קרקע חקלאית להפשרה: מהי הפשרה ומדוע מדובר בהשקעה כדאית?

קרקע חקלאית להפשרה

בעוד שההליך של הפשרת קרקעות הוא מאוד מוכר ונפוץ במדינת ישראל, עדיין משקיעים רבים חוששים ממנו ואף לעיתים נרתעים מלבצע השקעה. לכן, החלטנו לעשות לכם קצת סדר בעניינים ולהסביר מדוע מומלץ להשקיע בקרקע חקלאית להפשרה ללא חשש.

נתחיל ונאמר את הדבר הבא: שוק הקרקעות הוא אפיק השקעה מצטיין. החדשות הפחות נעימות? אין מספיק קרקעות בישראל. אכן כן, המשאב הזה שבזכותו הקמנו את המדינה היפה שלנו פשוט אוזל ונעלם, והרבה מעבר לסוגיית ההשקעות, מדובר בצורך קריטי להמשך פיתוח המדינה. ובכן, בדיוק מסיבה זו פותח הליך ההפשרה. כלומר? שוק הקרקעות הוא שוק הרבה יותר מורכב וסבוך מהנראה לעין. מעבר לכך שיש סוגים שונים של קרקעות, ישנן גם מגבלות ואיסורים שונים הנוגעים לקרקעות מסוימות. לדוגמא, על פי חוקי מדינת ישראל לא ניתן לבנות על קרקעות חקלאיות, אלא אם הן עברו הפשרה. נשמע מבלבל? אז אמרנו שנעשה לכם סדר לא? בוא נתחיל.

 

שוק הקרקעות: מקרקעות חקלאיות ועד קרקעות מופשרות

הקרקעות בישראל הן משאב סופי ומוגבל, וזה נכון לכל סוגי הקרקעות. אממה, כיוון ששטחה של  מדינת ישראל מוגבל גם הוא, חובתנו היא לדעת לנצל את הקרקעות שברשותנו באופן אופטימלי.   יחד עם זאת, יש לציין שכאשר מדובר בקרקעות להשקעה, רק כ-7% מהקרקעות בישראל נמצאות בבעלות פרטית ומותרות להשקעות פרטיות. מדוע? מכיוון ש-93% מהקרקעות הנותרות נמצאות בבעלות רשות מקרקעי ישראל והן אינן ניתנות למכירה או להשקעה פרטית. עד כאן מובן? נהדר. אז היכן נכנסת ההפשרה לתמונה? כאשר מדובר בקרקעות חקלאיות. כפי שציינו, לא ניתן לבנות על קרקעות חקלאיות אלא אם הן עברו הליך הפשרה. אך במה מדובר? ובכן הפשרת קרקעות זה הליך בירוקרטי שבו פועלים לשינוי ייעוד הקרקע. לדוגמא, כאשר מדובר בקרקע חקלאית להפשרה, יש להגיש בקשה כולל תוכנית מתאר מפורט, והבקשה תיבחן על ידי הרשויות המקומיות, וועדה ארצית,  וגוף ממשלתי בכיר לאישור סופי להפשרת הקרקע. האם מדובר בתהליך קצר ומהיר? התשובה היא לא. האם מדובר בתהליך שעלול לעלות את ערך הקרקע באופן משמעותי? התשובה היא כן וכן.

 

אז מדוע השקעה בקרקע חקלאית היא כדאית?

להשקעה בקרקעות יש יתרונות רבים, ובפרט כאשר מדובר בהשקעה בקרקעות חקלאיות. ראשית, הקרקעות בישראל מציגות עלייך ערך מגמתית כבר למעלה מ-20 שנה וזאת מבלי לקחת בחשבון את הפשרתן, בניה ופיתוח הדיור וכדומה. משמע? כאשר אנו משקיעים בקרקע, גם אם איננו עושים עמה שום שימוש בשנים החולפות, ערכה עדיין צפוי לעלות. בנוסף, יש לציין כי קרקעות חקלאיות נחשבות לזולות ביותר, ולכן לאחר הפשרתן ואף לאורך הליך ההפשרה, ערכן צפוי לעלות משמעותית. כמו כן, מעבר לכך שמדובר באפיק השקעה בעל פוטנציאל תשואה גבוהה ובסיכון נמוך, בניגוד לאפיקי השקעות שונים שמציגים מחירים גבוהים במיוחד (ושלום לשוק הדיור), שוק הקרקעות מציג טווח מחירים רחב וגמיש המאפשר למשקיעים עם תקציבים נמוכים יותר לבצע השקעה. כמובן שאי אפשר לדבר על קרקעות מבלי לציין את הביקוש האדיר אליהן. בפועל, בעוד שההיצע רק ממשיך להצטמצם, הביקוש דווקא ממשיך לגדול, דבר שגם מפחית את רמת הסיכון של ההשקעה, וגם  מאפשר למשקיעים לבצע מכירה יחסית מהירה של הקרקע ובמחיר רווח.

 

כיצד ההשקעה בקרקע חקלאית להפשרה מגנה על הכסף שלנו משחיקה?

השקעה בקרקע נושאת בתוכה את היכולת למנוע שחיקת הכסף שלנו באופן מובהק, והסיבה לכך היא פשוטה: כאשר הכסף שלנו מושקע ב"מוצר" שמייצר ערך, גם ערכו של הכסף ממשיך לעלות.  מדוע? כיוון שהמוצר, ובמקרה שלנו הקרקע, ממשיך לייצר ערך לכסף תמורה. לעומת זאת, כאשר כספנו נשאר בחשבון הבנק, הוא לא יוצר ערך משמעותי כלל וכלל מה שגורם לשחיקתו ולירידת כוח הקנייה שלו (ובמיוחד בימינו שהמחירים עולים והשקל נחלש!).במילים אחרות? דמי ההשקעה שלנו ממשיכים לעבוד בשבילנו ולייצר לנו רווח, והשקעה בקרקע חקלאית להפשרה היא לא רק אופציה מרתקת ליצירת רווחים חמים בעתיד, היא גם אמצעי לשמירה על ערך הכסף שלנו.

 

מעוניינים להשקיע בקרקע חקלאית להפשרה? היעזרו במשווקי קרקעות מקצועיים

ליווי של משווקי קרקעות מקצועיים הוא חשוב ומומלץ מאוד ובמיוחד כאשר מדובר בהשקעה בקרקע חקלאית להפשרה. בעזרת המומחיות והניסיון שלהם בשוק הקרקעות, תוכלו אתם כמשקיעים להבין יותר את יתרונות ההשקעה, באיזו קרקע מומלץ להשקיע, ומהן בכלל האפשרויות שעומדות בפניכם לאורך כל התהליך. כמו כן, כדי לבצע השקעה מוצלחת חובה להכיר את המגמות הנוכחיות, המחירים, השווי המוערך של הקרקע (שמבוסס על בדיקות ומחקרים!), ועוד, ומדובר במידע ונתונים שמאוד קשה לאסוף עבור אנשים שאינם מן התחום. הכי חשוב? השקעה בקרקעות טומנת בחובה לא מעט הליכים הבירוקרטיים והמשפטיים, וזה חשוב שיעמדו לצידכם אנשי מקצוע שיידעו כיצד להגן  על האינטרסים שלכם. לידיעתכם, חברת קרקעות מובילה ואמינה מקפידה להעניק למשקיעים סיוע וייעוץ משפטי של עו"ד המתמחה בחוקי מקרקעין.

 

הכירו את קבוצת שדות

קבוצת שדות, שנחשבת לאחת מחברות הנדל"ן המובילות בארץ היא בדיוק הקבוצה שאתם רוצים לצידכם כדי להתחיל ולהשקיע בקרקעות. בין אם מדובר בקרקעות מופשרות, בהליך הפשרה, או בתהליך של בקשה לקבלת היתר בניה בקרקע חקלאית, המומחים של שדות ילוו, ייעצו, ויסייעו לכם בכל שלב במקצועיות ובשקיפות מלאה. מדובר בחברה שכבר ליוותה מאות משקיעים ברחבי הארץ, ומקפידה באדיקות להבין את החששות, השאיפות, והרצונות של כל משקיע ומשקיעה. עם קבוצת שדות תוכלו להיות בטוחים שיש מי שדואג לשמור על האינטרסים שלכם בכל תהליך ההשקעה.

מעוניינים במידע נוסף? קבוצת שדות מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ בחינם ללא כל התחייבות להמשך התהליך.

שתפו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

מעוניינים במידע נוסף וייעוץ?

מצוין! | השאירו פרטים ונשוב בהקדם:

עשוי לעניין אותך