קרקע חקלאית זולה להשקעה מצטיינת ויציבה – המדריך המלא

קרקע חקלאית זולה

מחפשים השקעה כדאית בסיכון נמוך ובטווח מחירים נוח? אז כדאי שתכירו את שוק הקרקעות בישראל. אכן כן, השקעה סולידית בקרקע חקלאית זולה יכולה בעתיד להשתלם לכם עד מאוד. אך כיצד תדעו באיזו קרקע להשקיע ומה חשוב שתדעו לפני? כל המידע לפניכם

במדינה שבה ההייטק הוא מנוע הצמיחה הכלכלי העיקרי, ושוק הדיור הוא אחד מן היקרים בעולם, קל מאוד לפספס אפיקי השקעה מוצלחים שפונים לכלל הציבור ולא דווקא לבעלי ההון, ושוק הקרקעות הוא אחד מהם. מדוע הוא פחות בולט אתם שואלים? אז התשובה לכך היא מאוד פשוטה: לשוק הקרקעות יש היצע מוגבל וההשקעה בו דורשת מחקר, איתור קרקעות מניבות, ובעיקר זיהוי הזדמנויות. החדשות הטובות? עם אנשי מקצוע המתמחים בענף הקרקעות המקומי תוכלו בהחלט למצוא קרקע מניבה להשקעה, בטווח מחירים רחב, ועם תשואה פוטנציאלית גבוהה.  אך ראשית בואו נספר לכם קצת על שוק הקרקעות בישראל.

 

שוק הקרקעות בישראל: נעים להכיר

שוק הקרקעות בישראל הוא שוק יחסית מצומצם וזאת מכיוון שקרקעות הן משאב מוגבל שאינו ניתן לייצר או "לייבא" מחו"ל. בנוסף לכך, 93% מהקרקעות המקומיות נמצאות בבעלות רשות מקרקעי ישראל ואינן ניתנות למכירה או להשקעה, כאשר רק 7% מהקרקעות הנותרות נמצאות בבעלות פרטית. נתון חשוב זה מעיד על שני דברים, ההיצע הוא אומנם קטן, אך הביקוש הוא גדול (שזה יתרון גדול למשקיעים כמובן!). בפועל בין אם מדובר בקרקע חקלאית זולה להשקעה או בקרקע מופשרת (נסביר בהמשך!), שוק הקרקעות נחשב לאפיק השקעה מצטיין מכיוון שהוא מציג טווחי מחירים נוחים וגמישים, סיכון נמוך, ביקוש גבוה, והכי חשוב? עליית ערך שנתית. לידיעתכם, הקרקעות בישראל מציגות עליית ערך קבועה כבר למעלה מ-20 שנה, נתון שמאוד קורץ למשקיעים ותיקים.

 

אך מהי בכלל המשמעות של השקעה בקרקעות?

לקרקעות כאפיק השקעה יש יתרונות רבים שהופכים את ההשקעה להשקעה טובה ובסיכון נמוך. ראשית, כפי שציינו מחירי הקרקעות הם הרבה יותר גמישים ומאפשרים מרוב אפיקי ההשקעות השונים, כך שאפשר לבצע השקעה בקרקע חקלאית זולה מבלי לקחת סיכון גדול מידי. אך מה המשמעות של השקעה זו? ובכן כפי שציינו, הקרקעות בישראל מציגות עליית ערך שנתית, כך שבכל שנה שעוברת (מרגע ההשקעה) ניתן למכור את הקרקע במחיר רווח. בנוסף לכך, כיוון שיש צורך בהול בהתחלות בנייה חדשות בישראל וזאת בעקבות משבר הדיור הקיים, לקרקעות טובות יש ביקוש גבוה, ובפרט כאשר מדובר בקרקע חקלאית זולה למטרת הפשרה. משמעות נוספת להשקעה בקרקעות, היא להשקיע בקרקע ייעודית למטרת פיתוח דיור ולמעשה לעבור תהליך של סיווג הקרקע, כאשר בעתיד תיתכן האפשרות לבנות על הקרקע מבנה מגורים. כך או כך או כך, בטווח הארוך, ההשקעה בקרקע עלולה להניב רווח של מאות אחוזים ותשואה גבוהה.

 

השקעה בקרקע חקלאית זולה לשם הפשרה

הפשרת קרקעות היא תהליך מוכר ונפוץ במדינת ישראל. במה מדובר? ובכן, על פי חוקי המדינה, אסור לבנות על קרקעות חקלאיות, אלא אך ורק על קרקעות לבנייה. אממה, כיוון שיש צורך ממשי לקרקעות לבנייה ובעיקר מחסור בהן, קיים הליך בירוקרטי שנקרא הפשרת קרקעות שבו למעשה מסווגים מחדש את ייעודן של הקרקעות, מקרקעות חקלאיות לקרקעות מותרות לבנייה. אז למה בעצם להשקיע בקרקעות חקלאיות? מכיוון שזה משתלם הרבה יותר כלכלית. במילים אחרות? קרקע חקלאית זולה יותר מקרקע מופשרת או בהליך הפשרה, וההשקעה בהן לטווח ארוך לא פחות מניבה. אז נכון, אומנם לא מדובר בהשקעה מניבה באופן מידי ותהליך ההפשרה עצמו לוקח זמן, אך שבוחנים את מחיר ההשקעה הראשוני בהשוואה למה שההשקעה יכולה להניב למשקיע בעתיד, מדובר בהשקעה מצטיינת.

 

מהם היתרונות של השקעה בקרקע חקלאית זולה?

עליית ערך שנתית – אם אתם חוששים מתקופת ההפשרה אז כדאי שתזכרו שהקרקע ממשיכה לייצר עליית ערך בכל שנה (גם קרקעות חקלאיות!). משמע שבמהלך תקופת ההפשרה, אם תחליטו שאתם מעוניינים למכור את הקרקע, תוכלו לעשות זאת ואף במחיר רווח ביחס לסכום ההשקעה הראשוני שלכם.

פוטנציאל לתשואה גבוהה – לסבלנים שבינכם, השקעה בקרקע חקלאית זולה למטרת הפשרה ופיתוח דיור יכולה להיות השקעה מצוינת. מדוע? מכיוון שבכל שלב שווי הקרקע עולה, מסיום ההפשרה, לאישור התוכנית, ועד הוצאת הבניה לפועל. כך שקיים פוטנציאל לתשואה גבוהה מאוד ועל כמה כמה עבור משקיעים שממתינים למימוש תוכנית הבנייה וסיומה. 

תמורה לכספי ההשקעה – יתרון חשוב ומשמעותי הוא שכאשר אתם משקיעים בקרקע אתם מונעים את שחיקת הכסף שלכם. מדוע? מכיוון שכספי ההשקעה ממשיכים לייצר ערך באופן סימולטני לקרקע שמייצרת ערך, בעוד שכאשר אתם שומרים את כספכם בחשבון הבנק, ערכו נשחק כי הוא אינו מייצר תמורה.

ביקוש – למרות שכבר ציינו זאת במאמר לא מעט פעמים אנו נציין זאת שוב. הביקוש לקרקעות רק ממשיך וימשיך לגדול. גידול האוכלוסין בישראל מהיר יותר מהתחלות הבנייה וכבר בעת הזו אנו עדים למצוקת הדיור בישראל. שורה תחתונה? ביקוש גם מוריד את סיכון ההשקעה וגם מגדיל את הסיכוי להרוויח ממכירת הקרקע בעתיד.

 

החשיבות של ליווי מקצועי

חושבים להשקיע בקרקע חקלאית זולה? נהדר, אבל כדאי שתעשו זאת עם ליווי מקצועי של משווקי קרקעות מקצועיים והסיבה לכך היא פשוטה, כדי לבצע השקעה טובה צריך לדעת באיזו קרקע להשקיע. חשוב להבין, לא כל קרקע מתאימה להשקעה וזה הכרחי לדעת לאתר את הקרקע המתאימה ולבצע בה חקר מעמיק ומקצועי. ולא רק, חברת שיווק קרקעות תלווה אתכם לאורך כל התהליך ותכווין ותייעץ  בכל הנוגע לבירוקרטיה והניסיון המשפטי של התהליך. לתשומת ליבכם, חברה מקצועית ומובילה בתחום הקרקעות תדאג עבורכם לליווי של עורך דין מומחה בתחום המקרקעין. שירות שהוא לא רק מומלץ, הוא גם חיוני.

 

מעוניינים להשקיע בקרקע חקלאית זולה? הכירו את קבוצת שדות

קבוצת שדות היא אחת מחברות הנדל"ן המובילות בארץ המתמחה בזיהוי הזדמנויות להשקעה במינימום סיכון, וברכישה ואיתור של קרקעות עם פוטנציאל השבחה אדיר בישראל ובעולם. צוות המומחים של קבוצת שדות מלווה כל לקוח באופן אישי בעסקה לרכישת קרקע ומקפיד באדיקות על תהליך של שקיפות ומקצועיות בסטנדרטים גבוהים ביותר. זכרו, בעוד שהשקעה בקרקעות זה אפיק השקעה מצטיין, עדיין נדרש ידע נרחב והבנה מעמיקה בתחום, וקבוצת שדות שכבר ליוותה מאות משקיעים ברחבי הארץ, תשמח להעניק גם לכם "קרקע יציבה" להשקעה בטוחה ומניבה.

מעוניינים במידע נוסף? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ בחינם ללא כל התחייבות להמשך התהליך. 

 

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך