קרקע חקלאית לבנייה: המדריך המלא שיעזור לכם להשקיע חכם

קרקע חקלאית לבנייה

מחפשים אפיק השקעה מצטיין לטווח ארוך? אז מצאתם! שוק הקרקעות בישראל מזמין אתכם להשקיע בקרקע חקלאית לבנייה ולהנות מהשקעה מניבה, בסיכון נמוך, ועם תשואה פוטנציאלית גבוהה. ככה משקיעים נכון.

 

השקעה נכונה היא השקעה מחושבת, לא מדובר בהימור, במזל, או ב"מכרה זהב". נהפכו, מדובר במחקר מעמיק, חשיבה אסטרטגית, וזיהוי הפוטנציאל הכלכלי של ההשקעה לטווח ארוך. זוהי בדיוק הסיבה ששוק הקרקעות בישראל נחשב לאחד מאפיקי ההשקעה המוצלחים ובסיכון נמוך. בעוד שבשאר אפיקי ההשקעות משקיעים נדרשים להשקיע הון עצמי אדיר ולקוות להחזר השקעה מהיר, בשוק הקרקעות ניתן למצוא טווח מחירים רחב וגמיש, והשקעות פוטנציאל תשואה גבוה במיוחד בעתיד. אך כיצד תשקיעו נכון, ומדוע מומלץ להשקיע בקרקע חקלאית לבנייה? להלן הפרטים החשובים שכל משקיע צריך להכיר לפני שהוא "קופץ למים".

 

הקרקעות בישראל כהשקעה לבנייה ופיתוח הדיור

נתחיל ונציין שמעבר לכך שהקרקעות בישראל נחשבות להשקעה מצוינת, הן כבר למעלה מ-20 שנה מציגות עליית ערך. אז מדוע שוק הקרקעות פחות מוכר משוק הדיור? מכיוון שבניגוד לנכסי מגורים, הקרקעות בארץ שלנו הן משאב מאוד מוגבל ולא ניתן "לייצר" קרקעות נוספות. למעשה, רוב הקרקעות בישראל, כ-93%,  שייכות לרשות מקרקעי ישראל, בעוד שרק כ-7% מהקרקעות נמצאות בבעלות פרטית. אך מה זה בכלל אומר להשקיע בקרקעות? ובכן התשובה לכך מסתכמת בשתי מילים: פיתוח הדיור. אנו כרגע נמצאים בעיצומו של משבר דיור חמור וקיים צורך בהול בפיתוח קרקעות למטרת בנייה ופיתוח אזורי מגורים חדשים. יחד עם זאת, זו ממש לא הסיבה העיקרית להשקיע בקרקע חקלאית לבנייה. בפועל, כיוון שהקרקעות מציגות עלייך ערך שנתית והביקוש אליהן הוא עצום, משקיעים יכולים להנות מרווח של מאות אחוזים גם על ידי מכירת הקרקע בשלבים המגיעים הרבה לפני התחלת הבנייה.

 

מדוע קרקע חקלאית לבניה נחשבת כהשקעה מצוינת?

בעוד שישראל יש כמה וכמה סוגי קרקעות, קרקעות חקלאיות בהחלט נחשבות להשקעה מצוינת ובסיכון נמוך. מדוע? תחילה מכיוון שמחירן של קרקעות חקלאיות הוא נמוך יותר משמעותית מקרקעות מופשרות או קרקעות לבניה, אך פוטנציאל הרווח שלהם לטווח הארוך הוא אדיר.  נשמע מבלבל? אז בואו נסביר. על פי חוקי מדינת ישראל, קרקעות חקלאיות הן אסורות לבנייה אלא אם הן עברו הליך הפשרה ושינוי ייעוד. מדובר בהליך בירוקרטי ממושך שמטרתו לסווג מחדש את הקרקע, מקרקע חקלאית לקרקע המותרת לבנייה. עם זאת, כשמדובר בשוק הקרקעות, הזמן שעובר דווקא פועל לטובת המשקיעים וזאת מכיוון שכפי שכבר ציינו ערכן של החקלאות מציג עליה כבר שנים. אז מה המשמעות של כך עבור המשקיע? המשמעות היא שהמשקיע מבצע השקעה במחיר סולידי, נרשם כבעלי הקרקע בטאבו, ויכול למכור את הקרקע בכל עת, הן במהלך הליך ההפשרה, בסיומו, לאחר אישור תוכנית המתאר, בזמן הבניה, או לאחר סיום הבניה, כאשר בכל פרק הזמן הממושך הזה, ערך הקרקע צפו לעלות משמעותית, וגם מחירה כמובן. כמו כן, חשוב לומר שיתרון משמעותי נוסף הוא שדמי ההשקעה ממשיכים לייצר ערך בעוד שאם הם היו יושבים בחשבון הבנק ערכם היה נשחק, גם מכיוון שהכסף בחשבון הבנק לא מייצר תמורה, וגם מכיוון שבמקביל המשק ממשיך להתייקר.

 

חושבים להשקיע בקרקע חקלאית לבנייה? היעזרו במשווקי קרקעות מקצועיים

מאוד (!!) מומלץ לפנות לחברת שיווק קרקעות כדי לבצע השקעה, ובמיוחד אם זו הטבילה הראשונה שלכם בענף. משווקים מנוסים מגיעים עם היכרות עמוקה בתחום וניסיון שיסייעו לכם  משמעותית בתהליך ההשקעה, כגון מידע על המגמות הנוכחיות, מחירי הנכסים והערך הצפוי בעתיד, ומדובר נתונים שהם מאוד חשובים לביצוע השקעה מוצלחת. נוסף לכך, חברת שיווק קרקעות מקצועית תסייע לכם באיתור הקרקע המתאימה לצרכיכם ולמטרות ההשקעה שלכם, כך שתוכלו להיות בטוחים שהקרקע עברה את כל הבדיקות והמחקרים הנדרשים. לא פחות חשוב, תהליך ביצוע העסקה כרוך בהרבה שלבים בירוקרטיים ומשפטיים, לדוגמה, תקן 22 (דו"ח מפורט המספק מידע אודות הקרקע, כולל שווי, גבולות ומגבלות!) שהינו נחשב לנקודה קריטית בתהליך ההשקעה, הסכם רכישה, והסכם העברת בעלות, ולחברות שיווק קרקעות מובילות יש עורכי דין המתמחים בחוקי המקרקעין כדי לסייע לכם בכל שלב. שורה תחתונה? הליווי של משווקי קרקעות מקצועיים הוא חשוב ומומלץ ביותר כדי לבצע השקעה נכונה ומוצלחת.

 

השקעה בקרקע חקלאית לבנייה עם חברת שיווק הקרקעות הטובה בארץ

 הכירו את קבוצת שדות, החברה המובילה בישראל בתחום השקעות הנדל"ן המביאה עמה מקצועיות, ניסיון, ויכולת זיהוי ייחודית להזדמנויות השקעה בסיכון נמוך, בתחום הנדל"ן בישראל וברחבי העולם. צוות המומחים של קבוצת שדות מתמחה בזיהוי קרקעות עם פוטנציאל השבחה המובילות להפקת רווחים משמעותיים, והינו מקפיד ללוות כל לקוח ולקוחה באופן אישי לאורך כל התהליך. עם ניסיון מוכח בליווי השקעות מצטיינות, אמינות חסרת דופי, ומאות לקוחות מרוצים בכל רחבי הארץ, קבוצת שדות היא הבחירה הנכונה והטובה ביותר לליווי תהליך ההשקעה בקרקעות מניבות.

 

אם ברצונכם לקבל מידע נוסף, קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ ללא תשלום, כדי שתוכלו להעמיק בהיכרותכם עם האפשרויות הרחבות הזמינות לכם.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך