רכישת אדמה חקלאית

רכישת אדמה חקלאית

רכישת אדמה חקלאית יכולה להיות השקעה מעולה שתבטיח לכם ולדור ההמשך שלכם עתיד טוב יותר. ועדיין, כדי להשקיע בקרקע הנכונה יש דברים שחשוב לדעת.  החדשות נהדרות? בדיוק בשבילכם כתבנו את המאמר

 

השקעה בקרקעות נחשבה מאז ומתמיד להשקעה מצוינת ועל כמה וכמה בטווח הארוך. משקיעים שהשקיעו בקרקעות במחיר מוזל לפני שלושים שנה, היום נהנים מבעלות על קרקעות בשווי של מיליוני שקלים ויותר, ואפילו הילדים והנכדים שלהם נהנים מ"הפירות". חושבים שמה שהיה פעם כבר אינו רלוונטי להיום? אז אתם טועים. שוק ההשקעות עדיין נחשב לאפיק ההשקעה המצטיין בישראל, וגם כיום אפשר להשקיע באדמה חקלאית במחיר משתלם ולהרוויח ממנה רבות בטווח הארוך. עם זאת, כמו בכל השקעה, חשוב להבין במה להשקיע, מה התהליך, וכמה זמן נדרש עד שמתחילים לראות רווחים. חושבים להשקיע באדמה חקלאית? אז בואו נצא לדרך.


תחילה, מהו בכלל שוק הקרקעות בישראל?

ענף הקרקעות הוא מקום מושלם להשקעה ומדובר במשאב מרשים וריווחי שערכו מציג עליה כבר למעלה מ-20 שנה. יחד עם זאת, לצערנו (הרב מאוד), הקרקעות בישראל הן משאב סופי ומוגבל שהולך ונעלם משנה לשנה. יותר מכך? בפועל רק כ-7% מהקרקעות נמצאות בבעלות פרטית בעוד ש-93% מהקרקעות שייכות לרשות מקרקעי ישראל ואינן מותרות להשקעה או רכישה של משקיעים פרטיים. אז איך שוק כל כך קטן יצר לעצמו שם של אפיק השקעה מוביל? על ידי האפשרויות הרבות שהוא מייצר להפקת רווחים, כאשר שוק הדיור, "אחיו הגדול" והמפרסם של שוק הקרקעות מציג כבר למעלה מעשור עליית מחירים חסרת עכבות  ובמיוחד בשנתיים האחרונות שכבר מחירה של דירה ממוצעת בישראל נושק ל-2 מיליון ש"ח. אך מה הקשר בין השניים? ובכן, כאשר פועלים לרכישת אדמה חקלאית, מטרת ההשקעה לבצע לקרקע הפשרה עבור פיתוח הדיור. למעשה, מי שמשקיע בקרקע וממתין לסיום ההפשרה, יכול בעתיד להפוך לבעלים של דירת מגורים חדשה ויוקרתית באזור מבוקש בישראל.


אז מהם היתרונות של רכישת אדמה חקלאית?

רכישת אדמה חקלאית היא השקעה מצוינת לאלו שמבינים שמדובר כאן בהשקעה לטווח ארוך. כפי שציינו, ערכן של הקרקעות בישראל מציג עליה בכל שנה כך שפקטור הזמן הוא דווקא יתרון בהשקעה בקרקעות, בין אם אנו פועלים להשבחתה ובין אם אנו לא ממש עושים בה שימוש, כאשר בהפשרת הקרקע ניתן לעלות את ערך הקרקע באופן משמעותי ואף במאות אחוזים. יתרון נוסף וחשוב הוא הביקוש לקרקעות. בעוד שמדובר במשאב מצומצם, הביקוש אליו דווקא רק ממשיך לגדול וגם הצורך בו. לכן, במידה והמשקיע מחליט למכור את האדמה, סיכויים גדולים מאוד שהוא יעשה זאת במהירות ובמחיר רווח. כמו כן, שוק הקרקעות מציג טווח מחירים גמיש ונוח למשקיעים בעלי תקציבים שונים כאשר אדמות חקלאיות הן הזולות ביותר מבין כל סוגי הקרקעות, וזאת אך ורק מכיוון שהן עוד נדרשות לעבור הליך הפשרה, אך כפי שציינו, פקטור הזמן אינו מוריד מערך ההשקעה אלא יכול דווקא לעלות אותה. כך או כך, השילוב של ביקוש, מחירים נוחים, תשואה פוטנציאלית גבוהה, ועליית ערך מגמתית, מפחית משמעותית את סיכון ההשקעה ולכן רכישת אדמה חקלאית נחשבת לאפיק השקעה בסיכון נמוך.


ראוי לציין: רכישת אדמה חקלאית מגנה על ערך הכסף

אנו חיים בעידן יקר מאוד, ובמיוחד במדינת ישראל. אממה, בזמן שהמשק ממשיך להתייקר המשכורות שלנו לא בהכרח עולות באותו הקצב אם בכלל. לכן, זה מאוד חשוב לשמור על הכסף שלנו מפני שחיקה. אז כיצד רכישת אדמה חקלאית עוזרת לנו לעשות זאת? ובכן, בניגוד לכסף שלנו בחשבון הבנק שאינו מייצר ערך או תמורה ועם השנים גורם לשחיקת הערך שלו, כאשר אנו משקיעים בקרקע, ערך הכסף קשור לעליית ערך הקרקע. כלומר? ככל שערכה של הקרקע עולה, אנו יכולים למכור אותה בעתיד במחיר רווח עצום, ובמיוחד בהשוואה להשקעה הראשונית שלנו.


היעזרו בחברה לשיווק קרקעות בתהליך

הליווי של משווקי קרקעות מקצועיים הוא צעד חשוב ומומלץ בתהליך של השקעה בקרקעות. בעזרת הניסיון והמומחיות שלהם בשוק, תוכלו כמשקיעים להבין את יתרונות ההשקעה, איזו קרקע מתאימה לכם להשקעה, ומהן האפשרויות השונות שעומדות בפניכם. כמו כן, כדי לבצע  רכישת אדמה חקלאית מאוד חשוב להיות מודעים למגמות הנוכחיות, המחירים, והשווי המוערך של הקרקע, וכל זאת על בסיס מחקר מעמיק ונתונים אמינים, וזהו מידע שמאוד לאיסוף עבור אנשים שאינם מומחים בתחום. מעבר לכך, צריך להבין שבתהליך של רכישת אדמה חקלאית יש הרבה הליכים בירוקרטיים ומשפטיים, וזהו סיכון לא מבוטל לבצע אותם לבד ללא צוות מקצועי מנוסה שיפעל כדי להגן האינטרסים שלכם. לידיעתכם, חברה אמינה ומובילה לשיווק קרקעות מספקת ללקוחותיה המשקיעים  עו"ד המתמחה בחוקי מקרקעין כדי להבטיח שהמשקיע יהיה מוגן מבחינה חוקית בהווה ובעתיד, חשוב מאוד.


מעוניינים ברכישת אדמה חקלאית? קבוצת שדות תשמח להעניק לכם את שירותיה

קבוצת שדות היא אחת מחברות הנדל"ן המובילות בארץ וצוות המומחים שלה הם בדיוק האנשים שהייתם רוצים לצידכם . בין אם מדובר בקרקעות מופשרות, בהליך הפשרה, או בתהליך של בקשה לקבלת היתר בניה בקרקע חקלאית, המומחים של שדות ילוו, ייעצו, ויסייעו לכם בכל שלב במקצועיות ובשקיפות מלאה. מדובר בחברה שכבר ליוותה מאות משקיעים ברחבי הארץ, ומקפידה באדיקות להבין את החששות, השאיפות, והרצונות של כל משקיע ומשקיעה. עם קבוצת שדות תוכלו להיות בטוחים שיש מי שדואג לשמור על האינטרסים שלכם בכל תהליך ההשקעה.

מעוניינים במידע נוסף? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ בחינם ללא כל התחייבות להמשך התהליך.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך