קרקע חקלאית פרטית למכירה – המדריך שילמד אתכם להשקיע נכון ולמזער סיכונים

קרקע חקלאית פרטית למכירה

כשמדובר "בתעודת ביטוח" כלכלית, אין ספק שבעלות על נכס נדל"ני זה הדבר הטוב ביותר. ועדיין, כיוון שבמדינת ישראל מחירי הנדל"ן משתוללים, רק מעטים מתושבי ישראל יכולים לרכוש דירה. אז מה עושים כשכל הדלתות סגורות? מחפשים חלון פתוח, ובמקרה שלנו "החלון" הוא קרקע חקלאית פרטית למכירה.

מחירי הנדל"ן בישראל הם כל כך מוגזמים, שאפילו אם מחר סופסוף נראה איזושהי ירידה, זה עדיין לא יהיה מספיק אפקטיבי כדי שהאזרח הממוצע יוכל להרשות לעצמו רכישת דירה. למעשה, נראה שהיחידים שיצליחו ליהנות מבעלות פרטית על נכס בישראל הם העשירים, או לחילופין אלו שיקבלו דירה בירושה. נשמע הגיוני? וודאי שלא. מעבר לכך, בזמן שהממשלה מציעה לנו הגרלות כאלה ואחרות הכרוכות ביותר תנאים מזכויות, אנשים רבים טוענים שהם עדיין מחכים לדירה שלהם. כך או כך, דבר אחד ברור, "הגאולה" כנראה לא תגיע מבחוץ, ורק אתם יכולים לעזור לעצמכם בהגשמת החלום של בעלות פרטית על נכס נדל"ני (שזה מאוד מצער שזכות כל כך בסיסית היא בגדר חלום!). לשם כך, הגיע הזמן שתכירו את האלטרנטיבה המשתלמת ביותר והיא רכישת קרקע להשקעה. ספוילר? קרקע חקלאית פרטית למכירה יכולה להניב לכם הרבה יותר מנכס אחד בודד ובעלות הרבה יותר נמוכה. אך מדוע שוק הקרקעות הוא הרבה פחות מוכר משוק הדיור? מהם היתרונות ברכישת קרקעות חקלאיות? וכיצד עושים השקעה נכונה? בואו נרחיב ונסביר.

 

שוק הקרקעות: אפיק ההשקעה האלטרנטיבי המשתלם ביותר

באופן טבעי, תחומי השקעה שהינם פחות מוכרים מעלים במשקיעים יותר חששות, וזהו דבר לגיטימי לחלוטין. יחד עם זאת, אחת הסיבות העיקריות ששוק הקרקעות הוא פחות נפוץ משוק הדיור זה מכיוון שהקרקעות בישראל הן משאב מוגבל ודיי מצומצם. בפועל, רוב האדמות בישראל שייכות לרשות מקרקעי ישראל (כ-93%) והן אינן עומדות למכירה או להשקעה (רק לחכירה!), ורק כ-7% מהקרקעות נמצאות בבעלות פרטית. כלומר? ההיצע המדובר מסתכם ב-7% ואף פחות, וזאת מכיוון שלא כולם מעוניינים למכור את הקרקעות הפרטיות שלהם. אך למה קרקעות הן אפיק השקעה משתלם? מכיוון מחירי הקרקעות נמוכים יותר משמעותית מרכישת דירה, והפוטנציאל הכלכלי הטמון בהם הוא גבוה מאוד, ועל כמה וכמה כאשר משקיעים בקרקע למטרת בנייה ופיתוח דיור.

 

קרקע חקלאית פרטית למכירה: יתרונות חשובים שחשוב שתכירו

  1. עליית ערך מגמתית – כבר עשרים שנה הקרקעות בישראל מציגות עליית ערך קבועה, ובכל שנה שווי הקרקע גדל, גם אם מדובר בקרקע חקלאית, קרקע הנמצאת בהליך הפשרה, וקרקע מופשרת.
  2. טווח מחירים של קרקעות – בעוד שבימינו מחירה של דירה ממוצעת בישראל מתקרב בצעדי ענק לסכום האסטרונומי של 2 מיליון ש"ח, האזרח הממוצע יכול ליהנות מטווחי מחירים של קרקעות שהינם הרבה יותר נמוכים ונוחים לכיס. מעבר לכך, מגרשים חקלאיים שהינם בהליך הפשרה עולים פחות וניתן להניב מהם בעתיד רווח של מאות אחוזים.
  3. הגדלת ערך הכסף – ההשקעה בקרקע שומרת על הכסף בדיוק כפי שהבנק עושה, אך בעוד שבבנק ערכו של הכסף נשחק הכסף משנה לשנה (מכיוון שהוא אינו מייצר ערך!), ההשקעה בקרקע מגדילה משמעותית את ערכו בכל שנה. כלומר, אם השקעתם בקרקע השנה והחלטתם למכור כשנתיים מהיום, תוכלו לייצר רווח נקי.
  4. היצע וביקוש – כפי שציינו, הקרקעות הפרטיות בישראל הן אינן משאב אינסופי, ובזמן שמשאב זה רק ממשיך להצטמצם הביקוש אליו ממשיך לגדול, כך שתמיד ניתן למכור אותו במחיר רווח.

 

מהי קרקע חקלאית פרטית למכירה לשם הפשרה?

ובכן, הדרך הטובה ביותר להרוויח מקרקעות זה על ידי פיתוח דיור ובניית בנייני מגורים. אממה, כדי לבנות על אדמה חקלאית, מדינת ישראל דורשת לסווג מחדש את ייעוד הקרקע על ידי בקשה להליך הפשרה ושינוי ייעוד הקרקע מקרקע חקלאית לקרקע לבנייה. הליך ההפשרה נעשה על ידי הגשת בקשה ושי להציג תוכנית מתאר מקצועית ומפורטת של פרויקט הבנייה. מדובר בתהליך בירוקרטי שנעשה בכמה וכמה שלבים ואינו מתבצע באופן מידי. למעשה, בשלב הראשון התוכנית תיבחן על ידי וועדות מקומיות, בשלב השני על ידי וועדות ארציות, ולבסוף תגיע לממשלה לאישורה הסופי, וכל זאת כדי לקבל את ההיתרים והאישורים הדרושים לבנייה, ובעיקר את שינוי הסטטוס של הקרקע. אחת השאלות הנפוצות בקרב משקיעים היא "מה אם אישור הבקשה ייקח הרבה יותר זמן מהצפוי?" ובכן, למרות שזה אכן תהליך ממושך שיכול להיתקל בעיכובים, חשוב לומר שזמן ההמתנה אינו פוגע או מפחית מערך הקרקע בשום צורה. בין אם הקרקע תסיים את תהליך ההפשרה בעוד שנה, ובין אם עוד שנתיים, ערכה של הקרקע ממשיך לעלות וניתן למכור אותה בכל עת במחיר רווח. יחד עם זאת, תמיד כדאי לזכור שלאחר הפשרת מגרשים חקלאיים, ועל כמה וכמה כאשר תוכנית הבנייה יוצאת לפועל, הרווח הוא  פי כמה וכמה. או במילים אחרות? סבלנות היא שם המשחק.

 

מה חשוב לדעת על עסקה לרכישת קרקע ומדוע חשוב להיעזר בחברת שיווק קרקעות?

ראשית, כמו לפני כל השקעה, חשוב לדעת ולהכיר את התחום לעומק. בסופו של יום להחלטות שלכם יש משמעות כלכלית עצומה ולא כדאי לעשות זאת בעיניים עצומות. מעבר לכך, לא כל קרקע מתאימה להשקעה וזה דורש ניסיון ומומחיות בשוק הקרקעות לאתר קרקע חקלאית פרטית למכירה שהינה תציג בעתיד תשואה פוטנציאלית ותענה על הצרכים ויעדי ההשקעה שלכם. לא פחות חשוב קיימים לא מעט מושגים שתיתקלו בהם וכדאי להכיר בתהליך רכישת קרקע, וליווי של אנשי מקצוע המתמחים בענף יכול להקל ולסייע לכם רבות כדי שתעשו השקעה מוצלחת.

 

להלן כמה אלמנטים עיקריים הכרוכים ברכישת קרקע שמומלץ שחברת שיווק קרקעות תסייע לכם בהם:

מחירים ומגמות – גם אם הנכם משקיעי נדל"ן ותיקים, חשוב להבין שיש הבדל עצום בין שוק הדיור לשוק הקרקעות ומדובר בנתונים שונים לחלוטין. לכן, רגע לפני שאתם מחליטים להשקיע כדאי להקפיד ולהכיר את מחירי השוק העכשוויים, עליית ערך הקרקע בעתיד, מגמות נוכחיות, וכן הלאה.

איתור קרקעות והגדרת יעדי ההשקעה – כפי שציינו הנ"ל זה לא פשוט לאתר מגרש חקלאי למכירה ובטח לא כזה שעונה על היעדים שלכם. לכן בעזרת חברת שיווק קרקעות תוכלו להגדיר מהם יעדי ההשקעה שלכם, לאיזה אזור גאוגרפי אתם מכוונים, ומהם הציפיות שלכם, אך חשוב מכך, תוכלו להבין טוב יותר את האפשרויות שלכם בעתיד, כגון האם אתם מעוניינים לאחר סיום הבנייה להשכיר את הנכס וליהנות מתשואה גבוהה והכנסה פסיבית, האם אתם מעוניינים לגור בנכס, או האם אתם בכלל מעוניינים למכור את הנכס.

תקן 22 (חשוב, חשוב, חשוב!) –  תקן 22 הוא קריטי עבורכם וחשוב שתדעו על קיומו ותכירו אותו לעומק עוד לפני שאתם מבצעים השקעה. תקן זה שאושר בשנת 2014 על-ידי מועצת שמאי המקרקעין מטעם משרד המשפטים, נועד לפרט את המצב המשפטי והתכנוני של הקרקע לרבות שוויה, גבולותיה ומגבלותיה, ובעיקר להגן עליכם מפני הבטחות שווא ותוכנית בנייה שלא באמת ניתנת לביצוע.

סיום העסקה ורישום בעלות – סיום העסקה מתבצעת על ידי חתימה על הסכם רכישה שמפרט את תנאי העסקה והעברת הבעלות על הקרקע בהליך משפטי הנקרא "רישום העברת הבעלות" הנעשה בלשכת רישום המקרקעין ברשות מקרקעי ישראל. כפי שוודאי אתם מבינים להסכמים משפטיים יש  אסמכתא חוקית וחשוב מאוד (מאוד!) להבין על מה חותמים. לכן,  בעזרת חברת שיווק קרקעות תוכלו להסתייע בליווי של פירמת עו"ד מוכרת שתדאג לבחון היטב את ההסכמים ולהבטיח שהם אכן מגנים עליכם בעתיד ושהכול מנוסח היטב.

 

מעוניינים בקרקע חקלאית פרטית למכירה ורוצים ליווי של חברת שיווק קרקעות מובילה?

הכירו את קבוצת שדות שהוקמה על ידי מומחים בתחום השקעות נדל"ן ונחשבת לאחת מהחברות המובילות בישראל בתחום. השילוב של מקצועיות בלתי מתפשרת ויכולת זיהוי הזדמנויות להשקעה במינימום סיכון בתחום הנדל"ן יסייעו לכם לבצע השקעה מוצלחת ומניבה. הצוות המקצועי של קבוצת שדות מלווה כל לקוח באופן אישי ומאתר קרקעות עם פוטנציאל השבחה המביא עמו עליית ערך של מאות אחוזים. לכן, עם ניסיון של שנים, מאות לקוחות מרוצים ברחבי הארץ, ואמינות מוכחת וללא דופי, קבוצת שדות וצוות המומחים שלה הם בדיוק האנשים שאתם רוצים לצדכם מתחילת התהליך ועד סופו. 

רוצים לשמוע מידע נוסף? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ ללא תשלום, ולהכיר לעומק את האפשרויות העומדות לרשותכם.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך