השקעה בקרקע חקלאית לפני הפשרה: מומלץ או לא מומלץ?

השקעה בקרקע חקלאית לפני הפשרה

חושבים שכדאי להשקיע רק בקרקע חקלאית שנמצאת בהליך הפשרה או שכבר הופשרה? אז תופתעו לשמוע שגם השקעה בקרקע חקלאית לפני הפשרה נחשבת לאפיק השקעה מצוין ובסיכון נמוך. איך זה ייתכן? כל התשובות לפניכם.

כשמדברים על השקעה בקרקעות קיימת ההנחה השגויה (אך לצערנו הנפוצה) שמומלץ להשקיע אך ורק בקרקעות מופשרות או כאלה שנמצאות כבר בתוך הליך הפשרה. לכאורה, זה נשמע הגיוני כיוון שקרקע מופשרת היא קרקע שמותרת לבניה ולכן אין צורך להמתין או "לחשוש" מתוצאות התהליך. בפועל? השקעה בקרקע חקלאית היא משתלמת מאוד ופרק הזמן שבו ממתינים לתחילת ההליך או לסיומו אינו מוריד מערכה של הקרקע או מגביר את סיכון ההשקעה. אז האם מומלץ להשקיע בקרקע חקלאית לפני הפשרה? התשובה היא כן. מדוע? בואו נעמיק.

 

קרקעות להשקעה בישראל

שוק הקרקעות הוא אחד הענפים הוותיקים בישראל, וגם כיום, 75 שנים לאחר הקמת המדינה, הוא עדיין ממשיך להוות גורם משמעותי ובעל חשיבות עצומה בפיתוח הארץ. עם זאת, כיוון ששטחה של מדינת ישראל הוא מוגבל, גם הקרקעות שלנו מוגבלות במספרן, ואף ניתן לומר שמדובר במשאב שהולך ונעלם משנה לשנה. יותר מכך, רק כדי לסבר את אוזניכם,  בעוד שכ-7% מהקרקעות בישראל נמצאות בבעלות פרטית ומותרות להשקעות פרטיות, כ-93% מהקרקעות הנותרות נמצאות בבעלות רשות מקרקעי ישראל, מה שאומר שההיצע העומד לרשות המשקיע הפרטי הוא מצומצם עד מאוד. אז איך הקרקעות בכל זאת נחשבות לאפיק השקעה מצטיין? ובכן, מעבר לכך שהקרקעות בישראל מציגות עליית ערך שנתית כבר למעלה מ-20 שנה, ההיצע המוגבל שלהן דווקא נחשב ליתרון עבור משקיעים, וזאת כיוון שהביקוש ביחס להיצע הוא אדיר, דבר שמפחית את סיכון ההשקעה ומאפשר למשקיע למכור את הקרקע בכל עת, במחיר רווח, ובמהירות יחסית.

 

קרקעות חקלאיות והשקעה בקרקע חקלאית לפני הפשרה

להשקעה בקרקעות יש כמה דרכים לייצר רווח, כאשר המטרה העיקרית היא בניה על הקרקע ופיתוח הדיור. למעשה, על ידי השקעה בקרקע למטרת בניה, המשקיע עלול בעתיד להפוך לבעלים של נכס מגורים חדש, שזהו אפיק שמושך אליו משקיעים רבים, גם מכיוון שזה יכול לייצר תשואה פוטנציאלית הגבוהה, וגם מכיוון שבימינו מחירה של דירה ממוצעת נע סביב ה-2 מיליון שקלים (סכומים שלרבים מאיתנו אין), וההשקעה בקרקע מהווה דרך אלטרנטיבית לרכישת דירה. אממה,  כיוון שעל פי חוק לא ניתן לבנות על קרקעות חקלאיות אלא אם הן עברו הליך הפשרה, משקיעים רבים חושבים שצריך להשקיע אך ורק בקרקע מופשרת או לחילופין בקרקע הנמצאת בהליך הפשרה, ולא בקרקע חקלאית לפני הפשרה. ובכן גבירותיי רבותיי, מדובר בהנחה שגויה, וגם קרקע חקלאית שעוד לא החלה את הליך ההפשרה מהווה השקעה מצוינת שיכולה להניב רווחים אדירים בטווח הארוך. יותר מכך, קרקעות חקלאיות נחשבות לזולות ביותר מה שלא רק מוריד אף יותר את סיכון ההשקעה בהן, אלא גם מאפשר לייצר בעתיד רווחים של מאות אחוזים.

 

אז למה בעצם מומלץ להשקיע בקרקע חקלאית לפני הפשרה?

נתחיל ונאמר כי כשמדובר בהשקעה בקרקעות, הזמן לא פועל כנגד ההשקעה, אלא לטובת ההשקעה. מה הכוונה? כאשר משקיעים נמנעים מלהשקיע בקרקע חקלאית לפני הפשרה מתוך חשש שהזמן שיידרש מההמתנה להליך עלול להוריד מערך הקרקע הם טועים. כפי שציינו הקרקעות בישראל מציגות עליית ערך שנתית וזה תקף גם לקרקעות חקלאיות, לכן גם בפרק הזמן הזה, הקרקע ממשיכה לייצר ערך. בנוסף, חשוב לזכור שהביקוש לקרקעות הוא אדיר ובמיוחד בעת הזו שקיים משבר דיור וצורך בהול בהתחלות בניה, כך שבמידה והמשקיע יחליט שהוא לא מעוניין לחכות להפשרה, הוא עדיין יכול להעמיד את הקרקע למכירה במחיר רווח. במילים אחרות? השקעה בקרקע חקלאית לפני הפשרה אומנם דורשת פרק זמן ממושך יותר ועוד הרבה יותר סבלנות, אך ההשקעה אינה נפגעת כלל וכלל, ואף ככל שעובר הזמן ערכה צפוי לעלות, ובפרט כאשר יתחיל הליך ההפשרה. לא פחות חשוב, כאשר אתם משקיעים בקרקע חקלאית לפני הפשרה אתם יוצרים מנגנון הגנה כנגד שחיקת הכסף שלכם. כיצד? על ידי כך שהקרקע ממשיכה לייצר רווח, גם דמי ההשקעה שלכם שומרים על ערכם. לדוגמא, הקרקע שלכם תהייה שווה הרבה יותר בעוד חמש שנים ולכן גם מחירה יעלה. לעומת זאת, הכסף שיושב בחשבון הבנק לא יגדיל את ערכו משמעותית בתוך חמש שנים כיוון שהבנק אינו מעניק לכם תמורה.

 

מדוע להשקעה בקרקע חקלאית לפני הפשרה יש להיעזר במומחים?

השקעה בקרקע חקלאית לפני הפשרה היא השקעה מתמשכת ולטווח ארוך וחשוב מאוד להיות כל הזמן עם היד על הדופק. בעזרת חברה לשיווק קרקעות, ובזכות המומחיות והניסיון שלהם בשוק הקרקעות, תוכלו אתם כמשקיעים לדעת שיש מי שעוקב אחר ההשקעה, דואג לאינטרסים שלכם, ומלווה אתכם לאורך כל התהליך. מדובר באנשי מקצוע שמכירים היטב ועוקבים באדיקות אחר המגמות הנוכחיות, המחירים, השווי המוערך של הקרקע, ושמבצעים בדיקות ומחקרים חשובים כדי להבטיח את ההשקעה שלכם. בנוסף לכך, חברת קרקעות מקצועית תקפיד להעניק לכם סיוע וייעוץ משפטי של עו"ד המתמחה בחוקי מקרקעין, שזה דבר חשוב במיוחד לאור העובדה שהשקעה בקרקעות טומנת בחובה הליכים בירוקרטיים ומשפטיים רבים.

 

הכירו את קבוצת שדות

קבוצת שדות, שנחשבת לאחת מחברות הנדל"ן המובילות בארץ היא בדיוק הקבוצה שאתם רוצים לצידכם כדי להתחיל ולהשקיע בקרקעות. בין אם מדובר בקרקעות לפני הפשרה, במהלך הפשרה, או  בקרקעות מופשרות, המומחים של שדות ילוו, ייעצו, ויסייעו לכם בכל שלב במקצועיות ובשקיפות מלאה. מדובר בחברה שכבר ליוותה מאות משקיעים ברחבי הארץ, ומקפידה באדיקות להבין את החששות, השאיפות, והרצונות של כל משקיע ומשקיעה. עם קבוצת שדות תוכלו להיות בטוחים שיש מי שדואג לשמור על האינטרסים שלכם בכל תהליך ההשקעה.

מעוניינים במידע נוסף? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ בחינם ללא כל התחייבות להמשך התהליך.

 

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך