קרקעות למכירה במרכז – המדריך המלא שימנע ממכם הפסדים וטעויות

קרקעות למכירה במרכז

בעוד שישראל היא מדינה יפיפה מצפון ועד דרום, יש משהו לקוי בעובדה שאנשים רבים נאלצים לעבור מהמרכז בעקבות יוקר הדיור. אך מה הפתרון? רכישת קרקעות למכירה במרכז. לא רק שמדובר בהשקעה אטרקטיבית שמייצרת עליית ערך משנה לשנה, אלא גם קיימים טווחי מחירים של קרקעות שמתאימים לתקציבים שונים. אז כיצד תעשו זאת? בואו נסביר

ראשית, אם למדנו משהו מהשנתיים האחרונות זה שביטחון כלכלי הוא קריטי לעתיד שלנו ושל ילדינו, אך בעיקר שבעלות על נכס היא "תעודת ביטוח". כמו כן, אם החלום לרכוש דירה לפני מגפת הקורונה היה עוד איכשהו ניתן למימוש (וגם לא עבור כולם!), אז בהווה זה נהייה כמעט בלתי אפשרי במקרה הטוב. למעשה בין אינפלציה עולמית ועליית מחירים מתמדת בכלל הענפים, לא רק שאנשים רבים נטשו את הרעיון של לרכוש דירה בישראל, אלא אף רבים נאלצים לעזוב את אזור המרכז בתקווה לשכירות נמוכה יותר. ובכן, אנו פה כדי לומר לכם שקיימת גם דרך אחרת, דרך טובה יותר, משתלמת יותר, ובעיקר מניבה יותר. כיום ניתן למצוא מבחר נהדר של קרקעות למכירה במרכז ולבצע בהן השקעה בסיכון נמוך שבעתיד תעניק לכם תשואה פוטנציאלית גבוהה, עליית ערך, וביטחון כלכלי. 

 

קרקעות בישראל

בעוד שרכישת קרקע להשקעה תמיד נחשבה להשקעה מניבה, בישראל זה פחות נפוץ מרכישת דירה. מדוע? מכיוון שבארץ כ-93% מהקרקעות בישראל הם בבעלות רשות מקרקע ישראל ורק 7% מהקרקעות הן קרקעות פרטיות, מה שהופך אותן למשאב מוגבל ופחות נפוץ מדירות. מעבר לכך, חשוב להבין שדווקא מכיוון שההיצע הוא מוגבל ומצומצם הביקוש אליהן הוא גבוה, להשקעה בהן יש ערך גבוה ותמורה משמעותית. 

 

קרקעות למכירה במרכז: באילו אדמות מומלץ להשקיע?

מתעניינים בקרקעות למכירה במרכז? נהדר. אז תחילה כדאי שתבינו באילו סוגי קרקעות מומלץ להשקיע ומדוע.

  1. קרקעות בהליך הפשרה – אדמות חקלאיות להשקעה שנמצאות בהליך של סיווגן מחדש מקרקע חקלאית לקרקע לבנייה. בסופו של יום השקעה בקרקעות עבור פיתוח דיור זו ההשקעה הטובה והמניבה ביותר, וקרקע שנמצאת בהליך הפשרה היא קרקע שעולה פחות מקרקע לבנייה אך עם תוכנית השבחה ברורה לעתיד.
  2. קרקעות לבנייה – קרקעות לבנייה הן קרקעות שמראש נועדו לבנייה או קרקעות שסיימו את הליך ההפשרה, ומדובר באדמות שכבר קיבלו את כל האישורים והיתרי הבנייה מהרשויות, וניתן להתחיל ולבנות בהן. 

 

מהם היתרונות של קרקעות למכירה במרכז?

  1. מיקום גיאוגרפי – למרות שהשקעה בקרקעות זה אפיק שקעה מצטיין, אין ספק שאזור המרכז הוא האזור הכי מבוקש בישראל, ולכן גם מחירי הדיור בו גבוהים יותר משמעותית משאר חלקי הארץ. מעבר לכך, הרבה אנשים היו שמחים להגר למרכז ולהתקרב אל מקומות העבודה שלהם, לחיות באזור עם גישה רחבה ומהירה לשאר הארץ, ולגור באזורים עירוניים.
  2. צמיחת ערך הכסף – כאשר אתם שומרים את הכסף שלכם בבנק ערכו נשחק כיוון שאין לו תמורה שצוברת ערך. לעומת זאת, כאשר אתם משקיעים באדמה, ועל כמה וכמה במרכז, ערכה רק ממשיך לצמוח, כך שגם אם תמכרו אותה בעוד שנה, תוכלו לקבל ליהנות מרווח מכירה משמעותי.
  3. ביקוש – כיוון שאוכלוסיית ישראל ממשיכה לגדול נהייה צורך מהותי בדיור נוסף, ובמיוחד באזור המרכז. למעשה, רבים בישראל נאלצים לעבור את אזור המרכז גם בעקבות עליית המחירים אך גם מכיוון שאין מספיק דירות. לכן, קרקעות למכירה במרכז, ובמיוחד לאחר השלמת פיתוח הדיור, זו השקעה משתלמת ביותר ובסיכון נמוך למשקיע.

 

איתור קרקעות למכירה במרכז ומהם השלבים הכרוכים ברכישתן?

פנייה לחברת שיווק קרקעות מובילה – אם הנכם מעוניינים בקרקעות למכירה במרכז הדרך הבטוחה ביותר להשקיע בעזרת ליווי מקצועי של חברת שיווק קרקעות. מעבר לניסיון ולמומחיות שהם יעניקו לכם בתהליך, הם גם יוכלו לאתר ולהציג לכם את רשימת הקרקעות הטובות ביותר באזור המרכז, ואף חשוב מכך, לחברות המתמחות בשוק הקרקעות יש כבר קרקעות לבנייה, קרקעות בהליך הפשרה, וקרקעות שסיימו את הליך ההפשרה והם מכירים לעומק את הנתונים השונים והחשובים הנדרשים לביצוע השקעה לרבות המגמות הנוכחיות, המחירים, עליית ערך הקרקע בעתיד, תשואה פוטנציאלית, וכדומה.

יעדי ההשקעה כשמדובר בהשקעות חשוב להציב יעדים. מדוע? מכיוון שהשקעה היא אינה הימור אלא השקעה כספית חכמה שנועדה לייצר רווח. לכן, בעזרת חברת שיווק קרקעות תוכלו להגדיר את יעדי ההשקעה שלכם ואף להבין טוב יותר את הציפיות. למשל, באיזה סוג קרקע אתם יכולים ומעוניינים להשקיע, האם אתם מעוניינים בקרקע במרכז בלבד, מהי התשואה הצפויה, כמה זמן ייקח עד תחילת הבנייה, האם תוכלו להעמיד את השטח למכירה בעתיד, מהי עליית הערך הצפויה וכדומה.

בקשה לתקן 22 – בין המושגים שתיתקלו בהם וכדאי להכיר בתהליך רכישת קרקע תקן 22 הוא אחד החשובים ביותר. בקשה לתקן 22 זו בקשה לדו"ח מפורט שמספק מידע קריטי על הקרקע כולל גבולותיה ומגבלותיה האפשריים, ואף בחינה מקצועית של תוכנית ההפשרה והבנייה שלה והאם היא אכן ניתנת לביצוע כפי שהובטח לכם. המטרה של תקן 22 זה להגן עליכם כמשקיעים, ומאוד חשוב להגיש בקשה לפני שרוכשים קרקע.

הסכם רכישה לאחר שהוצגו בפניכם מבחר קרקעות למכירה במרכז וקיבלתם דו"ח מקצועי של תקן 22 שמאשר שאכן מדובר בהשקעה מצוינת ובתוכנית הניתנת לביצוע יש לבצע הסכם רכישה. הסכם זה הוא מסמך משפטי שמפרט את תנאי העסקה. עם זאת, כיוון שמדובר בחוזה משפטי, מאוד חשוב שתסתייעו בחברת שיווק הקרקעות ובעורך דין מטעמכם שיבחן היטב את ההסכם בטרם חתימתו.

חתימת העסקה והעברת בעלות חתמתם על הסכם הרכישה? בשעה טובה, עכשיו הגיעה העת להעביר את בעלות הקרקע על שמכם על ידי בהליך משפטי הנקרא "רישום העברת הבעלות" בלשכת רישום המקרקעין ברשות מקרקעי ישראל. הסכם זה הוא המסמך החשוב ביותר בעסקה לרכישת קרקעות ולכן זה חובה שהחוזה ינוסח בצורה מקצועית ומדויקת על ידי עורך דין. זכרו מטרת ההסכם זה לא רק העברת בעלות על פי חוק, אלא גם שיהיה קיים מסמך משפטי שיגן עליכם בעתיד מפני מחלוקות משפטיות ויוכיח באופן מוחלט שהנכם בעלי הקרקע. 

ראוי לציין: 

  1. אם רכשתם קרקע בהליך הפשרה וזמן ההמתנה של ההליך לוקח קצת יותר זמן ממה שציפיתם, הנכם יכולים למכור את הקרקע בכל עת (במחיר רווח כמובן!).
  2. אם רכשתם קרקע דרך חברת שיווק קרקעות שבחנה היטב את תוכניות הייעוד שלה, אך הממשלה החליטה לשנות את תוכנית פיתוח הדיור לטובת בניית כביש, זכויותיכם יישמרו ותקבלו זכויות בנייה על הקרקע הקרובה ביותר לשטח המיועד.

 

קרקעות למכירה במרכז דרך קבוצת שדות 

אם הנכם מחפשים שטחים למכירה במרכז אז קבוצת שדות היא בדיוק החברה שאתם רוצים לצידכם. קבוצת שדות היא אחת מחברות הנדל"ן המובילות בארץ המתמחה בזיהוי הזדמנויות להשקעה במינימום סיכון, וברכישה ואיתור של קרקעות עם פוטנציאל השבחה אדיר בישראל ובעולם. עם מאות משקיעי נדל"ן שהסתייעו בשירותיהם, ותהליך מקצועי הנעשה בשקיפות מלאה ובסטנדרטים בלתי מתפשרים, גם אתם תוכלו להנות מקרקע מניבה ומעתיד כלכלי טוב יותר. 

מעוניינים במידע נוסף? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ בחינם ללא כל התחייבות להמשך התהליך. 

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך