רכישת קרקע חקלאית פרטית

רכישת קרקע חקלאית פרטית

התעייפתם מעליית המחירים? מרגישים שלא משנה כמה אתם חוסכים אתם לעולם לא תצליחו לרכוש דירה בישראל או להנות מיציבות כלכלית? רכישת קרקע חקלאית פרטית יכולה לספק לכם פתרון עתידי מצוין.

למרות שבתקופה שבה אנו חיים קל להתייאש ולחשוב שכל הדלתות נעולות, אסור להרים ידיים וחשוב להסתכל קדימה. נכון, בין עליות המחירים, והמצוקה הכלכלית היומיומית שלאט לאט מחלחלת אל הבתים של כל תושבי ישראל, זה לא ממש פשוט לשמור על אופטימיות או לתכנן את העתיד. אך אנחנו כאן כדי לומר לכם שזה אפשרי, וחשוב מכך, שזה הכרחי, גם בשבילכם וגם בשביל עתיד ילדכם. בואו נודה באמת, אם היו אומרים לנו לפני עשור שישראל תהייה יותר יקרה ממדינות ה-OECD כנראה שלא היינו מאמינים, אבל זו המציאות ואיתה נצטרך להתמודד, נכון? אז לפני שאתם מרימים ידיים או חלילה מתחילים לשקול את עתידכם או את עתיד ילדכם בישראל, חשוב שתכירו את שוק הקרקעות ומדוע רכישת קרקע חקלאית פרטית יכולה להיות השקעה טובה לעתיד. שנתחיל?

 

שוק הקרקעות המקומי: אפיק ההשקעה שיכול להעניק לכם עתיד טוב יותר

בכל שנה שעוברת המשאב הייחודי הזה שנקרא קרקעות אוזל ונעלם, והסיבה לכך היא שהקרקעות בישראל הן משאב סופי ומוגבל. כלומר, לא ניתן לייצר קרקעות נוספות. אממה, למרות שמדובר בשוק קטן עם היצע מוגבל, הביקוש אליו הוא עצום והחשיבות שלו לפיתוח המדינה הוא אדיר. רק כדי לסבר את אוזניכם, רק כ-7% מהקרקעות בישראל נמצאות בבעלות פרטית ומותרות להשקעות פרטיות כאשר 93% מהקרקעות הנותרות נמצאות בבעלות רשות מקרקעי ישראל והן אינן ניתנות למכירה או להשקעה פרטית. אך למה הקרקעות נחשבות להשקעה טובה? ראשית, מכיוון שכבר למעלה מ-20 שנה הן מציגות עליית ערך. לדוגמא, אדם שרכש קרקע מלפני כמה עשורים, היום נהנה מבעלות על שטח ששוויו כמיליוני שקלים. יותר מכך, בניגוד לאפיקי השקעות שונים שדורשים הון עצמי גבוה (מידי!) שאינו מאפשר לרבים להשקיע, שוק הקרקעות מציג טווח רחב ונוח של מחירים, כך שהמשקיע הפוטנציאלי אינו צריך לקחת סיכון גדול כדי לבצע השקעה. לא פחות חשוב, ואם תשאלו אותנו הכי חשוב, בעת רכישת קרקע חקלאית פרטית המשקיע נרשם בטאבו כבעלים החוקי של הקרקע, מה שלא רק מגן עליו מפני פינוי או גופים חיצוניים, אלא גם מאפשר לו למכור את הקרקע ולצאת מן ההשקעה בכל עת.

 

אך מהם היתרונות הכלכליים של רכישת קרקע חקלאית פרטית?

כפי שציינו, הקרקעות בישראל מציגות עלייך ערך מגמתית כבר למעלה מ-20 שנה, כך בין אם בעלי הקרקע יחליט להפשיר את הקרקע ולהשביח אותה ובין אם הוא יבחר לא לעשות בה דבר, ערכה צפוי לעלות עם השנים. מעבר לכך יש לציין שלמרות שקרקעות חקלאיות הינן זולות יותר משמעותית מקרקעות מופשרות וקרקעות לבניה הן עדיין "מוצר" שמייצר ערך ושהינו מונע את שחיקת הכסף שלנו. כיצד? ובכן, כיוון שהבנק אינו מעניק תמורה על הכסף שיושב בחשבון הבנק, עם השנים ובמקביל לעליית המחירים ערכו יורד וכך גם כוח הקנייה שלו. לעומת זאת, כאשר אנו משקיעים את הכסף בקרקע שמייצרת ערך, ערכה עולה במהלך השנים ודמי ההשקעה שלנו מגדילים את ערכם. כמו כן, בעוד שלקרקעות בישראל תמיד היה ביקוש גבוה, דווקא בעת הזאת הביקוש שלהן הוא גדול משמעותית ובמיוחד ביחס להיצע וזאת מכיוון שכבר אין בארץ הרבה קרקעות המותרות להשקעה פרטית והצורך לפיתוח הדיור בישראל הוא קריטי. נתון זה הוא חשוב מאוד מכיוון שלביקוש גבוה יש השפעה ישירה על מחירי הקרקעות, וניתן לראות זאת גם בשוק הדיור, שככל שהביקוש גדל ומשבר הדיור מחמיר, בעלי הדירות מעלים את מחירי הדירות. שורה תחתונה, בעל הקרקע יוכל למצוא רוכש יחסית במהירות ולהנות מתשואה פוטנציאלית גבוהה מאוד. יתרון נוסף וחשוב הוא שכאשר מדובר ברכישת קרקע חקלאית פרטית למטרת הפשרה, שווי הקרקע צפוי לעלות במאות אחוזים לאחר הליך ההפשרה ובפרט לאחר אישור תוכנית המתאר, כך שבמידה ותוכנית המתאר תצא לדרך, בעל הקרקע יוכל להפוך בעתיד לבעלים של נכס מגורים חדש ובאזור מגורים מבוקש.

 

 

מעוניינים ברכישת קרקע חקלאית פרטית? היעזרו במשווקי קרקעות מקצועיים

האם השקעה בקרקע חקלאית היא מומלצת? התשובה היא כן. אך האם מומלץ לבצע השקעה בקרקע ללא סיוע של חברה לשיווק קרקעות? התשובה היא חד משמעית לא. כמו בכל השקעה, חשוב מאוד להכיר את התחום לעומק, ועל כמה וכמה תחום מורכב כמו שוק הקרקעות בישראל. מעבר לכך שזה לא ממש פשוט לאתר קרקעות מניבות, זה חובה תחילה לבצע בהן בדיקות שונות ולהכיר היטב את המגמות הנוכחיות, המחירים, השווי המוערך של הקרקע (שמבוסס על בדיקות ומחקרים!), ועוד ועוד ועוד. יותר חשוב? התהליך של רכישת קרקע חקלאית פרטית מלווה בהמון הליכים בירוקרטיים ומשפטיים, מהליך ההפשרה ועד חתימת ההסכם והעברת הבעלות, וזה הכרחי שיהיה לצידכם מישהו שמתמחה בתחום וידאג להגן על האינטרסים שלכם. למעשה, חברה מקצועית ומובילה לשיווק קרקעות תקפיד להעניק לכם סיוע וייעוץ משפטי של עו"ד המתמחה בחוקי מקרקעין. מומלץ וחשוב. עצה שלנו? אם כבר החלטתם לדאוג לעתיד טוב יותר, עשו זאת רק עם אנשי מקצוע.

 

קבוצת שדות – חברת הנדל"ן המובילה בארץ

צוות המומחים של קבוצת שדות הם בדיוק האנשים שיעזרו לכם לעשות השקעה נכונה ובקרקע מניבה. בין אם מדובר בקרקעות מופשרות, בהליך הפשרה, או בתהליך של בקשה לקבלת היתר בניה בקרקע חקלאית, המומחים של שדות ילוו, ייעצו, ויסייעו לכם בכל שלב במקצועיות ובשקיפות מלאה. מדובר בחברה שכבר ליוותה מאות משקיעים ברחבי הארץ ובעולם, ומקפידה באדיקות להבין את החששות, השאיפות, והרצונות של כל משקיע ומשקיעה ולהתאים להם את הקרקע המתאימה ליעדי ההשקעה שלהם. עם קבוצת שדות תוכלו להיות בטוחים שיש מי שדואג לשמור על האינטרסים שלכם לאורך כל תהליך ההשקעה ותוכלו לישון טוב יותר בלילה שהשקעתם נכון בעתיד טוב יותר.

מעוניינים במידע נוסף? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ בחינם ללא כל התחייבות להמשך התהליך.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך