתיד ביטחון כלכלי. נשמע מעניין? בואו נרחיב.


שוק הקרקעות: האלטרנטיבה הטובה ביותר לרכישת דירה

כבר מעל עשור שתושבי ישראל זועקים על מחירי הדיור, ולצערנו, זעקתנו נופלת על אוזניים ערלות. אם נודה באמת, נדמה כי בהווה המשפט הידוע "אם אין אני לי מי לי" מקבל משמעות עוצמתית, כי ממש לא נראה שמישהו דואג או מתכנן לדאוג לרווחה האישית של תושבי ישראל. בפועל, מחיר דירה ממוצע בישראל נכון לשנת 2023 נושק ל-2 מיליון ש"ח ואף רק כדי לסבר את אוזניכם, בעיר תל אביב המחיר כבר עומד על למעלה מ-4 מיליון ש"ח. אממה, בעוד ששוק הדיור מציג מחירים מוגזמים ולא ריאליים, שוק הקרקעות שהינו הרבה יותר קטן אך לא פחות משתלם מציג דווקא טווח מחירים רחב וגמיש לבעלי תקציבים שונים. אך מהו בכלל שוק הקרקעות כאפיק השקעה? ובכן, מדובר בענף וותיק ששומר על יציבות לאורך שנים המציע למשקיעים להשקיע בקרקעות למטרת פיתוח הדיור בישראל. הקרקעות המקומיות הן משאב שהולך ואוזל עם השנים, אך בו זמנית מציג עליית ערך קבועה כבר למעלה מ-20 שנה. משמע, על ידי השקעה בקרקע חקלאית למטרת הפשרה (כאשר מחיר אדמה חקלאית הוא זול יותר משמעותית מקרקעות אחרות!)  לא רק שאפשר לייצר רווחים נאים במהלך השנים, אלא גם קיימת האפשרות שבעתיד, לאחר אישור תוכנית המתאר והוצאתה לפועל, המשקיע יהפוך לבעלים של נכס מגורים חדש באזור מרכזי ומבוקש. במילים אחרות? אתם יכולים להמשיך ולחכות שאולי בעתיד תוכלו להרשות לעצמכם לרכוש דירה, או שאתם יכולים לנצל את הזמן הזה כדי לעשות השקעה סולידית ומניבה לטווח ארוך.


מחיר אדמה חקלאית: השקעה נמוכה שיכולה להעניק ביטחון כלכלי לאורך שנים

ראשית, יש לומר שהקרקעות להשקעה בישראל מביאות עמן מספר יתרונות בולטים כגון עליית ערך שנתית, תשואה גבוהה, ושמירה על ערך ההון העצמי (נפרט בהמשך). עם זאת, כיוון שבמדינת ישראל אסור על פי חוק לבנות על אדמות חקלאיות, יש לבצע בהן תחילה הליך הנקרא הפשרה ולסווגן מחדש כקרקע המותרת לבניה, וזוהי גם אחת הסיבות שמחיר אדמה חקלאית הוא נמוך יותר משמעותית מאדמה מופשרת או קרקע לבניה. הליך ההפשרה הוא הליך בירוקרטי ממושך והוא כרוך בהגשת בקשה רשמית לשינוי ייעוד הקרקע הכוללת תוכנית מתאר מפורטת, בחינת הבקשה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה (אשר בסיומה מועברת אל וועדה המחוזית עם חוות דעת מקצועית), בחינת התוכנית על ידי הוועדה המחוזית וביצוע בדיקה תכנונית ראשונית (אשר במהלכה לא פעם נדרשים לבצע שינויים בתוכנית המתאר כתנאי להמשך התהליך!),פרסום התוכנית בפומבי לשישים יום כדי לאפשר לרשויות, בעלי עניין, וגופים חיצוניים להביע התנגדויות, ולסיום הגשת עותק התוכנית של הוועדה המחוזית לשר הפנים , שהינו למעשה הגוף המוסמך לאישורה הסופי. נשמע מורכב? ארוך? ובכן היתרון של השקעה בקרקע חקלאית מעבר למחיר אדמה חקלאית, זה שאלמנט הזמן אינו מפחית מערך ההשקעה כלל וכלל. נהפכו, גם כיוון שהקרקעות בישראל מציגות עלייך ערך אורגנית, וגם כיוון שלאורך הליך ההפשרה, ככל שמתקדמים בשלבים, ערכה של הקרקע עולה משמעותית.


מהם היתרונות של השקעה בקרקע מעבר למחיר אדמה חקלאית שהינו יחסית נמוך?

עם כל הכבוד למחיר אדמה חקלאית, ויש הרבה כבוד לאור העובדה שמדובר בטווח מחירים רחב וגמיש שמעניק לאנשים בעלי תקציבים שונים את היכולת להשקיע, יש עוד יתרונות רבים וחשובים בהשקעה בקרקעות. יתרון ראשון וחשוב זה הביקוש לקרקעות. הקרקעות בישראל הן משאב קריטי לפיתוח הארץ, ובמיוחד בעת הזאת שמצוקת הדיור בשיאה. לכן, המשקיע תמיד יכול להחליט שהוא מעוניין למכור את הקרקע ולהנות מביקוש עצום שגם מקצר את תהליך המכירה וגם מאפשר לו לעשות זאת במחיר רווח. היתרון השני שכבר ציינו כמה וכמה פעמים הוא שערכן של הקרקעות צפוי להמשיך ולעלות משנה לשנה, ועליית ערך מובילה לעליית מחירים. כלומר, כאשר משקיעים בקרקע  ובמיוחד במחיר אדמה חקלאית, בכל שנה שעוברת ממועד ההשקעה מחירה של הקרקע עולה, ואף אם מחכים לסיום הפשרת הקרקע וביצוע תוכנית הבנייה, ניתן למכור את האדמה ברווח של מאות אחוזים. יתרון שלישי (ואחד החשובים ביותר!) עוסק בשמירה על הערך של הכסף שלנו. כיוון שהבנק אינו מעניק תמורה לכסף שיושב בחשבון הבנק, ערכו פשוט נשחק בכל שנה שעוברת ובמיוחד לאור עליית המחירים. לעומת זאת, כיוון שהקרקע ממשיכה לייצר ערך (כפי שצוין הנ"ל), דמי ההשקעה שלנו ממשיכים גם הם לצבור ערך באופן סימולטני ובכך נמנעת שחיקת הערך שלהם.

 


מעוניינים לשמוע עוד פרטים על שוק הקרקעות? הכירו את קבוצת שדות

קבוצת שדות היא אחת מחברות הנדל"ן המובילות בארץ המתמחה בשוק הקרקעות בישראל. צוות המומחים של הקבוצה מלווה כל לקוח באופן אישי בעסקה לרכישת קרקע ומקפיד באדיקות על תהליך של שקיפות ומקצועיות בסטנדרטים גבוהים ביותר. עם מוניטין משובח ורזומה עשיר של השקעות מצטיינות בקרקעות, מדובר בצוות שמאוד מומלץ שיהיה לצידכם לאורך התהליך כדי שתעשו השקעה בטוחה ומניבה.

מעוניינים במידע נוסף? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ בחינם ללא כל התחייבות להמשך התהליך.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך