קרקעות חקלאיות למכירה: המדריך המלא להשקעה מניבה לטווח ארוך

קרקעות חקלאיות למכירה

החלטתם שהגיע הזמן להשקיע בקרקעות חקלאיות המוצעות למכירה? צודקים! כיום רכישת קרקע חקלאית בתהליך הפשרה היא בהחלט אחד מאפיקי ההשקעה הטובים והבטוחים ביותר בישראל.  אך כיצד תעשו זאת, ומדוע כדאי שתעשו זאת בליווי של חברת שיווק קרקעות

 

בין אם אתם משקיעי נדל"ן מנוסים שהחלו לפזול לכיוון השקעה בקרקעות ובין אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים בעולם ההשקעות לטובת רכישת נכס בעתיד או תשואה פוטנציאלית גבוהה שתעניק לכם ביטחון כלכלי, אין ספק ששוק הקרקעות הוא בהחלט אפיק השקעה מצטיין, סולידי, והכי חשוב? בעל סיכון נמוך. יחד עם זאת, בהשקעות כמו בהשקעות חשוב להבין לעומק במה משקיעים, מהו התהליך, ובמה כרוך ביצוע העסקה. לכן, אם אתם שוקלים רכישת קרקע להשקעה, ובפרט קרקעות חקלאיות, עליכם להכיר את היתרונות של השקעה זו, טווחי מחירים של קרקעות, מושגים שתיתקלו בהם וכדאי להכיר בתהליך רכישת קרקע, וכמובן מהו הליך הפשרה. בואו נתחיל.

 

תחילה, מדוע בכלל קרקעות חקלאיות המוצעות למכירה נחשבות לאפיק השקעה נהדר?

אז כפי שוודאי אתם יודעים שוק הנדל"ן בארץ הוא שוק קשוח למדי. בעוד שהביקוש אליו גדול מההיצע ורק ממשיך ולגדול, הענף כולו ממשיך בעליית מחירים שלא ממש מאפשר לאזרח הממוצע לרכוש דירה בישראל.  מעבר לכך, בזמן שהאוכלוסייה בישראל רק ממשיכה לגדול, יוקר המחייה ממשיך לעלות, ואזרחים רבים מוצאים את עצמם במצב של חוסר אונים משווע.  למעשה, מחיר הדירה הממוצע בישראל הולך וקרב ל-2 מיליון ש"ח, ונתון זה רק מעצים את משבר הדיור. לעומת זאת, שוק הקרקעות הרבה יותר גמיש ובעיקר הרבה יותר מאפשר, כך שמשקיעים שונים עם תקציבים שונים יכולים בהווה לרכוש אדמה חקלאית, שבעתיד, ולאחר הליך הפשרה, תהפוך לפרויקט דיור מניב עם ביקוש גבוה ותשואה גבוהה. מדוע חשוב לציין "בהווה"? מכיוון שערכן של הקרקעות בישראל מציג עלייה קבועה בעשרים שנה האחרונות, ובעתיד ההשקעה בהן יכולה להיות לא פחות יקרה מהשקעה בדירות ובנכסים (לתשומת ליבכם!). בנוסף, מאוד חשוב לציין שבמדינת ישראל רוב הקרקעות נמצאות בבעלות של רשות מקרקעי ישראל (כ-93%), כאשר רק  כ-7% מהקרקעות נמצאות בבעלות פרטית, מה שהופך אותן למשאב מוגבל ומצומצם.

 

אך מהן קרקעות חקלאיות למכירה?

קרקעות חקלאיות למכירה הן קרקעות שמיועדות להפשרה ולשינוי ייעוד, ומאוד משתלם להשקיע בהן מכיוון שבעוד שעלותן היא נמוכה יותר משמעותית מקרקעות לבנייה, הן ממשיכות לייצר עליית ערך משנה לשנה. כמובן שיש לציין כי הליך ההפשרה הוא תהליך שיכול להימשך זמן מה, וראוי שמשקיעים ייקחו זאת בחשבון. בפועל הליך ההפשרה הוא תהליך רווי בירוקרטיה הדורש הגשת בקשה להפשרת קרקע הכוללת, תוכנית מתאר מפורטת של פיתוח הדיור, ובקשה להיתרים ואישורים מהרשויות המקומיות, וגורמים ממשלתיים, כאשר הבקשה עצמה נדרשת תחילה לאישורן של וועדות מקומיות ,ארציות, ולבסוף לאישור סופי על ידי הממשלה. אממה, מכיוון שבהווה קיים שצורך בהול בבנייה ובפיתוח דיור נוסף בישראל, הממשלה מאוד מעודדת הפשרת קרקעות חקלאיות ואת השבחתן.

 

מהם היתרונות בהשקעה בקרקעות חקלאיות למכירה?

אם הנכם תוהים מדוע כדאי להשקיע בקרקע חקלאית לצורך הפשרה ולא ישירות בקרקע מופשרת או לבנייה, אז כדאי שתדעו שדווקא השקעה מסוג זה טומנת כמה וכמה יתרונות מובהקים. להלן כמה מהם:

  1. השקעה במגרשים חקלאיים חוסכת משמעותית את הון ההשקעה הנדרש מכיוון שהבנקים רואים בבנייה על הקרקע הנרכשת כמרכיב ההוני העיקרי שהינו חלק מתוך מדד המטבע של המדינה שמייצג את כמות המטבעות והכספים הזמינים במערכת הכסף והכספים במוני. 
  1. על ידי צמצום עלויות הבנייה (שאינן נועדו עבור רווח יזמי) והקטנת תשלומי המשכנתא, השקעה במגרש חקלאי למטרת הפשרה מעניקה חסכון כלכלי משמעותי של מאות אלפי שקלים בממוצע.
  2. בהשוואה לרכישת דירה מקבלן, כאשר נוטלים משכנתא להשקעה בקרקע חקלאית, סכום המשכנתא הדרוש הוא נמוך יותר משמעותית.
  3.  בניגוד לבנק שבו הכסף שלכם אינו מייצר ערך, כאשר אתם משקיעים בקרקע, הכסף שלכם מוגן בדיוק כפי שהוא מוגן בבנק אך בכל שנה שהכסף מושקע בקרקע ערכו ממשיך לעלות, כך שגם אם תחליטו למכור את הקרקע לפני סיום ההפשרה עדיין תוכלו למכור אותה במחיר רווח.

 

מהי חברה לשיווק קרקעות ומדוע זה חשוב שהיא תלווה אתכם בעסקה לרכישת קרקע?  

לא כל קרקע היא קרקע טובה להשקעה, ולכן כדי לבצע השקעה מוצלחת חשוב להשקיע בקרקע הנכונה. אממה, כדי להבין באילו קרקעות מומלץ להשקיע ולא פחות חשוב כדי לאתר אותן, דרוש ניסיון רב ומומחיות בשוק בקרקעות שניתן למצוא רק אצל חברות לשיווק קרקעות. ובכן, חברות לשיווק קרקעות פועלות בקפידה לסינון הקרקעות ועל ידי כך מבטיחות שהמשקיעים אכן ייהנו מהשקעה כדאית ומניבה. כיצד הם עושים זאת?

  1.  על ידי איתור קרקעות ברחבי הארץ בהתאם לקריטריונים מחמירים ומחקרים מעמיקים. (כגון מיקומן הגיאוגרפי, קרבה לצירי תחבורה, ובחינה של מתקנים חיוניים נוספים).
  2. על ידי התאמת הקרקע הרלוונטית התואמת את צרכי הלקוח ויעדי ההשקעה שלו- כגון מיקום, תקציב, קרקע חקלאית מופשרת, קרקע חקלאית בהליך הפשרה וכדומה.
  3. בעזרת ליווי והכוונה מתחילת התהליך ועד תום הרכישה, כולל סיוע חשוב בפן המשפטי של התהליך (למשל במעמד חתימה על הסכם רכישה והעברת בעלות).
  4. על ידי מתן ייעוץ מקצועי ואמין בכל שלב של העסקה, לרבות תקן 22 ומושגים שהמשקיע המתחיל אינו מכיר וחייב להבין בשלבי ההשקעה.
  5. והכי חשוב? חברות לשיווק קרקעות מקפידות לבדוק את התוכניות העתידיות לקרקע הנרכשת ברשות המקומית, ועל ידי כך מבטיחות את שמירת זכויותיכם כמשקיעים במידה ובעתיד יחליטו לבנות כביש על הקרקע שבחרתם.

 

ראוי לציין!

בעוד שקרקעות מופשרות או לחילופין קרקעות לבנייה מוכנות לתחילת תוכנית הבנייה וכביכול חוסכות זמן, לעיתים דווקא אדמות חקלאיות שטרם הופשרו עשויות להיות השקעה טובה יותר ומשתלמת יותר. מדוע? מכיוון שכאשר מדובר בקרקעות חקלאיות למכירה הנמצאות באזורי פיתוח עם אוכלוסייה ממעמד סוציו אקונומי בינוני ומעלה, לא פעם השקעה זו יוצרת הגירה משמעותית לאזור ומובילה לגידול אוכלוסין, פיתוח אזורי נרחב וטיפוח האזור בצורה משמעותית שמובילים לצמיחה אדירה בביקוש. במילים אחרות? בהשוואה להון היחסית נמוך שהנכם נדרשים להשקיע באדמה לא מופשרת, הרווח העתידי שהנכם עלולים להניב מהשקעה באדמה מסוג זה הוא של מאות אחוזים ואף יותר.

 

מעוניינים בקרקעות חקלאיות למכירה ורוצים להסתייע בחברת שיווק קרקעות מובילה? קבוצת שדות, נעים מאוד

קבוצת שדות שהוקמה על ידי מומחים בתחום השקעות נדל"ן מביאה עמה שילוב מדויק של מקצועיות ויכולת זיהוי הזדמנויות להשקעה במינימום סיכון בתחום הנדל"ן בישראל ובעולם. הצוות המקצועי של קבוצת שדות מלווה כל לקוח באופן אישי ומאתר קרקעות עם פוטנציאל השבחה המביא עמו עליית ערך של מאות אחוזים. לכן, עם ניסיון של שנים, מאות לקוחות מרוצים ברחבי הארץ, ואמינות מוכחת וללא דופי, קבוצת שדות וצוות המומחים שלה הם בדיוק האנשים שאתם רוצים לצידכם מתחילת התהליך ועד סופו.  

רוצים לשמוע מידע נוסף? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ ללא תשלום, ולהכיר לעומק את האפשרויות העומדות לרשותכם. 

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך