אדמות חקלאיות למכירה – המדריך המלא שיעזור לכם למזער סיכונים ולהרוויח תשואה מקסימאלית

אדמות חקלאיות למכירה

רוצים לדאוג לעתיד שלכם ושל המדינה? אז תדעו שרכישת אדמות חקלאיות המוצעות למכירה למטרת בניית מבני מגורים זה לא רק אפיק השקעה מצטיין וסולידי זה גם מסייע רבות לפיתוח הדיור בישראל שכרגע נמצא במשבר

איך נגיד את זה במילים עדינות? ישראל היא לא מקום פשוט לחיות בו. בין אינסוף הדעות, יוקר המחייה, והלחץ (הרבה לחץ!), כולנו מוצאים את עצמנו לא פעם מתמודדים עם קשיים רבים שמשרים בנו לא מעט חששות לגבי העתיד שלנו ושל ילדינו. ועדיין, למרות הכול, כולנו מבינים דבר אחד מהותי וזה שאין לנו ארץ אחרת ושחשוב שנמשיך לטפח את הבית של כולנו גם ברמת המיקרו וגם ברמת המקרו. אממה, בעוד שרבים מתושבי ישראל נאבקים על הזכות לרכוש דירה במחיר הוגן (וחשוב מכך שהדורות הבאים יוכלו לעשות זאת!)  לא רק שאנו נתקלים בעליית מחירים, אלא אנו גם מגלים שההיצע הוא הרבה יותר קטן מהביקוש. לכן, בדיוק מהסיבה הזו,  חשוב להתחיל ולהכיר את שוק הקרקעות בישראל, שגם מעמיד ברשותנו אדמות להשקעה ברחבי הארץ לבניית שטחי מגורים נוספים, אך גם מהווה אפיק השקעה מניב ובסיכון נמוך. 

 

מדוע בעצם אדמות חקלאיות למכירה הן השקעה בסיכון נמוך?

ובכן, כדי לענות על שאלה חשובה זו ראשית עלינו בכלל להבין מהו שוק הקרקעות בישראל. כפי שוודאי אתם יודעים ישראל היא מדינה קטנה והמשאב הנהדר הזה שנקרא קרקעות הוא לא רק משאב מוגבל למדי, אלא מתוך המשאב המצומצם הזה, כ-93% מהקרקעות שייכות לרשות מקרקעי ישראל ורק כ-7% מהקרקעות הנותרות נמצאות בבעלות פרטית. כמו כן, יש סוגים שונים של קרקעות כאשר העיקריות הן קרקעות לבנייה וקרקעות חקלאיות, וההשקעה בהן כרוכה בשלבים שונים. אך מדוע הן נחשבות להשקעה סולידית ובסיכון נמוך? להלן כמה מהסיבות העיקריות:

 

עליית ערך קבועה – ערכן של הקרקעות ממשיך לעלות משנה לשנה

אכן כן, אם נבחן את העשרים שנה האחרונות נראה מגמה ברורה של עליית ערך. למעשה, בכל שנה שעוברת, שווי הקרקע רק עולה בין אם מדובר במגרשים חקלאיים, קרקעות חקלאיות הנמצאות בהליך הפשרה, או קרקעות מופשרות. מה הכוונה לקרקע חקלאית מופשרת? ובכן, כיוון שייעודה הבלעדי של קרקע חקלאית הוא לצורך פיתוח החקלאות, כאשר רוצים להשקיע בקרקע מסוג זה למטרת בנייה, נדרש על פי חוק להגיש בקשה להפשרתה ולמעשה לשנות את ייעודה ולסווגה מחדש מקרקע חקלאית לקרקע לבנייה. תהליך זה אינו מתבצע מהיום למחר והוא כרוך בתהליך בירוקרטי הכולל הגשת תוכנית מתאר מפורטת של פיתוח הדיור, ובחינת התוכנית על ידי הרשויות המקומיות, וגורמים ממשלתיים, כאשר האישור והסופי וההיתרים הנדרשים ניתנים על ידי הממשלה. אך מדוע עליית ערך מפחיתה את משמעותית את סיכון ההשקעה? מכיוון שעל ידי מכירת הקרקע בעתיד ניתן אך ורק להרוויח .

 

טווחי מחירים של קרקעות – תקציבי השקעה שונים וגמישים

אם ניסיתם לרכוש דירה בשנים האחרונות וודאי שראיתם שהמחירים משתוללים וגבוהים במיוחד. בפועל, בימינו מחירה של דירה ממוצעת כבר מתקרב ל-2 מיליון והופך את הרעיון של קניית דירה לפריבילגיה של עשירים. לעומת זאת, שוק הקרקעות מציג טווחי מחירים נוחים ומאפשרים הרבה יותר, כאשר אדמות חקלאיות למכירה שעדיין אינן הופשרו עולות הרבה פחות מאדמות מופשרות או לחילופין מקרקעות לבנייה, אך הרווח שניתן לעשות מהן לאחר הפשרתן ועל ידי בנייה על השטח הוא של מאות אחוזים.

 

ביקוש – הצורך בדיור נוסף ממשיך לגדול וכך גם הביקוש

בזמן שאוכלוסיית ישראל ממשיכה לגדול, הצורך בדיור נוסף גדל גם הוא. בפועל, כבר כיום הביקוש לדירות גדול מן ההיצע וזאת גם אחת הסיבות העיקריות שבעלי הדירות ממשיכים לעלות מחירים. לכן, כאשר משקיעים באדמות חקלאיות למכירה למטרת הפשרה ובניית שכונות מגורים אין סיבה לחשוש ממחסור בביקוש, ואף להניח שבעתיד לאחר סיום הבנייה וההשבחה, המשקיעים יוכלו  למכור את הנכס ברווח עצום, או להשכירו ולהנות מתשואה גבוהה.

 

רכישת קרקע להשקעה – בעלות פרטית ושליטה מלאה על הנכס

אדמות חקלאיות למכירה הן הרבה מעבר לשטח וכאשר אתם רוכשים אותן אתם בעצם הופכים לבעליהן החוקיים (רישום בטאבו!), ובעיקר לבעלי השליטה הבלעדית כאשר המשמעות של כך היא שאינכם תלויים באף גוף חיצוני שמחר יכול להחליט לפנות אתכם או לכפות עליהם צעדים שאינכם מעוניינים בהם. במילים אחרות? ההשקעה שלכם מוגנת, וזאת לעומת סוגי השקעות אחרות שלא פעם הצלחתן תלויה ביותר מגורם אחד. כמו כן, חשוב לציין שכשאר הגיחה לעולמנו מגפת הקורונה וקרעה עסקים רבים לגזרים, היחידים שכמעט ולא נפגעו מהשלכותיה הם משקיעי נדל"ן, וזאת מכיוון שבעלות פרטית על נכס מניב ובעל ביקוש תמידי היא "תעודת ביטוח" והגנה מפני משברים עולמיים וכלכליים בלתי צפויים.

 

עליית ערך הכסף – הגנה מפני שחיקה

עסקה לרכישת קרקע היא בהחלט הדרך הטובה ביותר להגן על ערך הכסף שלכם מפני שחיקה. מדוע? מכיוון שבזמן שהבנקים אינם מציעים לכם דבר בתמורה ליתרה חיובית בעו"ש שלכם, ערכו של הכסף נשחק ואינו מגדיל את ערכו בכל שנה. לעומת זאת, כאשר אתם משקיעים במגרש חקלאי למכירה אשר ערכו רק ממשיך לעלות (כפי שכבר ציינו!), הסכום שתניבו ממכירת הקרקע כשנה מהיום או יותר הוא גבוה יותר משמעותית מסכום הכסף שהשקעתם בקרקע, והוא אינו פחות מאובטח או שמור מאשר בחשבון הבנק. כך או כך, בין אם מדובר במכירה בעתיד, או בתשואה פוטנציאלית,  לא תמצאו בישראל אפיק השקעה נוסף שמציע פוטנציאל רווחים כה גבוה ובמינימום סיכון. 

 

האם אדמות חקלאיות למכירה זו הדרך הבטוחה לעתיד מבטיח יותר?

התשובה היא כן אך חשוב מאוד לדעת באיזו קרקע להשקיע. לכן, אם הנכם שוקלים את אפיק ההשקעה המצטיין הזה כדאי מאוד לפנות אל חברת שיווק קרקעות מקצועית ומובילה שתסייע לכם בתהליך שלב אחר שלב. מעבר לכך שקיימים מושגים שתיתקלו בהם וכדאי להכיר בתהליך רכישת קרקע, יש לא מעט שלבים בירוקרטיים ומשפטיים הדורשים הכוונה של מומחים בתחום שוק הקרקעות. כמו כן, חברות שיווק קרקעות יסייעו לכם באיתור הקרקע המניבה ביותר שעומדת בצרכים שלכם ובעיקר תואמת את יעדי ההשקעה שלכם. חשוב להבין, כדי לבצע השקעה בקרקע צריך להכיר ולהבין את המגמות הנוכחיות, את המחירים, את תוכנית המפרט של הקרקע המיועדת, ואת מגבלות וגבולות השטח, וחברות לשיווק קרקעות לא רק פועלות לאיתור קרקעות ברחבי הארץ ומסננות את הקרקעות הטובות ביותר, הן גם מבצעות מחקרים מעמיקים על כל קרקע שמוצגת למשקיע, ומבטיחות את שמירת זכויות המשקיעים במידה ובעתיד יהיה שינוי בתוכנית הייעוד המקורית עבור בניית כביש על הקרקע שרכשתם. אז אתם רוצים להשקיע נכון וחכם? עשו זאת בעזרת אנשי מקצוע.

 

מעוניינים באדמות חקלאיות למכירה? קבוצת שדות תשמח לעמוד לרשותכם

קבוצת שדות היא אחת מחברות הנדל"ן המובילות בארץ המתמחה בזיהוי הזדמנויות להשקעה במינימום סיכון, וברכישה ואיתור של קרקעות עם פוטנציאל השבחה אדיר בישראל ובעולם. צוות המומחים של קבוצת שדות מלווה כל לקוח באופן אישי ומקפיד באדיקות על תהליך של שקיפות ומקצועיות בסטנדרטים גבוהים ביותר. זכרו, בעוד שהשקעה בקרקעות זה אפיק השקעה מצטיין, עדיין נדרש ידע נרחב והבנה מעמיקה בתחום, וקבוצת שדות שכבר ליוותה מאות משקיעים ברחבי הארץ, תשמח להעניק גם לכם "קרקע יציבה" להשקעה בטוחה ומניבה.

מעוניינים במידע נוסף? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ בחינם ללא כל התחייבות להמשך התהליך. 

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך